Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 489

Vyhledávání faktografických informací

Faktografické systémy uživateli pomohou nalézt jednoznačné odpovědi na jím jednoznačně specifikované dotazy. To samozřejmě předpokládá jisté porozumění zadanému dotazu. Článek je obohacen o odkazy na systémy, které…

Zdeněk Jonák, publikováno 19.5.2005 0:00, zhlédnuto 6551×

Systémy vyhledávání a zpracování dokumentografických informací

Principy dokumentografických systémů.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 8762×

Inteligentní systémy pro vyhledávání a zpracování informací

Průběžně doplňovaný cyklus článků.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 6911×

Práce s grafickými informacemi - hledání podobností

Jaké možnosti nabízí práce žáků s grafickými, vizuálními informacemi na dostupných editorech, a jaký je vliv těchto činností na rozvoj komunikativních kompetencí? Článek v tomto duchu poukazuje na zdánlivě jednoduchý…

Zdeněk Jonák, publikováno 9.12.2004 0:00, zhlédnuto 7756×

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.

Zdeněk Jonák, publikováno 24.11.2004 0:00, zhlédnuto 11628×

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.

Zdeněk Jonák, publikováno 18.10.2004 0:00, zhlédnuto 28381×, 1 komentář

Uplatňování kritického myšlení

Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.

Zdeněk Jonák, publikováno 15.10.2004 0:00, zhlédnuto 16676×

Co rozumíme pojmem informace?

Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů, která je demonstrována…

Zdeněk Jonák, publikováno 13.9.2004 0:00, zhlédnuto 13773×

Pojetí vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV

Cílem školního vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií je integrace počítačové a funkční gramotnosti v celek tzv. informační gramotnosti.

Zdeňek Jonák, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 9007×

481 — 489 z celkem 489


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.2.2021 21:54
Emma
Nechali jste si někdy zpracovat podklad pro svoji školní práci od firem, které se na toto…
25.2.2021 14:30
Přihlaste se na první čtyři společenství praxe. Přihlašovací formulář najdete na…
25.2.2021 11:29
Velmi zajímavá a podnětná akce. Zajímaví hosté a zajímavé tipy do výuky. Inspirující.
16.2.2021 13:12
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
25.2.2021 9:48
Ivule
fórum Akce
My jsme také začali pomalinku najíždět na takové to školné a děláme ho zdarma, protože…
25.2.2021 8:30
Aktivita Adama Cvika „Imaginární elektronická tužka“ vám napomůže k rozvíjení…
12.2.2021 15:56
Webový server zdarma i placený pro Mac: https://www.mamp.i nf o/ Pro výuku a prezentaci…
15.2.2021 15:41
Skupina PPUČ
Přinášíme Vám poslední ohlédnutí za podzimním společenstvím praxe 2020. Jako všechny…
24.2.2021 16:44
xhusf001
fórum KLUB
Dobrý den, právě se zabývám bakalářskou prací na téma Reklama. V praktické části se…
24.2.2021 12:34
Téměř každý materiál na Metodickém portálu je možné hodnotit a komentovat. Zakládáme…
11.2.2021 15:52
Bořivoji, mockrát Vám děkuji za pozitivní zpětnou vazbu! Já stále vidím nedostatky a…
8.2.2021 13:21
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…