RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 469

Vyhledávání faktografických informací

Faktografické systémy uživateli pomohou nalézt jednoznačné odpovědi na jím jednoznačně specifikované dotazy. To samozřejmě předpokládá jisté porozumění zadanému dotazu. Článek je obohacen o odkazy na systémy, které…

Zdeněk Jonák, publikováno 19.5.2005 0:00, zhlédnuto 6364×

Systémy vyhledávání a zpracování dokumentografických informací

Principy dokumentografických systémů.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 8179×

Inteligentní systémy pro vyhledávání a zpracování informací

Průběžně doplňovaný cyklus článků.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 6578×

Práce s grafickými informacemi - hledání podobností

Jaké možnosti nabízí práce žáků s grafickými, vizuálními informacemi na dostupných editorech, a jaký je vliv těchto činností na rozvoj komunikativních kompetencí? Článek v tomto duchu poukazuje na zdánlivě jednoduchý…

Zdeněk Jonák, publikováno 9.12.2004 0:00, zhlédnuto 7418×

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.

Zdeněk Jonák, publikováno 24.11.2004 0:00, zhlédnuto 10891×

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.

Zdeněk Jonák, publikováno 18.10.2004 0:00, zhlédnuto 26198×, 1 komentář

Uplatňování kritického myšlení

Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.

Zdeněk Jonák, publikováno 15.10.2004 0:00, zhlédnuto 16093×

Co rozumíme pojmem informace?

Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů, která je demonstrována…

Zdeněk Jonák, publikováno 13.9.2004 0:00, zhlédnuto 12734×

Pojetí vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV

Cílem školního vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií je integrace počítačové a funkční gramotnosti v celek tzv. informační gramotnosti.

Zdeňek Jonák, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 8643×

461 — 469 z celkem 469


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.5.2020 23:50
Vážení, kdo jste ještě nevyplnili dotazník po sedmé minikonferenci OP ČG (online),…
20.5.2020 11:21
Paní učitelka 1. stupně Jana Rohová nám představí dlouhodobý projekt pro rozvoj…
14.5.2020 17:27
Otázky, které lektoři nestihli zodpovědět v průběhu semináře, jsou spolu s odpověďmi…
23.5.2020 18:35
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu Rozvoj…
22.5.2020 13:11
fórum KLUB
V roce 2021 bych si chtěl konečně splnit sen a podívat se do Francie, přesněji do…
20.5.2020 11:15
Změny ve výkazech pro rok 2020, legislativa, změna číselníku s podpůrnými opatřeními,…
7.5.2020 11:43
Dobrý den. Omlouváme se, pokud byla kapacita webináře naplněna, nelze do online místnosti…
20.5.2020 16:47
Skupina Gender
Pohled nabízí metodickou podoru pro učitele, kteří chtějí vyučovat tak, aby…
20.5.2020 21:28
fórum Aktuality
celoroční projekt k rozvoji čtenářské gramotnosti - online setkání - středa 27. 5. 2020,…
18.5.2020 15:23
v blogu peutel
         Co potřebujete? obrátil se na mě zhurta v pustém, právě otevřeném…
29.4.2020 9:03
I fit in with your conclusions and will eagerly look forward to your next updates. Just saying…
20.5.2020 16:47
Skupina PPUČ
Stránka obsahuje dokumenty, které budou využívány během setkání společenství praxe…