RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 459

Vyhledávání faktografických informací

Faktografické systémy uživateli pomohou nalézt jednoznačné odpovědi na jím jednoznačně specifikované dotazy. To samozřejmě předpokládá jisté porozumění zadanému dotazu. Článek je obohacen o odkazy na systémy, které…

Zdeněk Jonák, publikováno 19.5.2005 0:00, zhlédnuto 6353×

Systémy vyhledávání a zpracování dokumentografických informací

Principy dokumentografických systémů.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 8091×

Inteligentní systémy pro vyhledávání a zpracování informací

Průběžně doplňovaný cyklus článků.

Zdeněk Jonák, publikováno 14.2.2005 0:00, zhlédnuto 6550×

Práce s grafickými informacemi - hledání podobností

Jaké možnosti nabízí práce žáků s grafickými, vizuálními informacemi na dostupných editorech, a jaký je vliv těchto činností na rozvoj komunikativních kompetencí? Článek v tomto duchu poukazuje na zdánlivě jednoduchý…

Zdeněk Jonák, publikováno 9.12.2004 0:00, zhlédnuto 7369×

Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů

V mnohých diskurzech se setkáváme s argumenty, jejichž podloženost lze s úspěchem zpochybnit.

Zdeněk Jonák, publikováno 24.11.2004 0:00, zhlédnuto 10804×

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů

Nárůst objemu informací vyžaduje schopnost rozlišování jejich hodnoty (věrohodnosti, relevance, spolehlivosti). Tomuto účelu mohou posloužit i postupy, které tento článek zmiňuje.

Zdeněk Jonák, publikováno 18.10.2004 0:00, zhlédnuto 25801×, 1 komentář

Uplatňování kritického myšlení

Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.

Zdeněk Jonák, publikováno 15.10.2004 0:00, zhlédnuto 15998×

Co rozumíme pojmem informace?

Text naznačuje problémové okruhy a pojmy oblasti ICT, se kterými se mohou absolventi škol setkat v rozvinuté informační společnosti. Zvláštní pozornost je věnována mnohoznačnosti a neurčitosti pojmů, která je demonstrována…

Zdeněk Jonák, publikováno 13.9.2004 0:00, zhlédnuto 12602×

Pojetí vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV

Cílem školního vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií je integrace počítačové a funkční gramotnosti v celek tzv. informační gramotnosti.

Zdeňek Jonák, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 8571×

451 — 459 z celkem 459


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
20.2.2020 11:42
Vytvořili jsme školní vizi a chceme se zaměřit na činnosti, které k ní budou směřovat.…
21.2.2020 14:21
Je jedno, kde jsi a kolik Ti je, protože snít můžeš všude a za všech okolností! Film jako…
21.2.2020 7:39
Přečtěte si ještě toto: Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse.
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:32
fórum Aktuality
- online setkání - středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství a jeho „druhý život“,…
19.2.2020 10:41
Jak přistupovat k naší historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? Již…
20.2.2020 13:18
Zdroje k experimentu: Bohuslav Řehák, profesor Raisova stát.ústavu učitelského v Jičíně:…
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:27
Středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství, „druhý život“ a paměťová výuka dějepisu Jak…
18.2.2020 14:35
Globální rozvojové vzdělávání je i o aktivním zapojení žáků a my jsme velmi rádi,…
20.2.2020 10:59
Poprvé se v tomto seriálu objevuje reflexe - stručná zpráva o zkušenostech učitelů…
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…