RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 754

Vytvoř přehledné dějiny Egypta

Žáci vyhledávají z různých zdrojů dílčí informace, zaznamenávají je a vytvářejí z nich souvislý text. Učí se uvádět prameny. Aktivita přesahuje do českého jazyka (osnova, vypravování) a informační a komunikační…

Mgr. Zdeněk Sotolář, publikováno 3.4.2008 17:47, zhlédnuto 3603×, hodnocení: Hodnocení: 1

Volba nového českého krále po roce 1306

Výklad doplněný simulační aktivitou, při které žáci rozdělení do skupin (kandidáti a jejich poradci; volitelé: šlechta, měšťanstvo, duchovní) volí nového českého krále. Všechny skupiny se připravují na volbu podle…

Roman Anýž, Peter Sokol, publikováno 28.3.2008 11:20, zhlédnuto 4629×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Definice civilizace

Jednoduché schéma, ve kterém žáci k obecným znakům obsaženým v definici vyhledávají a připisují konkrétní příklady.

Roman Anýž, publikováno 28.3.2008 9:53, zhlédnuto 4130×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 1

O kom se tu bavíme?

Jde o jednoduchou tabulku/schéma, kterou žáci vyplňují na základě učebnice nebo jiného textu. Tabulka slouží k přiblížení a "zalidnění" pojmů monarchové, šlechta, měšťanstvo, duchovní, rolníci, atd. Lze zadat i jako…

Roman Anýž, publikováno 28.3.2008 9:52, zhlédnuto 3873×, hodnocení: Hodnocení: 1

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (1. část)

První část seriálu se věnuje především ústní historii jako historiografické metodě. Úvodní vstup do minulosti představuje vývoj, kterým Oral History prošla a prochází a jaké jsou její hlavní principy. Současně je…

Jan Boněk, publikováno 27.3.2008 0:00, zhlédnuto 8555×

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (3. část)

Třetí část seriálu popisuje konkrétní aktivitu a stručná pravidla pro mladé tazatele, jak postupovat při rozhovoru např. v rámci dějepisného projektu.

Mgr. Jan Boněk, publikováno 27.3.2008 0:00, zhlédnuto 7727×

Slova vdechují dějinám život: Metoda orální historie – využití ve výuce dějepisu (2.část)

Druhá část seriálu se věnuje především ústní historii jako metodě využitelné při výuce dějepisu. Detailně je naznačena cesta, jak je možné koncipovat dějepisný projekt – čemu je dobré věnovat větší péči a…

Jan Boněk, publikováno 27.3.2008 0:00, zhlédnuto 7395×

Z lodního deníku fénického obchodníka

Pracovní list pro práci s mapou (dějepisným atlasem). Cílem je cvičení orientace na mapě starověkého Středomoří, která je třeba pro následné hodiny o starověkém Řecku a Římu. Žáci při práci s tímto listem kombinují…

Roman Anýž, publikováno 25.3.2008 10:17, zhlédnuto 2965×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Mýty národního obrození

Cílem materiálu je přiblížit žákům z dnešního pohledu poněkud problematické metody práce národních buditelů. Hlavní část aktivity je založena na práci s učebnicí dějepisu, vyhledávání informací, které dokládají…

Roman Anýž, publikováno 19.3.2008 23:38, zhlédnuto 6590×, hodnocení: Hodnocení: 4

Zánik civilizace klasických Mayů

Jedná se o krátký pracovní text s úkoly směřujícími především ke cvičení čtení s porozuměním. Text převzatý z National Geograhic osvětluje jednu z příčin úpadku Mayské civilizace, a to příčinu environmentální.…

Roman Anýž, publikováno 19.3.2008 23:36, zhlédnuto 3041×, hodnocení: Hodnocení: 3

651 — 660 z celkem 754


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…