- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Petr I. Veliký
Pracovní list je zaměřen především na rozvoj čtenářské gramotnosti žáků. Na základě pokynů žáci vyhledávají v textu důležité události a počiny cara Petra I. Velikého.
Praha 1848
Žáci pracují s písemným pramenem, s textem z dobového tisku. Vyhledávají informace o událostech revoluce 1848, uvědomují si vývoj a proměny češtiny, seznamují se s pojmy žurnalistiky. Tvoří vlastní text.
Pravěk a starověk
Práce je určena k souhrnnému opakování učiva z dějepisu pro 6. ročník. Práce se může použít buď na konci 6. ročníku, nebo jako vstupní test na začátku 7. ročníku. Práce obsahuje pracovní list s úkoly, které mohou…
Aktivita: Vánoce stokrát jinak
Jednotlivé ritualizované svátky a slavnosti nám mohou sloužit k zamyšlení nad rozdíly nejen jejich vnější podoby, ale také hodnot a obsahů, které v sobě skrývají. Jedním z nejvýraznějších rituálů v roce jsou Vánoce.…
Dotazníkové šetření k výuce Dějepisu a Občanské výchovy (Výchovy k občanství)
VÚP Praha v současné době organizuje dotazníkové šetření zaměřené na zmapování metodických materiálů (kromě učebnic), které ve výuce Dějepisu a Občanské výchovy (Výchovy k občanství) využívají učitelé…
Pravěk v muzeu
Pracovní list pro skupinovou práci žáků v expozici Národního muzea Pravěké dějiny Čech a Moravy. Pracovní list pro učitele, kteří rádi se svými žáky opouštějí školní třídu a vyrážejí do terénu. Pracovní list…
Výstava pro pedagogy a pracovníky muzeí a galerií
Pozvánka na výstavu v Muzeu Českého krasu v Berouně.
Bitva u Yorktownu
Pracovní list obsahuje obrazový zdroj o bitvě u Yorktownu, žáci vyhledávají informace. Pracovní list nevyžaduje, aby žáci používali další zdroje.
Bitva u Saratogy
Pracovní list obsahuje obrazový zdroj o bitvě u Saratogy, žáci vyhledávají informace. Pracovní list nevyžaduje, aby žáci používali další zdroje.
Průmyslová revoluce
Pracovní list je zaměřen na práci s grafy a cizojazyčnými údaji. Věnuje se porovnávání rychlosti průmyslového vývoje mocností a sociálním důsledkům průmyslové revoluce. Je určen pro individuální či skupinovou práci.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
21.4.2021 11:21
Dobrý den, v pravidlech pro DUM na rvp jsem se dočetla, že není možno vkládat formát pptx.…
|
22.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Rozpohybovat potřebuje situace i žáci. Pohled na „tělák“ našeho stálého autora Adama…
|
22.4.2021 10:34
Je hezké, že popisujete vhodné aplikace. Chtělo by to ale spíše mluvit o metodice. Ta je…
|
13.4.2021 9:18
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenstvím praxe Český jazyk a literatura, které proběhlo online 7. 4.…
|
|
21.4.2021 11:20
Ahoj příteli! Chystám se spustit online kurz, ale jen těžko hledám ty nejlepší…
|
19.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Podzimní běh Společenství praxe přinesl i setkání nad tématem Českého jazyka a…
|
22.4.2021 9:54
Po 4 letech zpět k projektu. Neuralink předvedl pokrok na opici, která bravůrně hraje Pong…
|
8.4.2021 9:41
Skupina PPUČ
Společenství praxe i nadále rozšiřují svojí popularitu jak dokazuje setkání…
|
|
21.4.2021 9:03
Zdravíme, co se týče modulu DUM, formát pptx samozřejmě vkládat lze, s odůvodněným…
|
15.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak pracovat s podcasty jako s novým médiem ve výuce vám ukáže Vanda Vaníčková. Její…
|
15.4.2021 16:59
Zdravíme, vstup do místnosti se otevře zhruba 15 minut před začátkem na stránce daného…
|
7.4.2021 13:08
Skupina PPUČ
Setkání ve společenství praxe pro učitelky a učitele českého jazyka a literární…
|
|