- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Riskuj – starověké Řecko
Interaktivní hra na motivy televizní předlohy, určená ke zopakování a upevnění učiva o starověkém Řecku.
Zlatá bula sicilská a privilegia pro českého krále
Žáci na základě práce s primárním historickým pramenem (Zlatá bula sicilská) vyvozují, jaká práva získal český král Přemysl Otakar I. Žáci se tak procvičují a posilují v rozvoji čtenářské gramotnosti, včetně…
Interaktivní hra – Plavba po Nilu
Interkativní proklikávací hra vhodná ke zopakování učiva o starověkém Egyptě.
Procházka Prahou. Několik zastavení k moderním dějinám
V článku popisuji vycházku po několika pražských místech spjatých s moderními dějinami. Realizovala jsem ji s tercií a kvartou víceletého gymnázia, kdy studenti provázeli studenty. Protože jsme se tematicky dotkli obou…
Historická dílna Zánik civilizací
Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK) realizovalo v roce 2018 projekt „Zánik civilizací“, který finančně podpořilo MŠMT. V rámci tohoto projektu CDK uspořádalo dvoudenní historickou dílnou pro učitele dějepisu a…
Vesmír a kosmologické koncepce v proměnách času
Článek je zaměřen na úvod k učivu Vesmír na základní škole. Upozorňuje na možnost umístit poznatky současné kosmologie do kontextu různých kosmologických koncepcí v historii, přičemž ústředním motivem pro…
Interaktivní hra – Poklad v jeskyni
Interaktivní hra vhodná k zopakování učiva o pravěku. Děti postupně odkrývají obraz, hledají skrytá písmena, z nichž poskládají název jedné z nejznámějších jeskyní s pravěkými malbami.
Mezopotámie – návštěva zikkuratu
Interaktivní hra vhodná k zopakování učiva o Mezopotámii.
Rok 1968 pohledem školních pramenů
Článek se zamýšlí nad možným využitím školních pramenů v dějepisné výuce o roce 1968. Na konkrétních příkladech ilustruje možné postupy při práci se školními kronikami a dobovými učebnicemi dějepisu. Argumentuje ve…
Historia populi. Zrcadlo každodennosti v českých dějinách aneb Všední den od pravěku do konce „Velké války“
V současnosti rostoucí zájem o otázky každodennosti, zejména pak při výuce školního dějepisu, vedl doc. PhDr. Františka Čapku, autora několika školních učebnic a učebních textů (jako metodických titulů, vysokoškolských…
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
26.1.2021 8:26
Petr Koubek
Z evaluačního dotazníku 8. minikonference OP ČG z listopadu 2020 vybíráme nejčastější…
|
28.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Další z praktických návodů na aktivitu pro předškolní vzdělávání. Pět aktivit a…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
|
25.1.2021 11:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Zveme vás na 8. minikonferenci digitální gramotnosti, která se bude konat 8. 2. 2021 od…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
|
25.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Využíváte a tvoříte ve své výuce se žáky videa? Možná se vám bude hodit článek…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|