Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 481

Tábor smrti Malý Trostinec u Minska

Interview z archivu USC Shoah Foundation Institute, největšího multimediálního archivu svědectví pamětníků holocaustu na světě. Úryvek z jedinečného svědectví Hanuše Münze (*1910) o deportaci do tábora smrti "na…

Martin Šmok, publikováno 20.9.2008 11:59, zhlédnuto 5565×, hodnocení: Hodnocení: 5

Čeho jsme ochotni se zříci v obavě před terorismem?

Podklady pro diskusi ve skupinách a mezi skupinami na téma občanských práv a svobod.

Mgr. Jarmila Boudová, publikováno 20.9.2008 0:25, zhlédnuto 5218×, hodnocení: Hodnocení: 3

Čechy za posledních Přemyslovců

Žáci vytvářejí jeden list učebnice. Vyplňují pracovní list tak, aby jim později mohl sloužit k samostudiu.

Anna Chocholová, publikováno 19.9.2008 14:45, zhlédnuto 13584×

Velká francouzská revoluce

Spojení metod kritického myšlení a OSV při seznámení žáků s kořeny státního svátku Francie.

Anna Chocholová, publikováno 17.9.2008 12:56, zhlédnuto 11652×

S dějepisem hravě

Jde o první dvě vyučovací hodiny dějepisu vůbec, proto je největší důraz kladen na motivaci a přiblížení předmětu dějepis žákům. Děti se nenásilnou formou seznámí s náplní vyučovacího předmětu a sami dojdou k…

Markéta Krůželová, publikováno 27.8.2008 11:05, zhlédnuto 17346×, 1 komentář

Středověká společnost

Jednoduché schéma středověké společnosti založené na vztahu k půdě. Žáci se učí rozlišovat, komu a jaké poplatky poddaní odváděli.

Mgr. Zdeněk Sotolář, publikováno 19.8.2008 23:38, zhlédnuto 7485×, hodnocení: Hodnocení: 2

Římská společnost

Kartičky, pomocí kterých žáci k sobě přiřazují charakteristiky a obyvatele Říma. Uvědomují si shody a rozdíly jejich postavení. Může sloužit také k rozdělení třídy na skupiny.

Mgr. Zdeněk Sotolář, publikováno 19.8.2008 23:38, zhlédnuto 4178×, hodnocení: Hodnocení: 2

Zámořské objevy

Žáci doplňují tabulku významných mořeplavců, indicií je vždy jeden jediný údaj. Můžeme využít k práci s texty i k opakování.

Mgr. Zdeněk Sotolář, publikováno 19.8.2008 23:37, zhlédnuto 8166×, hodnocení: Hodnocení: 2

Kvíz – dějepis

Soutěž pro opakování dějepisných pojmů z období počátků novověku, období třicetileté války a baroka.

Mgr. Jana Vršecká, publikováno 7.8.2008 14:21, zhlédnuto 9875×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

Šifry

Vyučující připraví zašifrovaný text, který žák rozluští pomocí šifrovacího klíče, jenž má také k dispozici. Text může být výchozí k probírané látce nebo opakovací s vloženými chybami, které musí žák opravit.…

Tomáš Mikeska, publikováno 6.8.2008 7:34, zhlédnuto 8955×

381 — 390 z celkem 481


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
14.5.2021 0:44
Ivan Navrátil
Dobrý den, zvýšit ekologické povědomí společnosti je vcelku důležitá věc. Jistě není…
13.5.2021 8:30
Jaké jsou dostupné sebehodnotící nástroje digitálních kompetencí učitele? Jak rozvíjet…
9.5.2021 20:53
Dobrý den, používám Musescore na tvorbu pracovních listů pro děti, ale nejde mi přímo z…
14.5.2021 10:33
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za jarním společenstvím praxe Umění a kultura, které se konalo 19. dubna 2021!
13.5.2021 22:30
Baja
Dobrý den, Vystudovala jsem bakalářský studijní program sociální pedagog, dále…
10.5.2021 23:45
v blogu Vzdělavatel
Úvod Je na vás těch pojmů moc? Je jich dokonce ještě více. Kde a proč takové pojmy  na…
8.5.2021 16:44
Realizujeme virtuální prohlídky, 3D scan 360 st. to galerie a muzea - jsme scan360.cz
13.5.2021 8:43
Skupina PPUČ
Přinášíme vám ohlédnutí za jarním společenstvím praxe Člověk a svět práce, které…
13.5.2021 0:43
Božena Musilová
Dobrý den! Prosím o upřesnění, které současné úpravy z RVP ZŠ (r. 2021 - digitální…
10.5.2021 8:30
Náš svět se skládá ze sítě a propojení všech živých i neživých organismů. Děti se…
7.5.2021 9:01
Dnes je Digital Wellness Day - https://summit.di gi ta lw ellnessday.com/ K tomu fyzickému zdraví -…
9.5.2021 18:18
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání