Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 314

Chovejme se k sobě slušně

Další praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy a stárnutí.

Mgr. Zdena Chaloupecká, publikováno 3.9.2014 12:03, zhlédnuto 7116×

Jak děti naučit, co je to ageismus

Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.

Jaroslava Votrubová, publikováno 27.8.2014 9:58, zhlédnuto 7419×

Konstrukce lekcí k tématu Mezigenerační vztahy a stárnutí v 7 otázkách a odpovědích

Na začátku každé výuky si učitel musí odpovědět na sedm otázek – proč, koho, co, kdy, jak, za jakých podmínek a s jakými očekávanými efekty chce vyučovat. Postupně si na tyto otázky budeme odpovídat i my.

M. Veverová, R. Dlouhá, publikováno 18.8.2014 9:20, zhlédnuto 6054×

Moje místo

Praktický článek z materiálu Mgr. Blanky Pešoutové o mezigeneračních vztazích, rodině a sžití s místem původu žáků.

Blanka Pešoutová, publikováno 14.8.2014 9:01, zhlédnuto 5777×

„Ničí lidé“

Kdo rozhoduje o tom, do jaké země patříme? Je možné, aby někdy lidé nepatřili vůbec nikam? Jsou takoví lidé ještě vůbec lidé? Kdo je odpovědný za uprchlíky a vyhnance?

Naši nebo cizí?, publikováno 16.6.2014 10:42, zhlédnuto 8853×

Ochrana člověka za mimořádných událostí: 4. díl - Postup jak ZÁPOLÍM naplno

Každá mimořádná událost je jedinečná a není možné žáky připravit na všechny situace. Veškeré postupy, jak při mimořádné události, tak při ošetřování raněných, proto zobecňujeme do postupu ZÁPOLÍM. Je to obecný…

Daniel Lessner, publikováno 11.6.2014 14:11, zhlédnuto 4183×

Ochrana člověka za mimořádných událostí: 3. díl - Metodika simulací

Jak jsme uvedli již v předchozích dílech tohoto seriálu, snažíme se při výuce umožnit žákům co možná nejvíc nácviku, aby si upevnili probranou teorii. Vrcholem takové výuky jsou simulace. Jde o napodobení reálné…

Daniel Lessner, publikováno 9.6.2014 11:06, zhlédnuto 7348×

Ochrana člověka za mimořádných událostí: 2. díl - Teoretická východiska

Uvést ještě tenhle detail? Zopakovat probrané, nebo přejít k nácviku? Použít správný odborný termín a řádně ho vysvětlit, nebo situaci zjednodušit? Mám věnovat větší pozornost nepravděpodobné katastrofě, nebo…

Daniel Lessner, publikováno 4.6.2014 10:23, zhlédnuto 3366×

Ochrana člověka za mimořádných událostí: 1. díl - Vyučujeme NAPLNO

Od září 2013 začal na základních školách platit revidovaný RVP. Jednou ze změn je natolik silné zdůraznění problematiky Ochrany člověka za mimořádných událostí (OČMU), že ji mnozí považují za novou. V této…

Daniel Lessner, publikováno 2.6.2014 10:01, zhlédnuto 7150×

CLIL: Práva spotřebitele

CLIL výukový plán integruje německý jazyk s výchovou k občanství na téma Práva spotřebitele.

Mgr. Alena Hesová, publikováno 6.1.2014 12:22, zhlédnuto 14149×

101 — 110 z celkem 314


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.10.2021 11:21
už jsi to vyřešil? Nemyslím si, že je to tak těžké bubble shooter
12.10.2021 12:52
Jednou z aktivit projektu Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem – APIV A je…
13.10.2021 9:04
S panem Maršákem nelze než souhlasit. Budu-li se ovšem na učení dívat jako neurobiolog.…
13.10.2021 14:35
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání
6.10.2021 21:30
Irena
Dobrý den, počet hodin přímé vyučovací činnosti ředitele a zástupce ředitele se…
8.10.2021 15:44
v blogu DigiNews
Po úspěšném prvním ročníku DigiEduHacku se chystá pokračování hackathonu, letos s…
12.10.2021 14:51
\"1.Učení je v zásadě sociální.\" I když není zcela jasné co si představit pod pojmem…
13.10.2021 14:35
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání
22.9.2021 22:30
imim
Dobrý den,jsem ve škole nová a mám 1 hodinu Vv a 1 hodinu Pv týdně ve třídě dle uč.…
8.10.2021 14:53
v blogu DigiNews
DigiKoalice (NPI ČR) pro vás připravila výukové balíčky pro žáky ZŠ, se kterými…
11.10.2021 9:44

Děkujeme za upozornění. Materiál byl po konzultaci s recenzenty upraven. Tým Metodického…

13.10.2021 14:35
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání