RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1895

Příklad úkolů z geolaboratoře

Příspěvek popisuje možné aktivity v rámci terénní geografické výuky. Žáci zjišťují demografické údaje zemřelých významných osobností z jejich náhrobků.

Silvie Kuldová, publikováno 9.7.2008 13:37, zhlédnuto 8184×

Exkurze na hřbitov?

Příspěvek popisuje téma, které je často i ve výuce považováno za něco, co je tabu, a to téma hřbitov. Autoři popisují, jak je možné využít exkurzi na hřbitov ve výuce zeměpisu a dějepisu. Nabízí zajímavé náměty na…

Silvie Kuldová, publikováno 9.7.2008 13:37, zhlédnuto 5200×

Hmotnost ve Sluneční soustavě

Velmi jednoduchý program pro výpočet hmotnosti, jakou by naměřila "pozemská váha" na různých tělesech Sluneční soustavy v důsledku rozdílné intenzity gravitačního pole.

Václav Meškan, publikováno 1.7.2008 0:37, zhlédnuto 2945×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 1

Torricelliho pokus

Jednoduchý program v aplikaci MS Office demonstrující Torricelliho pokus.

Václav Meškan, publikováno 1.7.2008 0:36, zhlédnuto 6034×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 1

Kladka

Pracovní list k samostatné práci (laboratorní úloze) na téma kladka, kladkostroj.

Václav Meškan, publikováno 1.7.2008 0:36, zhlédnuto 5417×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 2

Lupa a mikroskop

Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Lupa a mikroskop“ z učebnice Fyzika pro 9. ročník ZŠ, Prometheus Praha. Doplněno mnohými zajímavostmi, o­brázky, úkoly a otázkami k zopakování učiva. Červeně…

Mgr. Marek Killar, publikováno 1.7.2008 0:36, zhlédnuto 5429×, hodnocení: Hodnocení: 1

Dalekohledy

Prezentace v PowerPointu digitálně zpracovává téma „Dalekohledy“ z učebnice Fyzika pro 9. ročník ZŠ, Prometheus Praha. Doplněno mnohými zajímavostmi, obrázky, úkoly a otázkami k zopakování učiva. Červeně zabarvený…

Mgr. Marek Killar, publikováno 1.7.2008 0:35, zhlédnuto 3862×, hodnocení: Hodnocení: 1

Dravci a sovy

Náměty na aktivity v hodinách přírodopisu, kdy žáci dedukují, jaké znaky mají dravci a sovy společné a jaké odlišné.

Nina Štěrbová, publikováno 30.6.2008 16:02, zhlédnuto 14671×

Dramatizace ve výuce fyziky

Metodu dramatizace lze zařadit do fyziky pro oživení a zpestření některých hodin jako metodu aktivního učení nebo jako prostředek k opakování látky.

Ivana Hotová, publikováno 16.6.2008 10:23, zhlédnuto 8523×

Zmokne člověk více při běhu nebo při chůzi?

Žáci se často učitelů ptají na „otázky ze života“. Jednou takovou zajímavou otázkou je např., zda za deště zmokne člověk více při chůzi či za běhu. Otázka vedla ke vzniku problémové úlohy, na jejímž řešení se…

Vlastimil Havránek, publikováno 6.6.2008 11:37, zhlédnuto 12818×

1691 — 1700 z celkem 1895


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.9.2020 20:53
Snad Budoucí Učitel
Zdravím, chtěl bych se zeptat na několik důležitých věcí. Chtěl bych, až vystuduji…
29.9.2020 18:48
Co umožňuje tzv. plánování pozpátku, kdy od jasného cílového stavu plánujeme postupné…
27.9.2020 7:09
Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020. Přesto, že…
29.9.2020 17:29
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 29. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
28.9.2020 9:00
Článek představuje inspiraci, jak zapojit téma osobností do výuky o sociálně…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
28.9.2020 8:00
Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou…
24.9.2020 8:54
Za normálních časů budeme učit hybridně a plně přitom využívat všech výhod osobního…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…