RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1892

První Newtonův zákon

Ukázka vyučovací hodiny, ve které se žáci seznamují s 1. Newtonovým zákonem (zákon setrvačnosti).

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 18292×

Sen o odporech

Článek pojednává zábavnou formou o odporech při zapojování spotřebičů za sebou a vedle sebe. Učitelé ho mohou využít zejména u žáků (ZŠ i nižšího stupně gymnázia) s hlubším zájmem o fyziku.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 6551×

Může Frantík přetáhnout Pepíka?

Článek objasňuje výsledek přetahování dvou osob provazem; výsledek zdánlivě odporuje třetímu Newtonovu zákonu.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 7401×

Zábavné soutěže v hodinách fyziky

Několik námětů na zpestření hodin fyziky.

Karel Rauner, publikováno 1.12.2005 0:00, zhlédnuto 11819×

Rychlení rostlin - pokus

Příspěvek popisuje dlouhodobý pokus, na kterém je žákům demonstrován vliv vnějších podmínek na rychlost růstu rostlin.

Ivana Maixnerová, publikováno 6.9.2005 0:00, zhlédnuto 13029×

Mykologická školní exkurze

Návod pro učitele, jak organizovat mykologickou exkurzi.

Svatopluk Holec, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 10333×

Pojetí vzdělávacího obsahu oboru Přírodopis

Teoretický příspěvek vysvětluje pojetí vzdělávacího oboru Přírodopis v RVP ZV - jak nakládat se vzdělávacím obsahem oboru, jak pracovat s očekávanými výstupy, jak naplňovat průřezová témata.

Olga Doležalová, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 6005×

Výstava hub ve škole

Podrobný návod, jak mají učitelé i žáci postupovat při přípravě a samotné výstavce hub ve škole.

Svatopluk Holec, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 7720×

Jak určovat neznámou houbu

Podrobný návod, jak mají žáci postupovat, naleznou-li v přírodě neznámou houbu. V závěru příspěvku je uveden seznam pracovišť, kam je možné posílat houby k určení.

Svatopluk Holec, publikováno 29.8.2005 0:00, zhlédnuto 15761×

Terénní vyučování

K výuce většiny přírodovědných předmětů neodmyslitelně patří práce v terénu, která je založena na činnostech v konkrétních podmínkách. Dosavadní zkušenosti ukazují, že ve školách je tento způsob výuky opomíjen…

Eduard Hofmann, publikováno 10.8.2005 0:00, zhlédnuto 10809×

1861 — 1870 z celkem 1892


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.7.2020 16:09
fórum KLUB
Vyplnene.
4.8.2020 12:09
Příběh nabízí možnost otevřít s dětmi téma využívání i zneužívání moderních…
13.7.2020 10:21
Dobrý den, trvalý odkaz by neměl být problém např. u služby jdem.cz …
17.7.2020 14:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 11. 2019.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
27.7.2020 17:29
JulieC
Dobrý den. Chtěla bych dceři koupit klávesy nebo klavír…
28.7.2020 15:26
Pomocí příběhu nahlédnete společně s robůtkem TIO a Michalem do historie. Dozvíte se,…
6.7.2020 13:20
Vážený pane Keršlágere, když jsem učil na fakultě měl jsem neustále dilema, jestli mám…
17.7.2020 14:26
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 6. 5. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
26.6.2020 21:24
romne
fórum KLUB
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
17.7.2020 15:54
 V současné době není úplně jasný pohled na to, jak a kdy odměňovat děti. Některé…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
7.7.2020 11:02
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Předškolního vzdělávání, které se konalo v Bruntálu…