RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1883

Seznámení s fenolftaleinem

Seznámení s fenolftaleinem pro žáky 8. ročníku ZŠ, jak je navrženo v tomto metodickém článku, vede žáky k samostatnému zjišťování barevnosti indikátoru fenolftaleinu v prostředí o různé hodnotě pH. Pomůckou pro…

Alena Vlachová, publikováno 15.1.2015 9:23, zhlédnuto 6241×

Výpočet rovnoměrné rychlosti z naměřených hodnot

Žáci si na základě naměřených hodnot dráhy a času vypočítají rychlost autobusu nejen v m/s, ale i v km/h. Druhou variantou je měření rychlosti autíček na dálkové ovládání. Žáci se rádi pochlubí svými autíčky na…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 13.1.2015 8:55, zhlédnuto 1429×, hodnocení: Hodnocení: 3

Ochrana člověka za mimořádných událostí při živelních pohromách

Projekt Ochrana člověka za mimořádných událostí v živelných pohromách představuje základní seznámení (blok 5 vyučovacích hodin) s danou problematikou určené žákům 6. a 7. ročníku 11. ZŠ Plzeň. Tento projekt je dále…

Mgr. Pavel Červený, publikováno 8.1.2015 8:45, zhlédnuto 10383×

Buňka - základní stavební jednotka organizmů, její složení a funkce

Buňka je základní stavební jednotkou organizmů. Cílem této výukové lekce je dozvědět se co nejvíce informací o stavbě a funkci bakteriální, rostlinné i živočišné buňky.

Milan Libertín, publikováno 7.1.2015 9:55, zhlédnuto 8873×

Filtrace, aneb jak z výuky odfiltrovat neaktivizující metody

Příspěvek je návodem na činnostně pojatou výuku tématu filtrace. Aktivita je navržena v několika variantách v závislosti na vybavení školy i schopnosti žáků. Cílem je nabídnout učitelům námět na badatelsky pojatou…

Martin Rusek, publikováno 7.1.2015 9:54, zhlédnuto 5645×

Hvězdy

Opakování a prohloubení znalostí ze zeměpisu i fyziky. Výuková hodina probíhá metodou kritického myšlení. V úvodní evokační fázi učitel iniciuje formou brainstormingu žáky k zamyšlení a porozumění pojmů, které se…

Milan Libertín, publikováno 6.1.2015 9:19, zhlédnuto 11261×

Nerosty v praxi III

Žáci si v rámci aktivity zpracují materiály, které získali v předchozích hodinách. Výstupem této aktivity je prezentace nebo krátké video. Každá skupina vypracuje pracovní list, který odevzdá v elektronické podobě.…

Klára Kimáková, publikováno 15.12.2014 10:02, zhlédnuto 5175×

Nerosty v praxi II

Žáci se během této aktivity seznámí s praktickým využitím nerostů, s jejich zpracováním a výskytem kolem nás. Za pomocí tabletu pořídí fotografie nebo krátké videozáznamy, které budou zpracovávat v dalších…

Klára Kimáková, publikováno 11.12.2014 10:25, zhlédnuto 5611×

Nerosty v praxi I

Článek popisuje úvod k tématu nerosty v praxi. Aktivita je zaměřena na poznávání nerostů, jejich fyzikální a chemické vlastnosti a možné praktické využití nerostů.

Klára Kimáková, publikováno 10.12.2014 9:43, zhlédnuto 5853×

Fyzika – vesmír

Prezentace slouží k ověřování vědomostí žáků z vesmíru. Kliknutím se s raketou objeví otázka. Po uplynutí jedné minuty otázka zmizí. To je znamení pro žáka nebo tým, že musí na otázku odpovědět. Kliknutím na list…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 26.11.2014 8:50, zhlédnuto 4236×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 2

201 — 210 z celkem 1883


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
1.4.2020 11:45
Dolaďuji webinář, který přinesl podobné tipy od tří kolegů. Až bude finalizován i s…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
1.4.2020 13:44
Toto považuji za optimální přístup k výuce tématu, pojednávajícího o buňce. Žáci…
1.4.2020 14:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 1. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
31.3.2020 19:19
Děkuji, ano takto jsem si to také přečetla.
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
1.4.2020 7:34
Vytvořte online kurz, ve kterém naučíte druhé ... Zatímco profesionálnímu učiteli trvá…
31.3.2020 12:53
Skupina Společné vzdělávání
31.3.2020 18:59
Dominik Raška
Milí kolegové, toto fórum rozšiřuje také o téma posledního úkolu, tedy Vaše rady a tipy…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
1.4.2020 7:20
Dobré jitro, paní Kovaříková. Předznamenávám, že posuzuji hyperlin ko vé psaní z…
30.3.2020 23:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…