RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1897

GIS – praktické úkoly

Materiál je koncipován jako vyvrcholení výuky tématu mapy. Předpokládá, že žáci znají pojem mapa a umí základy práce s topografickou mapou, ovládají základy jazyka mapy a orientují se v měřítku mapy. Cílem je seznámit…

Petr Tišl, publikováno 6.1.2020 9:24, zhlédnuto 1666×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)

Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností, respektu a dělbě…

Kamil Bujárek, publikováno 19.12.2019 11:00, zhlédnuto 1868×, hodnocení: Hodnocení: 4

Eroze půdy tekoucí vodou

Jednoduchá experimentální aktivita, ve které žáci simulují podmínky eroze půdy tekoucí vodou. Žáci provádějí pozorování a měření toho, jak na různé půdy působí tekoucí voda. Přitom vyvozují závěry týkající se…

Jakub Holec, publikováno 19.12.2019 10:59, zhlédnuto 1935×

Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima

Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 19.12.2019 10:49, zhlédnuto 1685×, hodnocení: Hodnocení: 3

Jezera východoafrické propadliny

Pracovní list se zabývá problematikou vzniku a významu jezer v oblasti východoafrické prolákliny. Může být využit jednak ve výuce přírodních podmínek afrického kontinentu, tak při výuce regionální geografie východní…

Petr Tišl, publikováno 10.12.2019 9:55, zhlédnuto 1136×, hodnocení: Hodnocení: 4

Kdo hoří, zapaluje aneb jak zažehnout badatelskou výuku chemie na základní škole?

Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka. Učitelé chemie ZŠ hodnotí BOV všeobecně kladně, nicméně ji stále využívají v menší míře.…

Václav Fiala, publikováno 28.11.2019 10:16, zhlédnuto 2020×, 3 komentáře

Jak velké to je?

Aktivita se zaměřuje na záznam a porovnávání velikostí lidským okem nepozorovatelných objektů. Žáci přitom využívají názorného webu, na kterém jsou jednotlivé mikroskopické objekty vyobrazeny na hlavičce špendlíku.…

Jakub Holec, publikováno 25.11.2019 11:58, zhlédnuto 1467×

Buňka jako škola?

Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je možné z…

Jakub Holec, publikováno 15.11.2019 11:49, zhlédnuto 2240×

Buňka jako město

Námět na činnost žáků se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. V rámci aktivity žáci přirovnávají konkrétní buněčné organely podle jejich funkcí ke konkrétním částem města, které plní obdobnou funkci jako…

Jakub Holec, publikováno 12.11.2019 13:04, zhlédnuto 2545×, 3 komentáře

Metody rybolovu

Aktivita navazující na biologickou či zeměpisnou problematiku rybolovu. Snaží se ukázat některé metody lovu a definovat, které jsou šetrnější a které nešetrné. Cílem tedy není jen informace o druzích ryb a způsobech lovu,…

Petr Tišl, publikováno 6.11.2019 9:24, zhlédnuto 754×, hodnocení: Hodnocení: 4

41 — 50 z celkem 1897
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
23.10.2020 9:41
Martin Šujan
Dobrý den, v distanční výuce často používáme obrázky z https://obrazky.rv p.c z/. Právě…
23.10.2020 14:33
Setkání se bude věnovat zkušenostem učitelů se vzdálenou výukou. Seznámíme se s tím,…
23.10.2020 8:27
No dobře, tedy malá oprava. Je nepředstavitelné, aby "to bylo legální". V Anglii si…
21.10.2020 19:10
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 21. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 17:28
Martin
Ahoj, jdu na s.š zemědělskou a nevím se rozhodnout mezi oborem přírodovědné lyceum nebo…
22.10.2020 8:30
Jak moc jsou aktivní učitelé na sociálních sítích? Je mezioborová spolupráce možná? To…
22.10.2020 22:31
...je pro nás dnes nepředstavitelné, aby někdo měl 16hodinovou pracovní dobu a…
20.10.2020 17:43
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.10.2020 8:57
Škola Online- nedoporučuji Pomalá Na telefonu nepoužitelná Nesrozumitelný interface
19.10.2020 17:05
Letošní Učitel In byl výjimečný. Stejně jako mnoho jiných workshopů a kurzů, které se…
22.10.2020 13:45
Dobrý den, děkujeme za Vaší reakci na obsah webináře. Stávající technické možnosti…
20.10.2020 17:39
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 20. 10. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…