Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1908

Zvukové jevy, zvukový rozruch, tón, hluk

Žáci vyjmenují tělesa vydávající zvuk. Porovnají rychlost světla a zvuku. Poznají vznik zvukového rozruchu. Seznámí se s příznaky poškození sluchu hlukem a se situacemi, které mohou krátkodobě poškodit sluch. Deseti…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 7.1.2020 9:28, zhlédnuto 2007×, hodnocení: Hodnocení: 2

Určení epicentra zemětřesení

Aktivita nabízí jednoduché cvičení na určení epicentra zemětřesení na základě informací ze tří seismologických stanic. Žáci tak mohou získat konkrétní představu o tom, jak se místa vzniku zemětřesení určují.…

Jakub Holec, publikováno 6.1.2020 15:31, zhlédnuto 4245×

GIS – praktické úkoly

Materiál je koncipován jako vyvrcholení výuky tématu mapy. Předpokládá, že žáci znají pojem mapa a umí základy práce s topografickou mapou, ovládají základy jazyka mapy a orientují se v měřítku mapy. Cílem je seznámit…

Petr Tišl, publikováno 6.1.2020 9:24, zhlédnuto 2104×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)

Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností, respektu a dělbě…

Kamil Bujárek, publikováno 19.12.2019 11:00, zhlédnuto 3947×, hodnocení: Hodnocení: 4

Eroze půdy tekoucí vodou

Jednoduchá experimentální aktivita, ve které žáci simulují podmínky eroze půdy tekoucí vodou. Žáci provádějí pozorování a měření toho, jak na různé půdy působí tekoucí voda. Přitom vyvozují závěry týkající se…

Jakub Holec, publikováno 19.12.2019 10:59, zhlédnuto 4712×

Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima

Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 19.12.2019 10:49, zhlédnuto 4237×, hodnocení: Hodnocení: 3

Jezera východoafrické propadliny

Pracovní list se zabývá problematikou vzniku a významu jezer v oblasti východoafrické prolákliny. Může být využit jednak ve výuce přírodních podmínek afrického kontinentu, tak při výuce regionální geografie východní…

Petr Tišl, publikováno 10.12.2019 9:55, zhlédnuto 1639×, hodnocení: Hodnocení: 4

Kdo hoří, zapaluje aneb jak zažehnout badatelskou výuku chemie na základní škole?

Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je aktivizační metoda výuky, která klade hlavní důraz na vlastní práci a prožitek žáka. Učitelé chemie ZŠ hodnotí BOV všeobecně kladně, nicméně ji stále využívají v menší míře.…

Václav Fiala, publikováno 28.11.2019 10:16, zhlédnuto 3416×, 3 komentáře

Jak velké to je?

Aktivita se zaměřuje na záznam a porovnávání velikostí lidským okem nepozorovatelných objektů. Žáci přitom využívají názorného webu, na kterém jsou jednotlivé mikroskopické objekty vyobrazeny na hlavičce špendlíku.…

Jakub Holec, publikováno 25.11.2019 11:58, zhlédnuto 3364×

Buňka jako škola?

Aktivita se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. Žáci na základě informací o funkcích konkrétních organel a buněčných struktur hledají takové části školy či osoby ve škole pracující, které je možné z…

Jakub Holec, publikováno 15.11.2019 11:49, zhlédnuto 5154×

51 — 60 z celkem 1908
«« « 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.7.2021 16:08
Jan Tomsa
Vážení kolegové, stojíte o to, aby vyšla nová knihy pro studenty, která jim studium…
15.7.2021 16:38
Jak mohou spolupracovat učitelé hudební výchovy a informatiky? Jaké digitální kompetence…
21.7.2021 8:13
Vyrážíme často s přáteli na túry po celé ČR. Ne vždy spoléháme na to, že si budeme…
12.7.2021 20:11
V příloze pdf najdete metodický postup + přílohy, jak realizovat toto téma, Toto téma je…
23.7.2021 10:46
Yannis
Ahoj, Moji studenti byli infikováni (14 studentů z 18). Tak jsem se o ně bál. Online lekce…
14.7.2021 17:57
V kontextu uvedených vzdělávacích modulů jsou v rámci projektu APIV A, a ve spolupráci…
20.7.2021 11:34
Otázka posluchače: Najdu někde přehledný soupis technik formativního hodnocení?…
12.7.2021 20:10
Projekt Programy pro školy – ROZVOJ KOMPETENCÍ PRO DEMOKRATICKOU KULTURU   Operační…
14.7.2021 12:11
silvie113@seznam.cz
Dobrý den, my to ve škole bohužel s kolegyněmi také museli nedávno řešit a zejména v…
13.7.2021 17:20
V rámci systémového projektu APIV A vznikají také 3 výcvikové vzdělávací moduly…
10.7.2021 22:56
Na tý škole... um, parodii na školu je vás škoda.
12.7.2021 10:44
V příloze pdf najdete metodický postup + přílohy, jak realizovat toto téma. Toto téma je…