RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 1894

Práce s mapou

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Mapa, které byly zjištěny…

Mgr. Václav Duffek, Mgr. Markéta Pluháčková, Ph.D., RNDr. Václav Stacke, Ph.D., publikováno 3.10.2019 9:52, zhlédnuto 1815×, hodnocení: Hodnocení: 4

Atomy, molekuly, sloučeniny

Interaktivní publikace seznámí žáky s atomy a se složením jejich částic. Žáci poznají některé známé prvky a jejich chemické značky, které najdou v periodické tabulce prvků. Budou znát pojem molekula a sloučenina.

Zdeněk Hanzelín, publikováno 30.9.2019 7:55, zhlédnuto 1114×, hodnocení: Hodnocení: 2

Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sloupečkovou přiřazovací metodou“

V níže uvedeném textu je navržena technika, jak smysluplně ověřit znalosti žáků způsobem s přidanou hodnotou v podobě zopakování a upevnění důležitých generalizací, tvrzení, faktů přímo při kontrolním testu. Lze…

Kamil Bujárek, publikováno 26.9.2019 9:12, zhlédnuto 2610×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Časová pásma

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s tématem Časová pásma, které byly…

Mgr. Václav Duffek, Mgr. Markéta Pluháčková, Ph.D., RNDr. Václav Stacke, Ph.D., publikováno 26.9.2019 9:08, zhlédnuto 2117×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Znalosti a schopnosti, část II: Schopnosti (capabilities)

V části II se zaměřením na kvalitu znalostí ve vzdělávání a jejich ‚implementaci‘ a ‚internalizaci‘ ve schopnostech žáka (u ‚internalizace‘ znalostí však nelze pominout ani samotného učitele), v dosahování jeho…

Jaroslav Vávra, publikováno 25.9.2019 9:25, zhlédnuto 1481×, hodnocení: Hodnocení: 5

Galvanometr

Žáci se seznámí s jednoduchým měřicím přístrojem, kterým zjistí, zda obvodem prochází, nebo neprochází elektrický proud. Poznají základní součásti galvanometru. Interaktivní formou si zapojí elektrický obvod s…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 17.9.2019 10:09, zhlédnuto 1091×, hodnocení: Hodnocení: 2

Fyzika a environmentální výchova 2 – energie Slunce

Článek seznamuje čtenáře s možnostmi, jak pracovat ve vyučování fyziky s učivem Obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie, konkrétně s tématem solární energie. Po obecnějším úvodu do problematiky se autor zaměřuje na…

Zdeněk Hromádka, publikováno 10.9.2019 9:46, zhlédnuto 1437×, hodnocení: Hodnocení: 3

Tření

Žáci se interaktivní formou seznámí s třením, s třecí silou, smykovým třením a klidovou třecí silou. Poznají, že v některých případech v praxi je tření žádoucí, v jiných případech nežádoucí. Při tření vzniká…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 4.9.2019 9:15, zhlédnuto 1075×, hodnocení: Hodnocení: 3

Fyzika a environmentální výchova 1 – energie a doprava

Článek pojednává o způsobu, jakým lze začlenit položku „doprava a životní prostředí“ z tematického okruhu „lidské aktivity a problémy životního prostředí“ průřezového tématu Environmentální výchova do…

Zdeněk Hromádka, publikováno 3.9.2019 9:56, zhlédnuto 1747×, hodnocení: Hodnocení: 4

Změna teploty vzduchu v průběhu času

Žáci se seznámí s termografem. Mohou být rozděleni do čtyř skupin a vypracují grafy podle příslušných tabulek. Je jim zadán domácí úkol, pokud vlastní venkovní teploměr. Je jim nabídnut vzor vypracované úlohy.

Zdeněk Hanzelín, publikováno 12.8.2019 9:14, zhlédnuto 1075×, hodnocení: Hodnocení: 2

61 — 70 z celkem 1894
«« « 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
13.9.2020 11:11
fórum Vyučujeme
Hezké dopoledne, Jsem začínající Učitelka v Mš a studentka předškolní pedagogiky. Ve…
17.9.2020 8:02
v blogu DigiNews
Na stránkách Národního pedagogického institutu Vás Jitka Tůmová seznámí s příklady…
14.9.2020 10:16

Paní Havířová, děkujeme za upozornění, víme o tom, s problematikou typografie x…

18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
2.9.2020 15:39
Zdena Velebová
Dobrý den, pokud v textu ŠVP měníme obsah výuky v předmětu a zařazení průřezových…
17.9.2020 8:00
Týká se vás inkluze? Inspirujte se těmi nejlepšími! V nové aplikaci Zapojmevšechny.cz se…
12.9.2020 7:03

Přimlouvám se za typografickou správnost materiálů. Tady zejména střední tečka jako…

14.9.2020 9:29
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Umění a kultura, které se konalo 17.6.2020 a jako…
2.9.2020 9:57
Petr
Dobrý den, jak často musím zařazovat průřezová témata do předmětu tělesná výchova?…
14.9.2020 18:53
Kulturu školy spoluutváří pedagogická kultura jednotlivých učitelů. Webinář bude…
11.9.2020 8:30
Jen drobné produktové doplnění - pokud je v článku myšlen cloudový balík od Microsoftu…
13.9.2020 22:01
Skupina Pokusné ověřování „Hodina pohybu navíc"
  Portfolio turistického kroužku SVČ Všenory.