RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 639

Hydrostatická tlaková síla

Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky hydrostatická tlaková síla. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování výpočtu velikosti hydrostatické tlakové…

Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D., publikováno 14.9.2020 10:30, zhlédnuto 220×, hodnocení: Hodnocení: 4

Experimentování s termovizní kamerou

Článek, který je primárně určen pro učitele, případně žáky s hlubším zájmem o fyziku, stručně shrnuje fyzikální princip termovizního zobrazování. Součástí článku je návrh čtyř žákovských aktivit, které…

RNDr. Petr Kácovský, Ph.D., publikováno 24.6.2020 12:11, zhlédnuto 735×

Digitální technologie ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

Vhodné uplatnění digitálních technologií ve výuce fyziky přispívá k rozvoji informatického myšlení a digitální kompetence žáků a stejně tak přispívá k pozitivním změnám postojů žáků k fyzikálnímu vzdělávání.…

Miroslav Bartošek, publikováno 17.3.2020 9:43, zhlédnuto 2062×

Nucené chvění, rezonance, odraz zvuku

Žáci poznají, kdy vzniká nucené chvění a rezonance, která tělesa vydávají tóny harmonické. Šesti kontrolními otázkami se žáci přesvědčí, zda pochopili probranou látku. Žáci se seznámí s pojmy ozvěna a dozvuk.…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 21.1.2020 9:43, zhlédnuto 860×, hodnocení: Hodnocení: 2

Šíření zvukového rozruchu prostředím

Žáci poznají nejčastější prostředí, kterými se šíří zvuk, a prostředí, ve kterém se zvuk nešíří. Seznámí se se způsoby, kterými chceme, aby byl potlačován zvukový rozruch. Šesti kontrolními otázkami se žáci…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 15.1.2020 9:16, zhlédnuto 646×, hodnocení: Hodnocení: 2

Zvukové jevy, zvukový rozruch, tón, hluk

Žáci vyjmenují tělesa vydávající zvuk. Porovnají rychlost světla a zvuku. Poznají vznik zvukového rozruchu. Seznámí se s příznaky poškození sluchu hlukem a se situacemi, které mohou krátkodobě poškodit sluch. Deseti…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 7.1.2020 9:28, zhlédnuto 1248×, hodnocení: Hodnocení: 2

Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima

Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 19.12.2019 10:49, zhlédnuto 1476×, hodnocení: Hodnocení: 3

Atomy, molekuly, sloučeniny

Interaktivní publikace seznámí žáky s atomy a se složením jejich částic. Žáci poznají některé známé prvky a jejich chemické značky, které najdou v periodické tabulce prvků. Budou znát pojem molekula a sloučenina.

Zdeněk Hanzelín, publikováno 30.9.2019 7:55, zhlédnuto 1114×, hodnocení: Hodnocení: 2

Galvanometr

Žáci se seznámí s jednoduchým měřicím přístrojem, kterým zjistí, zda obvodem prochází, nebo neprochází elektrický proud. Poznají základní součásti galvanometru. Interaktivní formou si zapojí elektrický obvod s…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 17.9.2019 10:09, zhlédnuto 1091×, hodnocení: Hodnocení: 2

Fyzika a environmentální výchova 2 – energie Slunce

Článek seznamuje čtenáře s možnostmi, jak pracovat ve vyučování fyziky s učivem Obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie, konkrétně s tématem solární energie. Po obecnějším úvodu do problematiky se autor zaměřuje na…

Zdeněk Hromádka, publikováno 10.9.2019 9:46, zhlédnuto 1437×, hodnocení: Hodnocení: 3

1 — 10 z celkem 639
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
13.9.2020 11:11
fórum Vyučujeme
Hezké dopoledne, Jsem začínající Učitelka v Mš a studentka předškolní pedagogiky. Ve…
17.9.2020 8:02
v blogu DigiNews
Na stránkách Národního pedagogického institutu Vás Jitka Tůmová seznámí s příklady…
20.9.2020 10:08
Skutečnost, že znevýhodnění žáci nevystačí s rovným přístupem ke vzdělání bývá v…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
2.9.2020 15:39
Zdena Velebová
Dobrý den, pokud v textu ŠVP měníme obsah výuky v předmětu a zařazení průřezových…
17.9.2020 8:00
Týká se vás inkluze? Inspirujte se těmi nejlepšími! V nové aplikaci Zapojmevšechny.cz se…
14.9.2020 10:16

Paní Havířová, děkujeme za upozornění, víme o tom, s problematikou typografie x…

14.9.2020 9:29
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Umění a kultura, které se konalo 17.6.2020 a jako…
2.9.2020 9:57
Petr
Dobrý den, jak často musím zařazovat průřezová témata do předmětu tělesná výchova?…
14.9.2020 18:53
Kulturu školy spoluutváří pedagogická kultura jednotlivých učitelů. Webinář bude…
12.9.2020 7:03

Přimlouvám se za typografickou správnost materiálů. Tady zejména střední tečka jako…

13.9.2020 22:01
Skupina Pokusné ověřování „Hodina pohybu navíc"
  Portfolio turistického kroužku SVČ Všenory.