Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 642

Ohmův zákon pro ZŠ

Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky ZŠ Ohmův zákon. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování výpočtů úloh na Ohmův zákon.

Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D., publikováno 30.11.2020 10:23, zhlédnuto 187×, hodnocení: Hodnocení: 3

Pascalův zákon pro ZŠ

Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky ZŠ Pascalův zákon a hydraulická zařízení. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování výpočtů úloh na…

Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D., publikováno 5.11.2020 9:46, zhlédnuto 420×, hodnocení: Hodnocení: 4

Gravitační síla – tíhové zrychlení

Námět do výuky předmětu Fyzika, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Cílem aktivity je prohloubení zájmu o fyziku badatelskou formou, při které si žáci ověří a porovnají své znalosti o…

Mgr. Vendula Hráčková, publikováno 2.11.2020 18:06, zhlédnuto 654×

Archimédův zákon pro ZŠ

Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky vztlaková síla a Archimédův zákon. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování učiva prostřednictvím úloh a…

Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D., publikováno 5.10.2020 10:36, zhlédnuto 846×, hodnocení: Hodnocení: 4

Hydrostatická tlaková síla

Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky hydrostatická tlaková síla. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování výpočtu velikosti hydrostatické tlakové…

Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D., publikováno 14.9.2020 10:30, zhlédnuto 824×, hodnocení: Hodnocení: 4

Experimentování s termovizní kamerou

Článek, který je primárně určen pro učitele, případně žáky s hlubším zájmem o fyziku, stručně shrnuje fyzikální princip termovizního zobrazování. Součástí článku je návrh čtyř žákovských aktivit, které…

RNDr. Petr Kácovský, Ph.D., publikováno 24.6.2020 12:11, zhlédnuto 997×

Digitální technologie ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

Vhodné uplatnění digitálních technologií ve výuce fyziky přispívá k rozvoji informatického myšlení a digitální kompetence žáků a stejně tak přispívá k pozitivním změnám postojů žáků k fyzikálnímu vzdělávání.…

Miroslav Bartošek, publikováno 17.3.2020 9:43, zhlédnuto 2591×

Nucené chvění, rezonance, odraz zvuku

Žáci poznají, kdy vzniká nucené chvění a rezonance, která tělesa vydávají tóny harmonické. Šesti kontrolními otázkami se žáci přesvědčí, zda pochopili probranou látku. Žáci se seznámí s pojmy ozvěna a dozvuk.…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 21.1.2020 9:43, zhlédnuto 971×, hodnocení: Hodnocení: 2

Šíření zvukového rozruchu prostředím

Žáci poznají nejčastější prostředí, kterými se šíří zvuk, a prostředí, ve kterém se zvuk nešíří. Seznámí se se způsoby, kterými chceme, aby byl potlačován zvukový rozruch. Šesti kontrolními otázkami se žáci…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 15.1.2020 9:16, zhlédnuto 695×, hodnocení: Hodnocení: 2

Zvukové jevy, zvukový rozruch, tón, hluk

Žáci vyjmenují tělesa vydávající zvuk. Porovnají rychlost světla a zvuku. Poznají vznik zvukového rozruchu. Seznámí se s příznaky poškození sluchu hlukem a se situacemi, které mohou krátkodobě poškodit sluch. Deseti…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 7.1.2020 9:28, zhlédnuto 1405×, hodnocení: Hodnocení: 2

1 — 10 z celkem 642
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
2.12.2020 19:09
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 2. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
2.12.2020 18:58
Skupina PPUČ
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
2.12.2020 12:33
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 1. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…