RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 637

Digitální technologie ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

Vhodné uplatnění digitálních technologií ve výuce fyziky přispívá k rozvoji informatického myšlení a digitální kompetence žáků a stejně tak přispívá k pozitivním změnám postojů žáků k fyzikálnímu vzdělávání.…

Miroslav Bartošek, publikováno 17.3.2020 9:43, zhlédnuto 383×

Nucené chvění, rezonance, odraz zvuku

Žáci poznají, kdy vzniká nucené chvění a rezonance, která tělesa vydávají tóny harmonické. Šesti kontrolními otázkami se žáci přesvědčí, zda pochopili probranou látku. Žáci se seznámí s pojmy ozvěna a dozvuk.…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 21.1.2020 9:43, zhlédnuto 366×, hodnocení: Hodnocení: 2

Šíření zvukového rozruchu prostředím

Žáci poznají nejčastější prostředí, kterými se šíří zvuk, a prostředí, ve kterém se zvuk nešíří. Seznámí se se způsoby, kterými chceme, aby byl potlačován zvukový rozruch. Šesti kontrolními otázkami se žáci…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 15.1.2020 9:16, zhlédnuto 499×, hodnocení: Hodnocení: 2

Zvukové jevy, zvukový rozruch, tón, hluk

Žáci vyjmenují tělesa vydávající zvuk. Porovnají rychlost světla a zvuku. Poznají vznik zvukového rozruchu. Seznámí se s příznaky poškození sluchu hlukem a se situacemi, které mohou krátkodobě poškodit sluch. Deseti…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 7.1.2020 9:28, zhlédnuto 805×, hodnocení: Hodnocení: 2

Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima

Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 19.12.2019 10:49, zhlédnuto 818×, hodnocení: Hodnocení: 3

Atomy, molekuly, sloučeniny

Interaktivní publikace seznámí žáky s atomy a se složením jejich částic. Žáci poznají některé známé prvky a jejich chemické značky, které najdou v periodické tabulce prvků. Budou znát pojem molekula a sloučenina.

Zdeněk Hanzelín, publikováno 30.9.2019 7:55, zhlédnuto 900×, hodnocení: Hodnocení: 2

Galvanometr

Žáci se seznámí s jednoduchým měřicím přístrojem, kterým zjistí, zda obvodem prochází, nebo neprochází elektrický proud. Poznají základní součásti galvanometru. Interaktivní formou si zapojí elektrický obvod s…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 17.9.2019 10:09, zhlédnuto 857×, hodnocení: Hodnocení: 2

Fyzika a environmentální výchova 2 – energie Slunce

Článek seznamuje čtenáře s možnostmi, jak pracovat ve vyučování fyziky s učivem Obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie, konkrétně s tématem solární energie. Po obecnějším úvodu do problematiky se autor zaměřuje na…

Zdeněk Hromádka, publikováno 10.9.2019 9:46, zhlédnuto 931×, hodnocení: Hodnocení: 3

Tření

Žáci se interaktivní formou seznámí s třením, s třecí silou, smykovým třením a klidovou třecí silou. Poznají, že v některých případech v praxi je tření žádoucí, v jiných případech nežádoucí. Při tření vzniká…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 4.9.2019 9:15, zhlédnuto 805×, hodnocení: Hodnocení: 3

Fyzika a environmentální výchova 1 – energie a doprava

Článek pojednává o způsobu, jakým lze začlenit položku „doprava a životní prostředí“ z tematického okruhu „lidské aktivity a problémy životního prostředí“ průřezového tématu Environmentální výchova do…

Zdeněk Hromádka, publikováno 3.9.2019 9:56, zhlédnuto 1162×, hodnocení: Hodnocení: 4

1 — 10 z celkem 637
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…