RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 635

Reostat, dělič napětí

Žáci se seznámí s reostatem a jeho zapojením do elektrického obvodu.

Zdeněk Hanzelín, publikováno 17.7.2019 10:16, zhlédnuto 681×, hodnocení: Hodnocení: 2

Teplota, měření teploty

Interaktivní prezentace seznamující žáky s teplotou a s měřením teploty.

Zdeněk Hanzelín, publikováno 3.7.2019 9:54, zhlédnuto 660×, hodnocení: Hodnocení: 2

Ústní prověřování znalostí z fyziky 6. ročníku

Publikace obsahuje 136 otázek z látky probrané z fyziky za celý školní rok. Kliknutím na jednu ze čtyř otázek v každém obraze žáci získají otázku, na kterou musí ústně odpovědět. Soubor lze použít jak pro…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 26.6.2019 8:59, zhlédnuto 694×, hodnocení: Hodnocení: 3

Ohmův zákon

Publikací žáci poznají závislost velikosti elektrického proudu na napětí a odporu rezistoru. Budou tak formulovat Ohmův zákon, který použijí k výpočtům několika příkladů.

Zdeněk Hanzelín, publikováno 12.6.2019 8:35, zhlédnuto 956×, hodnocení: Hodnocení: 2

Fyzika v příbězích

V článku autor poukazuje na možnosti, jak podpořit vyučování fyziky pomocí vhodně zvolených a připravených příběhů. Příběhy tu tedy hrají roli didaktických metod (spíš okrajových než klíčových), jejichž účelem…

Zdeněk Hromádka, publikováno 22.5.2019 11:35, zhlédnuto 1385×, hodnocení: Hodnocení: 3

Experimentální fyzikář

V první části článku autor poukazuje na důležitost pokusu ve vyučování fyziky na základní škole nejen z hlediska motivace a názornosti, ale také jako prostředku k objevování nových poznatků žáky. V druhé části…

Zdeněk Hromádka, publikováno 14.5.2019 10:30, zhlédnuto 2354×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 3

Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole

Text článku je zaměřen na vyučování metodou CLIL v rámci předmětu fyzika. V první části článku je čtenář seznámen s tím, co znamená výuková metoda CLIL, jaké jsou její přednosti a jaká může přinášet úskalí. V…

Zdeněk Hromádka, publikováno 7.5.2019 9:32, zhlédnuto 1489×, hodnocení: Hodnocení: 3

Užití tabletu ve výuce

V předloženém příspěvku je uvedeno několik aplikací pro tablety, které lze využít ve výuce, nejen v hodinách fyziky. Uvedené aplikace jsou zdarma, obvykle se dají použít s iOS, tj. jsou určeny pro iPady (některé programy…

Mgr. Jiří Šamaj, publikováno 30.4.2019 9:33, zhlédnuto 1312×

Měření elektrického proudu ampérmetrem

Žáci se seznámí s definicí elektrického proudu, značkou i základní jednotkou. Poznají i jednotky odvozené. Seznámí se s ručičkovým ampérmetrem a univerzálním laboratorním přístrojem. Poznají i digitální měřicí…

Zdeněk Hanzelín, publikováno 29.4.2019 10:33, zhlédnuto 746×, hodnocení: Hodnocení: 2

Fyzika v popkultuře a jak s ní pracovat ve vyučování

Článek se věnuje několika vědeckým symbolům ve světě médií a popkultury. Ukazuje, že je do jisté míry možné využít jejich populárního vlivu pro účely vyučování jako odkazu na skutečná fyzikální témata (přičemž…

Zdeněk Hromádka, publikováno 24.4.2019 9:49, zhlédnuto 1347×, hodnocení: Hodnocení: 3

11 — 20 z celkem 635
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
17.1.2020 11:30
Díky za skvělý článek, mám zcela stejný názor.
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
16.1.2020 18:29
Vážená paní Karvaiová. Opět i v tomto případě musím upozornit na body v komentáří…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
16.1.2020 18:01
Vážený pane Wagnere. Lépe si přečtěte, co jsem napsal (už podruhé na sebe narážíme,…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV