Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 645

Měření délky

Scénáře dvou vyučovacích hodin psané formou rozhovoru učitele se žáky.

Irena Dvořáková, publikováno 6.3.2006 0:00, zhlédnuto 28393×

Může Frantík přetáhnout Pepíka?

Článek objasňuje výsledek přetahování dvou osob provazem; výsledek zdánlivě odporuje třetímu Newtonovu zákonu.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 8017×

Sen o odporech

Článek pojednává zábavnou formou o odporech při zapojování spotřebičů za sebou a vedle sebe. Učitelé ho mohou využít zejména u žáků (ZŠ i nižšího stupně gymnázia) s hlubším zájmem o fyziku.

Miroslav Randa, publikováno 31.1.2006 0:00, zhlédnuto 6974×

Zábavné soutěže v hodinách fyziky

Několik námětů na zpestření hodin fyziky.

Karel Rauner, publikováno 1.12.2005 0:00, zhlédnuto 12694×

Energie v nás a kolem nás

V praktickém příspěvku je popsán projekt, při němž žáci připravují "vědeckou" konferenci zabývající se energií. Žáci pracují v týmech, nejasnosti konzultují s pedagogem, při konferenci předvádějí předem…

Vlasta Karásková, publikováno 12.4.2005 0:00, zhlédnuto 11791×

Výuka Newtonových zákonů II - výklad

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. V příspěvku jsou postupně rozebrány Newtonovy…

Růžena Kolářová, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 25611×

Výuka Newtonových zákonů I - intuitivní představy žáků

Autorka v příspěvku uvádí, že si každé dítě na základě vlastní zkušenosti vytvoří tzv. intuitivní představy, které jsou velmi často v rozporu s vědeckými poznatky. Mnoho takových představ je spojeno s pohybem a silami.…

Dana Mandíková, publikováno 6.4.2005 0:00, zhlédnuto 11765×

Celoškolní projekt - Světlo

V příspěvku autorka popisuje celoškolní projekt na téma Světlo. Projektu předcházela asi půlroční příprava, při níž žáci připravovali vystoupení, pokusy, výrobky, referáty a obrázky k danému tématu. Na projektu…

Mgr. Zdeňka Pinkavová, publikováno 5.4.2005 0:00, zhlédnuto 16903×

Člověk v magnetickém poli

Autor se v příspěvku pokouší vyvrátit představy o tom, že má magnetické pole Země vliv na náladu nebo zdravotní stav člověka. Rovněž nesouhlasí s názorem, že se ptáci a někteří další živočichové při svém…

Luděk Pekárek, publikováno 15.3.2005 0:00, zhlédnuto 33868×

Proč astrologie nefunguje?

Autor ve svém příspěvku analyzuje některá tvrzení astrologie z pozice astronomie jako vědy. Zásadně nesouhlasí,že by z okamžitého rozestavení význačných astronomických objektů bylo možné předpovědět např. osud…

Jiří Grygar, publikováno 15.3.2005 0:00, zhlédnuto 11922×, 4 komentáře

631 — 640 z celkem 645


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
13.5.2021 0:43
Božena Musilová
Dobrý den! Prosím o upřesnění, které současné úpravy z RVP ZŠ (r. 2021 - digitální…
13.5.2021 8:30
Jaké jsou dostupné sebehodnotící nástroje digitálních kompetencí učitele? Jak rozvíjet…
9.5.2021 20:53
Dobrý den, používám Musescore na tvorbu pracovních listů pro děti, ale nejde mi přímo z…
13.5.2021 8:43
Skupina PPUČ
Přinášíme vám ohlédnutí za jarním společenstvím praxe Člověk a svět práce, které…
7.5.2021 17:28
Hello, the wmv format is also allowed. Have a nice day...
10.5.2021 23:45
v blogu Vzdělavatel
Úvod Je na vás těch pojmů moc? Je jich dokonce ještě více. Kde a proč takové pojmy  na…
8.5.2021 16:44
Realizujeme virtuální prohlídky, 3D scan 360 st. to galerie a muzea - jsme scan360.cz
9.5.2021 18:18
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání
5.5.2021 16:49
Hello, I need to know if the Windows Media Video format, ie .wmv, is also enabled for creating…
10.5.2021 8:30
Náš svět se skládá ze sítě a propojení všech živých i neživých organismů. Děti se…
7.5.2021 9:01
Dnes je Digital Wellness Day - https://summit.di gi ta lw ellnessday.com/ K tomu fyzickému zdraví -…
9.5.2021 18:18
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání