RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 637

Proč astrologie nefunguje?

Autor ve svém příspěvku analyzuje některá tvrzení astrologie z pozice astronomie jako vědy. Zásadně nesouhlasí,že by z okamžitého rozestavení význačných astronomických objektů bylo možné předpovědět např. osud…

Jiří Grygar, publikováno 15.3.2005 0:00, zhlédnuto 9989×, 4 komentáře

Člověk v magnetickém poli

Autor se v příspěvku pokouší vyvrátit představy o tom, že má magnetické pole Země vliv na náladu nebo zdravotní stav člověka. Rovněž nesouhlasí s názorem, že se ptáci a někteří další živočichové při svém…

Luděk Pekárek, publikováno 15.3.2005 0:00, zhlédnuto 30589×

Pokusy s

V článku jsou uvedeny ukázky zajímavých pokusů vztahujících se k měření elektrického odporu vodiče (rezistoru) a zjišťování závislosti odporu na vlastnostech vodiče prováděných pomocí jednoduchých a snadno dostupných…

Karel Rauner, publikováno 19.1.2005 0:00, zhlédnuto 13067×

Evaluační úlohy z fyziky k tematickému celku POHYB TĚLES. SÍLY

Autorka se ve svém příspěvku věnuje hodnocení žáků. Pro tyto účely vytvořila soubor evaluačních úloh pro tematický celek POHYB TĚLES. SÍLY (http://physics.ujep.cz/~ehejnova/~hejnova). Soubor evaluačních úloh umožňuje…

Eva Hejnová, publikováno 7.12.2004 0:00, zhlédnuto 12809×, 3 komentáře

Heuréka - heuristická metoda ve fyzice

Příspěvek pojednává o projektu Heuréka. Autorka se pokusila ukázat, jak lze heuristickou metodu (metoda aktivizující žáky, podporující rozvoj jejich tvůrčího myšlení a dalších složek osobnosti) aplikovat při výuce…

Irena Dvořáková, publikováno 7.12.2004 0:00, zhlédnuto 13430×

Několik úvodních poznámek k metodám výuky fyziky

Především aktivní zapojení žáka do výuky a učení v určitých souvislostech vede k naplňování vzdělávacího obsahu oboru Fyzika, a tím i cílových záměrů vzdělávací oblasti Člověk a příroda.

Jan Maršák, publikováno 12.10.2004 0:00, zhlédnuto 6030×

Ke koncepci vzdělávacího oboru Fyzika v RVP ZV

Materiál shrnuje postavení, pojetí, metody a obsah vzdělávacího oboru Fyzika v RVP ZV. Tento obor je chápán jako nezbytný pro hlubší proniknutí do podstaty fyzikálních jevů, které nás obklopují, i k lepšímu pochopení…

Jan Maršák, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 8734×

631 — 637 z celkem 637


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
3.4.2020 20:08
Anonymák
tenká homogenní tyč o délce h=3,7m a hmotností m=1kg je postavena kolmo k zemi. Po…
4.4.2020 14:47
Chtěli bychom Vás pozvat na webinář, který se bude konat v úterý 7. 4. 2020 od 13:00.…
7.4.2020 12:10
Ad Jakub Holec: \"Myslím, že je dobré hledat různé způsoby, kterými se žáci budou lépe…
7.4.2020 18:22
Skupina PPUČ
1.4.2020 20:22
fórum Aktuality
- online setkání - středa 8. 4. 2019, 20:00 Webinář prezentuje nejrůznější hry a…
2.4.2020 12:05
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
7.4.2020 11:58
Článek uvádí několik příkladů aplikací pro mobilní zařízení, které je možné…
7.4.2020 14:25
Skupina Čtenářská gramotnost
Během webináře se účastník seznámí s nástrojem didaktický potenciál textu, který mu…
1.4.2020 20:19
Středa 8. 4. 2019, 20:00 Pohybové hry a aktivity v přírodě pro děti předškolního věku…
2.4.2020 11:51
Mgr., Bc. Michael Novotný nám nabídne nejrůznější hry a činnosti, které lze aplikovat v…
7.4.2020 10:52
Dívám se na záznam.První otázka jsem asistent pedagoga a zajímá mě to s profesního…
6.4.2020 12:25
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…