RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 305

Kovy

Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost představit před skupinou připravenou prezentaci na téma Kovy. Dále žáci pracují s pracovními listy a vybírají správná tvrzení na základě toho, co si z prezentace zapamatovali.

Jiřina Kolková, publikováno 21.1.2008 0:00, zhlédnuto 8404×

Superabsorpční polymery ve výuce chemie

Téma polymery a polymerace patří ve výuce chemie k jedněm z obtížně interpretovatelných témat. Experimentů se superabsorbenty lze proto dobře využít ke zvýšení motivace žáků, včetně vazby na každodenní praxi.

Martin Bílek, publikováno 21.1.2008 0:00, zhlédnuto 10942×

Chemie a mediální výchova – 2. část

Druhá část námětů na realizaci některých tematických okruhů Mediální výchovy v chemii

Aleš Chupáč, publikováno 16.1.2008 0:00, zhlédnuto 9997×

Chemie a mediální výchova – 1. část

Příspěvek poskytuje náměty na realizaci některých tematických okruhů Mediální výchovy v chemii.

Aleš Chupáč, publikováno 15.1.2008 0:00, zhlédnuto 9610×, 2 komentáře

Prvky V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny) periodické soustavy prvků

Obsahem článku jsou pracovní listy zaměřené na vlastnosti, přípravu, výrobu a využití prvků V.A skupiny (15. skupiny), VI.A skupiny (16. skupiny) a jejich sloučenin, dále jsou to pracovní listy zaměřené na zákonitosti…

Lucie Štefanová, publikováno 4.1.2008 0:00, zhlédnuto 10103×

Pronikání molekul jodu přes igelit

Pokus demonstrující velikost molekul jodu, funkčnost polopropustné membrány, pohyb částic.

Milan Bárta, publikováno 14.11.2007 0:00, zhlédnuto 8773×

Příprava falešných krystalových drúz

Velice atraktivní modifikace volné krystalizace. Žáci si mohou zcela sami vytvořit krystalové drúzy, které připomínají vzácné safíry, rubíny či zcela neznámé nerosty.

Milan Bárta, publikováno 10.10.2007 0:00, zhlédnuto 15226×

Pexeso

Pexeso je zaměřené na téma chemické nádobí, pomůcky a chemické piktogramy. Pexeso je vhodnou pomůckou učitele při počátečních hodinách laboratorních praktik.

Lucie Štefanová, publikováno 13.9.2007 0:00, zhlédnuto 12276×, 1 komentář

Tajná písma - způsob oživení vyučovacího procesu

Dva zábavné pokusy, které mohou sloužit jako motivační pokusy k dalším aktivitám ve vyučovacím procesu.

Alena Jedličková, publikováno 22.5.2007 0:00, zhlédnuto 9565×

Příprava měďnatých solí z oxidu měďnatého

Experiment je nejdůležitější součástí výuky chemie. Žáci mají možnost pozorovat pokus, který provádí učitel, a následně jej pak sami vyzkoušet. Na základě získaných vědomostí a dovedností výsledek pokusu vyhodnotí…

Milada Kyselovská, publikováno 12.4.2007 0:00, zhlédnuto 19708×

291 — 300 z celkem 305


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…