RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 553

Práce s klimadiagramy

Pracovní list, který kombinuje dovednost číst v klimadiagramech a doplňkově orientaci v síti zeměpisných souřadnic. Je určený jako skupinová práce, která završuje výuku tématu počasí a klima. Předpokládá, že základní…

Petr Tišl, publikováno 20.1.2020 10:39, zhlédnuto 202×, hodnocení: Hodnocení: 4

Určení epicentra zemětřesení

Aktivita nabízí jednoduché cvičení na určení epicentra zemětřesení na základě informací ze tří seismologických stanic. Žáci tak mohou získat konkrétní představu o tom, jak se místa vzniku zemětřesení určují.…

Jakub Holec, publikováno 6.1.2020 15:31, zhlédnuto 426×

GIS – praktické úkoly

Materiál je koncipován jako vyvrcholení výuky tématu mapy. Předpokládá, že žáci znají pojem mapa a umí základy práce s topografickou mapou, ovládají základy jazyka mapy a orientují se v měřítku mapy. Cílem je seznámit…

Petr Tišl, publikováno 6.1.2020 9:24, zhlédnuto 480×, hodnocení: Hodnocení: 4

Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)

Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností, respektu a dělbě…

Kamil Bujárek, publikováno 19.12.2019 11:00, zhlédnuto 665×, hodnocení: Hodnocení: 2

Jezera východoafrické propadliny

Pracovní list se zabývá problematikou vzniku a významu jezer v oblasti východoafrické prolákliny. Může být využit jednak ve výuce přírodních podmínek afrického kontinentu, tak při výuce regionální geografie východní…

Petr Tišl, publikováno 10.12.2019 9:55, zhlédnuto 709×, hodnocení: Hodnocení: 4

Buňka jako město

Námět na činnost žáků se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. V rámci aktivity žáci přirovnávají konkrétní buněčné organely podle jejich funkcí ke konkrétním částem města, které plní obdobnou funkci jako…

Jakub Holec, publikováno 12.11.2019 13:04, zhlédnuto 1222×, 3 komentáře

Atmosféra – návrhy do výuky

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Atmosféra, které byly…

Václav Duffek, publikováno 31.10.2019 9:41, zhlédnuto 750×, 1 komentář

„Banánové republiky“ v oblasti Latinské Ameriky II.

Pracovní list směřuje k vyhodnocení aktivity započaté v předchozí hodině. Žáci nadále pracují ve skupinách (ideálně stejných jako v předchozí hodině). Hlavním cílem je porovnání výsledků třídního průzkumu s…

Petr Tišl, publikováno 31.10.2019 9:23, zhlédnuto 428×, hodnocení: Hodnocení: 4

Složení Země (se zaměřením na astenosféru)

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Litosféra, které byly…

Václav Duffek, publikováno 30.10.2019 12:42, zhlédnuto 700×

Pohyby litosférických desek z dlouhodobého hlediska

Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu geografie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Litosféra, které byly…

Václav Duffek, publikováno 29.10.2019 11:08, zhlédnuto 723×, 2 komentáře

1 — 10 z celkem 553
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV