RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 553

Čtení v hodinách zeměpisu – 1. část

Příspěvek vysvětluje podstatu různých metod aktivního a funkčního čtení. Popisuje zavedení čtenářského deníku (portfolia) ve vyučovacím předmětu Zeměpis, který by obsahoval jednotlivé "zdroje čtení". Popisuje…

Dana Řezníčková, publikováno 30.4.2008 0:00, zhlédnuto 6131×, 2 komentáře

Čadské jezero

Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako…

Ústav pro informace ve vzdělávání, publikováno 17.4.2008 0:00, zhlédnuto 9488×

Evropa 2045. Výuka s pomocí počítačových her?

Příspěvek informuje o ojedinělé pomůcce – počítačové hře, kterou lze využít nejen při výuce, ale například i při domácí přípravě žáků.

Generation Europe, publikováno 17.4.2008 0:00, zhlédnuto 9077×

Středočeský kraj

Pracovní list pro žáka, ve kterém poznává Středočeský kraj České republiky. Informace získává vlastní aktivitou s použitím školního atlasu ČR a internetu. Pracovní list může nahradit zápisky do sešitu nebo vytvořit…

Mgr. Petra Beranová, publikováno 15.4.2008 8:59, zhlédnuto 11398×, hodnocení: Hodnocení: 3

Typy krajin České republiky

Vyučovací hodina je založena na vyhledávání a třídění informací z textu do tabulky v pracovním listu a na následné interpretaci získaných informací.

Ludmila Bílková, publikováno 14.4.2008 0:00, zhlédnuto 13745×

Globální problémy světa

Hodina slouží k prvnímu seznámení žáků s globální problematikou. Je zaměřena na systematizaci globálních problémů a prognostiku jejich řešení/neřešení.

Miroslav Soukup, publikováno 9.4.2008 0:00, zhlédnuto 25447×

Úvod k Evropě

Příprava zaměřená na práci s prekoncepty spojenými s Evropou. Žáci srovnávají Evropu s již poznanými světadíly a seznamují se s jejím geografickým vymezením.

Miroslav Soukup, publikováno 8.4.2008 0:00, zhlédnuto 7852×

Asie – kolébka světových náboženství

Na příkladu Asie provedený základní přehled 6 největších náboženství světa. Přibližuje různorodost směrů lidské religiozity a umožňuje jejich porovnání z několika hledisek.

Miroslav Soukup, publikováno 7.4.2008 0:00, zhlédnuto 12908×

Učivo jako součást žákova života

K metodice integrace OSV a jiných vzdělávacích oborů (vyučovacích předmětů).

Josef Valenta, publikováno 3.4.2008 0:00, zhlédnuto 8663×

Životní prostředí za školou

Příspěvek popisuje realizaci tematického okruhu Lidské aktivity a problémy životního prostředí v rámci Environmentální výchovy. Tematický okruh je realizován projektovým způsobem.

Pavel Červený, publikováno 11.3.2008 0:00, zhlédnuto 11482×

511 — 520 z celkem 553


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…