- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Co je to vlastně kreativita? – 2. část
Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpověď na tyto…
Divadlo Semafor
Pracovní list slouží k opakování získaných znalostí o divadle Semafor. Materiál obsahuje správné řešení jednotlivých úkolů.
Co je to vlastně kreativita? – 1. část
Kreativita je jedním z klíčových témat pedagogiky a již nějakou dobu ne pouze té umělecké. Víme však, co si pod tímto pojmem máme přesně představovat? Je kreativita skutečně to, co si myslíme, že je? Pro odpovědi na tyto…
Inspirace tvorbou Gerharda Richtera
Tato prezentace je ukázkou dlouhodobého výtvarného projektu, realizovaného v hodinách výtvarné výchovy a informatiky na 2. stupni základní školy. Cílem takto koncipované výuky výtvarné výchovy je zprostředkování tvorby…
Experimental Music in Schools – sluch, barva a struktura ve školních zvukových experimentech
Příspěvek charakterizuje klíčové aspekty hudebněvýchovné práce Briana Dennise Experimental Music in Schools, jejíž těžiště spočívá v kompozičních a improvizačních experimentech se zvukem a volném hudebním projevu.
Výroba pastevecké píštaly
Reflexe tvůrčí dílny s výrobcem lidových hudebních nástrojů, která může být přínosným podnětem i pro takto zaměřenou náplň hodin hudební výchovy.
Ohlédnutí za 13. celostátní přehlídkou výtvarných prací dětí a mládeže (17. 4. – 16. 5. 2010, Sladovna, Písek)
Celostátní výtvarné přehlídky dětí a mládeže mají dlouhodobou tradici a jsou ojedinělou akcí ve výtvarném oboru. Nemají charakter soutěže, ale ukazují současnou úroveň metodických postupů pedagogů v zájmových…
Lidová tvořivost jako estetický základ a podněcovatel hudební kreativity žáků a studentů
Příspěvek nastiňuje některá klíčová teoretická východiska pro podporu hudebně tvůrčí práce v hudební výchově zaměřené na lidový umělecký projev.
Výtvarný projev ve vztahu k hudebně tvůrčí náplni školní výchovy
Výtvarná výchova je v oblasti začleňování kreativního obsahu do výuky v dalekém předstihu před jejím protějškem ve vzdělávacím okruhu „Umění a kultura“ – hudební výchovou. Na základě tohoto hlediska příspěvek…
Tvorba partitur pro školní soubory s využitím notačního softwaru
Článek se zabývá možnostmi využití notačního softwaru ve škole a jeho výhodami při vytváření repertoáru pro školní instrumentální soubory.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
10.12.2019 22:23
canyla
fórum Interaktivní tabule
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
|
12.12.2019 12:35
v blogu Referát Metodického portálu
Doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D. nabídne popis a rozklíčování některých situací, k…
|
13.12.2019 23:37
Děkujeme za upozornění. Soubor by měl jít stáhnout. Náhledovač jsme upravili a měl by… |
14.12.2019 10:06
Skupina Gender
Pohled ukáže několik doporučení, jak vést výuku s ohledem k individuálním předpokladů,…
|
|
10.12.2019 21:20
fórum Aktuality
a problémy učitelů s nadanými žáky - je to problém? - online setkání - středa 18. 12.…
|
11.12.2019 16:29
v blogu Publish or Perish
V diskuzích na webu mě zaujal termín výukový SW. Zdá se, že diskutující, kteří tento…
|
13.12.2019 15:29
Pracovní listy nelze otevřít v náhledu ani stáhnout. Přípona souboru .pdf, ale typ… |
14.12.2019 10:05
Skupina Gender
|
|
10.12.2019 21:18
fórum Online setkávání
Středa 18. 12. 2019, 20:00 Problémy nadaných žáků s učiteli a problémy učitelů s…
|
9.12.2019 11:01
v blogu Referát Metodického portálu
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
|
10.12.2019 18:36
https://zsbrigadn ik u. ed upage.org/text/?t ex t= te achers/-9…
|
12.12.2019 9:06
Skupina Nakladatelství Dr. Josef Raabe
Dovednost dobře komunikovat a spolupracovat s dětmi, kolegy, rodiči, dalšími partnery…
|
|