Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 329

Příběh čáry

Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje linii jako základní prvek vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou…

Barbora Škaloudová, publikováno 11.10.2005 0:00, zhlédnuto 16940×

Světem tvarů

Metodicky rozpracovaný galerijní program pro 1. stupeň ZŠ, který reflektuje tvar ve vztahu ke konkrétním uměleckým dílům. Klíčové momenty tvůrčích činností jsou doplněny o obrazovou dokumentaci a doporučené návazné aktivity.

Barbora Škaloudová, publikováno 6.10.2005 0:00, zhlédnuto 16874×

"Výtvarka" není běžné vyučování

Na praktických příkladech autor demonstruje možnosti moderního pojetí výtvarné výchovy.

Šimon Brejcha, publikováno 21.9.2005 0:00, zhlédnuto 20881×, 4 komentáře

Zlaté střevíčky

Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž…

Alexandros Charalambidis, publikováno 20.9.2005 0:00, zhlédnuto 16533×

Orientujeme se v okolí školy

Orientaci v okolí bydliště a školy lze u žáků rozvíjet především skutečným pohybem v daném prostředí, přirozeně tematizovaným a vyplněným odpovídajícími aktivitami.

Helena Šimíčková, publikováno 11.5.2005 0:00, zhlédnuto 12437×

Tvořivé hry - kukačkové tercie (interval sestupné malé tercie, analýza intervalu v hudebním díle)

Autorka se ve svém příspěvku věnuje nácviku intonace kukačkové tercie (jak vhodně žáky k nácviku motivovat, jaké použít hudební ukázky, jaké hudební hry uplatňovat). Při procvičování lze použít jednoduché hudební…

Marie Lišková, publikováno 19.1.2005 0:00, zhlédnuto 19868×, 1 komentář

Komplexnost hudební výchovy

Autor varuje před úplným potlačením jakékoliv domény hudební výchovy ve vzdělávacím procesu. Možné důsledky demonstruje na příkladu.

Alexandros Charalambidis, publikováno 7.9.2004 0:00, zhlédnuto 9698×

Pojetí Výtvarné výchovy v rámci vzdělávací oblasti Umění a kultura

Pojetí výtvarné výchovy, proměna vzdělávacího obsahu, doporučení pro rozpracování učiva do osnov školního vzdělávacího programu

Markéta Pastorová, publikováno 4.8.2004 0:00, zhlédnuto 24041×

Postavení hudební výchovy v RVP ZV a její metodologická východiska

Autor se v příspěvku věnuje problematice postavení hudební výchovy v RVP ZV. Hudební výchova by měla plnit estetické, zábavné, terapeutické funkce. Prostřednictvím vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových a…

Alexandros Charalambidis, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 13973×

321 — 329 z celkem 329


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
22.9.2021 22:30
imim
Dobrý den,jsem ve škole nová a mám 1 hodinu Vv a 1 hodinu Pv týdně ve třídě dle uč.…
20.9.2021 15:20
Projekt PPUČ zve všechny zájemce o rozvoj gramotností na krátké vzdělávací akce, na…
26.9.2021 8:26
Já bych ty dva přístupy tolik neodděloval. Vrcholem obrovského množství veřejně…
19.8.2021 21:19
Skupina PPUČ
Digifolio náleží týmu workshopu „Oborové dny na Skálovce“. Workshop proběhl na…
21.9.2021 19:37
Ivana
Dobry den, potrebovala bych, prosim, vedet, v jake vyhlasce najdu definovanou napln prace vedouci…
15.9.2021 9:32
Středoškoláci si vyzkouší práci marketéra nebo projekťáka. Začínají oblíbené…
13.9.2021 10:29
Odkaz jako reklama byl deaktivován. Redakce Metodického portálu RVP.CZ
12.7.2021 20:11
V příloze pdf najdete metodický postup + přílohy, jak realizovat toto téma, Toto téma je…
9.9.2021 13:17
Dominika
Dobrý den, nevíte prosím, zda má mateřská škola, kterou dítě navštěvovalo před…
13.9.2021 10:08
Možná už jste viděli některé díly seriálu Ochránce. Lukáš Vaculík jako školský…
11.9.2021 7:24
Paní Milá nám podstrčila nenápadnou reklamu na službu, která nabízí pronájem…
12.7.2021 20:10
Projekt Programy pro školy – ROZVOJ KOMPETENCÍ PRO DEMOKRATICKOU KULTURU   Operační…