- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Jak zní Pascalův trojúhelník
Příspěvek popisuje možnosti uplatnění matematického pravidla (Pascalova trojúhelníku) jako východiska pro kreativní činnost v hudební výchově.
Antonín Dvořák - vztah k lidovým písním
Materiál pomůže žákům poznat pomocí krátkých hudebních ukázek hlavní lidové tance a písně, které Dvořák používal. V hudebním testu si ověří nové poznatky a prakticky se učí dirigovat furiant.
Artificiální versus nonartificiální hudba
Pracovní list je zaměřený na charakteristiku rozdílů artificiální a nonartificiální hudby. Žák má na základě předchozích získaných znalostí správně rozlišovat jednotlivé dílčí charakteristiky formou přiřazení ke…
Komenského příspěvek hudební teorii školní praxe – 2. část
V dílech Svět v obrazech a Amsterodamský kancionál se Komenský zabývá hudebně teoretickými otázkami s poukazem na oblast výchovy a vzdělávání. Jeho takto orientované nazírání představuje podnětné pole výukových…
Komenského příspěvek hudební teorii školní praxe – 1. část
V dílech Brána jazyků otevřená a Škola na jevišti se Komenský zabývá hudebně teoretickými otázkami s poukazem na oblast výchovy a vzdělávání. Jeho takto orientované nazírání představuje podnětné pole výukových…
Halloween
Zábavné odpoledne a noc ve škole u příležitosti Halloweenských oslav, nápady jak vyplnit tuto společnou akci škola – žáci – rodiče.
Dvoučtvrťový takt
Žáci se seznámí s dvoučtvrťovým taktem. Vytleskávají rytmus, podle nahrávek poznávají rytmické zápisy. Doplňují taktové čáry a hledají správné a chybné zápisy.
Jarní zpívání
Pracovní list k nácviku písně. Obsahuje i dechové cvičení, poznávání jarních květin a dokreslování obrázku.
Poznáváme hudební nástroje
Pracovní list s rébusy hudebních nástrojů, které se přiřazují k obrázkům.
Algoritmická kompozice v krajině hudební výchovy
Příspěvek naznačuje didaktické možnosti jedné z aktuálních tendencí uměleckého vyjadřování - algoritmické kompozice - jako prostředku hudebně výchovné práce.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
4.12.2019 19:46
fórum Aktuality
- online setkání - středa 11. 12. 2019, 20:00 Ochutnávka kurzu Školy bez poražených –…
|
5.12.2019 13:28
v blogu Referát Metodického portálu
Respektující komunikace je pro mě základním stavebním kamenem jakýchkoliv aktivit ve…
|
4.12.2019 9:29
Pokračování: Středa 11. 12. 2019, 20:00 - Škola bez poražených II.
|
5.12.2019 12:06
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za setkáním společenství praxe 1. stupně, které se konalo 27. 11. 2019 v ZŠ…
|
|
4.12.2019 19:40
fórum Online setkávání
Středa 11. 12. 2019, 20:00 Škola bez poražených II. Respektující komunikace je pro mě…
|
5.12.2019 13:22
v blogu Referát Metodického portálu
Jak lze pracovat na různých úrovních předškolního vzdělávání s tématem nestereotypní…
|
28.11.2019 20:13
Jestli můžu něco vytknout, tak použití QR kódu. V principu QR kód může spustit téměř…
|
4.12.2019 10:33
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 4. 12. 2019. Metodický portál RVP.CZ využívá…
|
|
4.12.2019 19:37
fórum Aktuality
- online setkání - úterý 10. 12. 2019, 20:00 Jak lze pracovat na různých úrovních…
|
4.12.2019 10:22
v blogu Gramotnosti v praxi
Těšíte se na vánoční období? Většina z vás pravděpodobně odpoví, že ano. A aby byl…
|
28.11.2019 18:45
Pěkný článek. Pokud má ale splnit svůj účel, pak by měl nabízet víc. Napsat vzávěru…
|
4.12.2019 10:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 3. 12. 2019. Metodický portál RVP.CZ využívá…
|
|