RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 166

Jak rozumět očekávanému výstupu žák zpívá intonačně čistě a rytmicky přesně

Příspěvek se věnuje rozvoji zpěvního hlasu, rytmického cítění a hudebního sluchu dětí 1. - 3. třídy v základní škole. Ukazuje, že systematickým a přitom časově nenáročným výcvikem lze bez problémů rozvinout hlas…

Ladislav Daniel, publikováno 22.11.2005 0:00, zhlédnuto 7209×

Instrumentální složka HV

Využití hudebních nástrojů v hudební výchově na 1. stupni.

Ladislav Daniel, publikováno 8.11.2005 0:00, zhlédnuto 14312×

Zlaté střevíčky

Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž…

Alexandros Charalambidis, publikováno 20.9.2005 0:00, zhlédnuto 14712×

Tvořivé hry - kukačkové tercie (interval sestupné malé tercie, analýza intervalu v hudebním díle)

Autorka se ve svém příspěvku věnuje nácviku intonace kukačkové tercie (jak vhodně žáky k nácviku motivovat, jaké použít hudební ukázky, jaké hudební hry uplatňovat). Při procvičování lze použít jednoduché hudební…

Marie Lišková, publikováno 19.1.2005 0:00, zhlédnuto 17559×, 1 komentář

Komplexnost hudební výchovy

Autor varuje před úplným potlačením jakékoliv domény hudební výchovy ve vzdělávacím procesu. Možné důsledky demonstruje na příkladu.

Alexandros Charalambidis, publikováno 7.9.2004 0:00, zhlédnuto 8502×

Postavení hudební výchovy v RVP ZV a její metodologická východiska

Autor se v příspěvku věnuje problematice postavení hudební výchovy v RVP ZV. Hudební výchova by měla plnit estetické, zábavné, terapeutické funkce. Prostřednictvím vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových a…

Alexandros Charalambidis, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 12153×

161 — 166 z celkem 166
«« « 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
8.4.2020 21:17
Zdravíme, máme pro Vás řešení, vzhledem k povaze dotazu a jeho obtížné transkripci jsme…
9.4.2020 15:23
v blogu peutel
         Ve stínu koronaviru – všechno je jinak! Školy zavřené, žactvo a studentstvo…
9.4.2020 22:29
Ad Miroslav Melichar:Máte určitě pravdu, že článek se problematiky analogií nedotknul. A…
9.4.2020 13:49
Skupina Čtenářská gramotnost
Během webináře se účastník seznámí s nástrojem didaktický potenciál textu, který mu…
8.4.2020 12:51
fórum Aktuality
- online setkání - středa 15. 4. 2019, 20:00 Webinář prezentuje pohybové hry a činnosti,…
9.4.2020 10:23
A ještě jednou lektor Mgr., Bc. Michael Novotný – tentokrát nám pomůže rozhýbat těla.…
9.4.2020 21:51
Ad Jan Maršák: Pane doktore, začnu účelem analogií ve výuce: Tuto diskuzi považuji za…
8.4.2020 12:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 7. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
8.4.2020 12:48
Středa 15. 4. 2019, 20:00 Hrajeme si, hýbeme se v mateřské škole A ještě jednou lektor…
4.4.2020 14:47
Chtěli bychom Vás pozvat na webinář, který se bude konat v úterý 7. 4. 2020 od 13:00.…
9.4.2020 18:40
Ad Miroslav Melichar: Pane doktore, Váš názor na článek Vám přirozeně neberu a ani bych…
7.4.2020 18:22
Skupina PPUČ