RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 167

Pracovní listy ve výuce - téma Mozart

Žáci pomocí pracovních listů procvičují některá témata jak z hudební výchovy, tak z českého jazyka a zároveň se seznamují s životem a dílem W. A Mozarta.

Veronika Čížkovská, publikováno 28.12.2006 0:00, zhlédnuto 25957×

Jak rozumět očekávanému výstupu žák zpívá intonačně čistě a rytmicky přesně

Příspěvek se věnuje rozvoji zpěvního hlasu, rytmického cítění a hudebního sluchu dětí 1. - 3. třídy v základní škole. Ukazuje, že systematickým a přitom časově nenáročným výcvikem lze bez problémů rozvinout hlas…

Ladislav Daniel, publikováno 22.11.2005 0:00, zhlédnuto 7391×

Instrumentální složka HV

Využití hudebních nástrojů v hudební výchově na 1. stupni.

Ladislav Daniel, publikováno 8.11.2005 0:00, zhlédnuto 14742×

Zlaté střevíčky

Praktický námět přináší ukázku tvořivé práce s písní Zlaté střevíčky a lze jej jako modelový příklad aplikovat na obdobné situace v hudební výchově. Pro lepší uchopení je členěn do určitých fází, v nichž…

Alexandros Charalambidis, publikováno 20.9.2005 0:00, zhlédnuto 15183×

Tvořivé hry - kukačkové tercie (interval sestupné malé tercie, analýza intervalu v hudebním díle)

Autorka se ve svém příspěvku věnuje nácviku intonace kukačkové tercie (jak vhodně žáky k nácviku motivovat, jaké použít hudební ukázky, jaké hudební hry uplatňovat). Při procvičování lze použít jednoduché hudební…

Marie Lišková, publikováno 19.1.2005 0:00, zhlédnuto 18164×, 1 komentář

Komplexnost hudební výchovy

Autor varuje před úplným potlačením jakékoliv domény hudební výchovy ve vzdělávacím procesu. Možné důsledky demonstruje na příkladu.

Alexandros Charalambidis, publikováno 7.9.2004 0:00, zhlédnuto 8836×

Postavení hudební výchovy v RVP ZV a její metodologická východiska

Autor se v příspěvku věnuje problematice postavení hudební výchovy v RVP ZV. Hudební výchova by měla plnit estetické, zábavné, terapeutické funkce. Prostřednictvím vokálních, instrumentálních, hudebně pohybových a…

Alexandros Charalambidis, publikováno 3.8.2004 0:00, zhlédnuto 12741×

161 — 167 z celkem 167
«« « 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…