RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 99

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II

Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.

Petr Němec, publikováno 16.7.2018 10:07, zhlédnuto 2276×, hodnocení: Hodnocení: 3

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I

Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.

Petr Němec, publikováno 27.6.2018 9:28, zhlédnuto 2451×, hodnocení: Hodnocení: 3

Kouzlo jako dramatická metoda ve výuce

Metody dramatické výchovy mohou sloužit k výuce celé řady předmětů a předání různých vzdělávacích obsahů. Článek představuje vybranou aktivitu dramatické výchovy, která se zaměřuje především na vztahy v třídním…

Filip Horák, publikováno 7.3.2018 8:54, zhlédnuto 2342×, hodnocení: Hodnocení: 2

Jak jsme animovali na ZUŠ Čakovice

Popis výukové aktivity v podobě výroby počítačové animace uskutečněné studentkami UK PedF v rámci pedagogické praxe na ZUŠ.

Markéta Slachová, publikováno 13.8.2012 0:00, zhlédnuto 3677×

Žáci i učitelé by měli cítit důvěru

Řekl v rozhovoru Dominik Dvořák z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, který působí v pracovní skupině pro Národní strategii ke klíčovým gramotnostem při MŠMT a je koordinátor aktivity Využívání výsledků výzkumu v…

Ing. Alena Nová, publikováno 29.5.2012 9:43, zhlédnuto 2985×

Vybraná metodická podpora ke klíčovým kompetencím

Kurikulární reforma přinesla do života škol řadu nových pojmů. Jedním z těch nejfrekventovanějších je pojem klíčové kompetence. Klíčové kompetence by si měli žáci postupně osvojovat napříč všemi předměty. Se…

Mgr. Šárka Kocourková, publikováno 16.5.2012 10:36, zhlédnuto 6737×

Zrakové a hmatové signály neverbální komunikace

Cílem příspěvku je nejenom upozornit na význam neverbální komunikace, ale dále seznámit žáky s dělením neverbálních signálů a s jejich různými funkcemi. Jde o blok tří vyučovacích hodin.

Zdeněk Sotolář, publikováno 2.9.2011 16:27, zhlédnuto 9678×, hodnocení: Hodnocení: 4

Rozvoj komunikativních kompetencí v předmětu Informatika a informační a komunikační technologie

Článek informuje o možnostech rozvoje komunikativních dovedností v jiném předmětu, než jsou jazyky. Ukazuje možnost začlenění rozvoje těchto dovedností do výuky informatiky a výpočetní techniky.

Petra Babková, publikováno 2.9.2011 16:15, zhlédnuto 7800×, hodnocení: Hodnocení: 4

7 tipů, jak použít myšlenkové mapy

Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce –…

Monika Černá, publikováno 29.8.2011 9:04, zhlédnuto 17243×, 3 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 4

Klíčové kompetence v kurikulárních dokumentech vybraných zemí

Začleňování klíčových kompetencí do vzdělávání probíhá ve většině evropských zemí. Tento článek obsahuje výběr hlavních zjištění ze srovnávací analýzy „Pojetí klíčových kompetencí v kurikulech vybraných…

Mgr. Šárka Kocourková, publikováno 24.6.2011 12:35, zhlédnuto 5601×

1 — 10 z celkem 99
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV