- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Žákovská odborná činnost ve školní knihovně při ZŠ M. Horákové v Hradci Králové
Praktický příspěvek zaměřený na popis školní knihovny jako informačního centra školy a na činnosti, které lze v knihovně realizovat - žákovská odborná činnost. Žáci materiál na základě literatury a periodik nejen…
Tvořivá škola III. - Hodnocení a sebehodnocení žáků v 1. období vzdělávání
Další část školního programu Modelový program Tvořivá škola, který upozorňuje na přednosti činnostního učení ve školách, zejména v souvislosti s rozvojem klíčových kompetencí. V článku jsou podrobně rozvedeny…
Tvořivá škola II. - Činnostní učení a rozvoj klíčových kompetencí
Článek navazuje na text vztahující se k projektu Modelový školní program Tvořivá škola, vyjadřuje se k činnostnímu učení a jeho formám a k jeho důležitosti pro učení s porozuměním, podrobně se vyjadřuje k rozvoji…
K čemu jsou v ŠVP klíčové kompetence a výchovné a vzdělávací strategie
Článek nabízí možný pohled na klíčové kompetence v ŠVP a zkušenosti pilotních škol, které mají s jejich rozpracováním.
Modelové rozpracování klíčových kompetencí
Příspěvek připravila pracovní skupina expertů pilotu Z. Součástí textu je ukázka rozpracování částí klíčových kompetencí (ukázky budou postupně přibývat).
Klíčové kompetence – nová výzva z EU I.
Lisabonský proces v EU předpokládá zvýšení efektivity vzdělávání mj. rozvíjení klíčových kompetencí. Autorka uvádí krátký nástin geneze pojmu „klíčové kompetence.“
Klíčové kompetence v RVP ZV
Příspěvek představuje klíčové kompetence jako jeden z cílů vzdělávání.
Klíčové kompetence ve vzdělávacích systémech zemí EU
Dotazník mapující pozici klíčových kompetencí ve vzdělávacích systémech některých evropských států. Text odkazuje na klíčové kompetence definované v rámci Lisabonského procesu.
Klíčové kompetence – nová výzva z EU II.
V rámci Lisabonského procesu bylo identifikováno 8 oblastí klíčových kompetencí coby základ evropských vzdělávacích systémů. Tato „klíčová osmička“ je podrobněji definována zejména v příloze článku.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
21.4.2021 11:21
Dobrý den, v pravidlech pro DUM na rvp jsem se dočetla, že není možno vkládat formát pptx.…
|
22.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Rozpohybovat potřebuje situace i žáci. Pohled na „tělák“ našeho stálého autora Adama…
|
23.4.2021 9:31
Re: Ivana Navrátilová Není zač, dlouho jsem měl tyto materiály neuspořádaně a v roce…
|
13.4.2021 9:18
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenstvím praxe Český jazyk a literatura, které proběhlo online 7. 4.…
|
|
21.4.2021 11:20
Ahoj příteli! Chystám se spustit online kurz, ale jen těžko hledám ty nejlepší…
|
19.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Podzimní běh Společenství praxe přinesl i setkání nad tématem Českého jazyka a…
|
22.4.2021 22:38
Díky za článek :) Asi jsem ještě nenašla žádný, který by byl tak kvalitně zpracovaný.…
|
8.4.2021 9:41
Skupina PPUČ
Společenství praxe i nadále rozšiřují svojí popularitu jak dokazuje setkání…
|
|
21.4.2021 9:03
Zdravíme, co se týče modulu DUM, formát pptx samozřejmě vkládat lze, s odůvodněným…
|
15.4.2021 8:30
v blogu Gramotnosti v praxi
Jak pracovat s podcasty jako s novým médiem ve výuce vám ukáže Vanda Vaníčková. Její…
|
22.4.2021 10:34
Je hezké, že popisujete vhodné aplikace. Chtělo by to ale spíše mluvit o metodice. Ta je…
|
7.4.2021 13:08
Skupina PPUČ
Setkání ve společenství praxe pro učitelky a učitele českého jazyka a literární…
|
|