RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 740

Taxonomie a demografický model podle spirálového kurikula v 6. a v 9. ročníku

Článek je zařazen do seriálu Demografický model, spirálové kurikulum a SOLO taxonomie. V tomto textu se zaměřím na konkrétní využívání tématu demografický model s využitím SOLO taxonomie a revidované Bloomovy taxonomie…

Jaroslav Vávra, publikováno 7.6.2018 9:26, zhlédnuto 2860×, hodnocení: Hodnocení: 4

Srnčí sluch

Výuková aktivita v přírodě se zaměřuje na rozvoj smyslů, zejména sluchu, při vnímání přírody a orientaci v přírodě. Jedná se o hru, v níž vždy jeden žák hraje srnu, která se snaží za pomoci svého dokonalého sluchu…

Jakub Holec, publikováno 5.4.2018 9:04, zhlédnuto 4079×, hodnocení: Hodnocení: 3

Kouzlo jako dramatická metoda ve výuce

Metody dramatické výchovy mohou sloužit k výuce celé řady předmětů a předání různých vzdělávacích obsahů. Článek představuje vybranou aktivitu dramatické výchovy, která se zaměřuje především na vztahy v třídním…

Filip Horák, publikováno 7.3.2018 8:54, zhlédnuto 2348×, hodnocení: Hodnocení: 2

Místní Agenda 21 jako nástroj ke zlepšování kvality veřejné správy

MŠMT informace pro školy Pro radnice měst a obcí, realizující Místní Agendu 21, jsou partnery také děti a mládež – ve městech pracují dětské a studentské parlamenty, jsou organizována „mladá fóra“. Školy…

Ing. arch. Marie Petrová, publikováno 1.3.2018 9:36, zhlédnuto 1819×

Živá knihovna aneb učení o rozmanitosti pomocí osobních příběhů

Živá knihovna je metoda, která umožňuje seznámit se s příběhy lidí, kteří se něčím odlišují, a jejich okolí tak o nich mívá různé představy, které často brání ve vzájemném poznávání. Článek popisuje, jak…

Zuzana Švajgrová, publikováno 12.2.2018 10:56, zhlédnuto 3653×

Projekt Legie do škol

Článek pojednává o projektu Legie do škol, v jehož rámci vznikly dvě elektronické publikace, které jsou volně ke stažení v příloze tohoto článku. Realizace projektu byla podpořena Ministerstvem školství, mládeže a…

Mgr. Michal Rak, Ph.D., publikováno 7.2.2018 9:07, zhlédnuto 2312×

Jiný? Divný? Originální? Normální?

To, co je „normální“, a to, co je „jiné“, vnímáme z určitých důvodů každý jinak. Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou…

Zuzana Švajgrová, publikováno 1.2.2018 8:50, zhlédnuto 3884×

Příklad výchovně-dramatické aktivity rozvíjející osobnost žáků a jejich vztahy

Dramatická výchova je vhodným prostředkem ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáků. V rámci vybrané výchovně-dramatické aktivity „What are you doing?“ dochází k vývoji komunikativních a sociálních kompetencí. Aktivitu je…

Martina Strnadová, publikováno 17.1.2018 9:13, zhlédnuto 3266×, hodnocení: Hodnocení: 2

Osobnostní květina / květina identity

Identita každého z nás (= kdo jsem) se „skládá“ z mnoha částí. Některé z nich se navíc v průběhu našeho života mění a vyvíjí. Některé části naší identity jsou viditelnější než jiné (např. pohlaví, barva…

Zuzana Švajgrová, publikováno 11.1.2018 9:27, zhlédnuto 3112×

Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?

Na základě konkrétních příběhů žáci analyzují, jak stát upravuje, kdo a za jakých podmínek může překročit státní hranice a pobývat a pracovat na jeho území. Žáci také zjišťují, jak funguje volný pohyb osob v…

Zuzana Švajgrová, publikováno 10.1.2018 10:15, zhlédnuto 2813×

41 — 50 z celkem 740
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.1.2020 14:25
Děkuji, kolegové, můžete "odpovídat"; ale můžete také upozornit na něco, co shledáte…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
Digifolio sdružuje informace o Výchově k občanství, Občanském a společenskovědní m…
27.1.2020 20:08
Dominik Raška
Milí lídři, toto fórum je určené pro sdílení Vašich zkušeností s využíváním…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
INFORMACE O NOVĚ VZNIKLÉ ASOCIACI UČITELŮ OBČANSKÉ VÝCHOVY A SPOLEČENSKÝCH VĚD.  TO, O…
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
28.1.2020 13:53
Skupina Finanční gramotnost
Cílem pohledu je podat základní informace o dostupném neformálním vzdělávání ve…