RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 227

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – improvizované ukrytí a improvizovaná ochrana

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 16.10.2018 10:40, zhlédnuto 901×

Řešení netradičních úloh v primárním přírodovědném vzdělávání

Článek se zabývá řešením problémových úloh v primárním přírodovědném vzdělávání. Úlohy byly zaměřeny na změny a skupenství látek. Jedná se o obecný pohled na skutečnost, zda jsou žáci schopni řešit…

Jan Šindelář, publikováno 10.10.2018 9:35, zhlédnuto 1275×, hodnocení: Hodnocení: 2

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – bezpečný odchod z domova

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 10.10.2018 9:29, zhlédnuto 1055×

Kouzlo jako dramatická metoda ve výuce

Metody dramatické výchovy mohou sloužit k výuce celé řady předmětů a předání různých vzdělávacích obsahů. Článek představuje vybranou aktivitu dramatické výchovy, která se zaměřuje především na vztahy v třídním…

Filip Horák, publikováno 7.3.2018 8:54, zhlédnuto 2252×, hodnocení: Hodnocení: 2

Živá knihovna aneb učení o rozmanitosti pomocí osobních příběhů

Živá knihovna je metoda, která umožňuje seznámit se s příběhy lidí, kteří se něčím odlišují, a jejich okolí tak o nich mívá různé představy, které často brání ve vzájemném poznávání. Článek popisuje, jak…

Zuzana Švajgrová, publikováno 12.2.2018 10:56, zhlédnuto 3494×

Jiný? Divný? Originální? Normální?

To, co je „normální“, a to, co je „jiné“, vnímáme z určitých důvodů každý jinak. Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou…

Zuzana Švajgrová, publikováno 1.2.2018 8:50, zhlédnuto 3707×

Příklad výchovně-dramatické aktivity rozvíjející osobnost žáků a jejich vztahy

Dramatická výchova je vhodným prostředkem ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáků. V rámci vybrané výchovně-dramatické aktivity „What are you doing?“ dochází k vývoji komunikativních a sociálních kompetencí. Aktivitu je…

Martina Strnadová, publikováno 17.1.2018 9:13, zhlédnuto 3152×, hodnocení: Hodnocení: 2

Osobnostní květina / květina identity

Identita každého z nás (= kdo jsem) se „skládá“ z mnoha částí. Některé z nich se navíc v průběhu našeho života mění a vyvíjí. Některé části naší identity jsou viditelnější než jiné (např. pohlaví, barva…

Zuzana Švajgrová, publikováno 11.1.2018 9:27, zhlédnuto 2994×

Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?

Na základě konkrétních příběhů žáci analyzují, jak stát upravuje, kdo a za jakých podmínek může překročit státní hranice a pobývat a pracovat na jeho území. Žáci také zjišťují, jak funguje volný pohyb osob v…

Zuzana Švajgrová, publikováno 10.1.2018 10:15, zhlédnuto 2704×

Důvody a dopady migrace

Žáci zkoumají migraci jako součást procesu globalizace – její příčiny, negativní dopady (ohrožení) i pozitivní dopady (příležitosti). Navrhují možnosti, jak negativní dopady zmírnit a pozitivní dopady podpořit,…

Zuzana Švajgrová, publikováno 9.1.2018 12:01, zhlédnuto 6428×

11 — 20 z celkem 227
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
6.12.2019 18:34
Vanesa
Zdravím, chtěla bych se zeptat kam mám jít po základní škole, když bych v budoucnu…
9.12.2019 11:01
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
9.12.2019 12:24
Uvedená definice kritického myšlení je dost podivná, neshoduje s dalšími. Mluví jen o…
8.12.2019 17:03
Skupina PPUČ
Byl pátek 22. listopadu 2019 a v odpoledních hodinách se sešli v ZŠ a MŠ Besednice lidé se…
4.12.2019 19:46
fórum Aktuality
- online setkání - středa 11. 12. 2019, 20:00 Ochutnávka kurzu Školy bez poražených –…
6.12.2019 12:00
Spoustu zajímavých nápadů týkajících se digitálních technologií lze načerpat na…
9.12.2019 9:59
Mám z toho pocit, že Vám, pane Černý, při psaní uniklo ještě pár dalších podstatných…
8.12.2019 16:16
Skupina PPUČ
V pátek 15.11. 2019 se kromě společenství praxe v oblasti Cizí jazyky konalo v ZŠ a MŠ…
4.12.2019 19:40
Středa 11. 12. 2019, 20:00 Škola bez poražených II. Respektující komunikace je pro mě…
5.12.2019 13:28
Respektující komunikace je pro mě základním stavebním kamenem jakýchkoliv aktivit ve…
4.12.2019 9:29
Pokračování: Středa 11. 12. 2019, 20:00 - Škola bez poražených II.
8.12.2019 13:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…