RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 229

Řešení netradičních úloh v hodinách přírodovědy 2

Článek se zabývá dalšími třemi netradičními úlohami, které žáci 5. ročníku řešili v rámci mého výzkumného šetření. Rovněž se dovídáme, jaké byly nejčastější chyby žáků a k jakým miskoncepcím mohlo…

Jan Šindelář, publikováno 27.11.2018 9:16, zhlédnuto 2082×, hodnocení: Hodnocení: 2

Kdo je Čech?

Koho můžeme označit za Čecha? Je to člověk, který plynule mluví česky? Je to ten, kdo v dospělosti pije pivo? Je Čechem člověk, který se v Česku narodil, ale celý život žije v jiné zemi, nebo snad ten, kdo se v ČR…

Anna Mairingerová, publikováno 18.10.2018 9:43, zhlédnuto 3471×

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – improvizované ukrytí a improvizovaná ochrana

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 16.10.2018 10:40, zhlédnuto 1109×

Řešení netradičních úloh v primárním přírodovědném vzdělávání

Článek se zabývá řešením problémových úloh v primárním přírodovědném vzdělávání. Úlohy byly zaměřeny na změny a skupenství látek. Jedná se o obecný pohled na skutečnost, zda jsou žáci schopni řešit…

Jan Šindelář, publikováno 10.10.2018 9:35, zhlédnuto 1641×, hodnocení: Hodnocení: 2

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – bezpečný odchod z domova

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 10.10.2018 9:29, zhlédnuto 1311×

Kouzlo jako dramatická metoda ve výuce

Metody dramatické výchovy mohou sloužit k výuce celé řady předmětů a předání různých vzdělávacích obsahů. Článek představuje vybranou aktivitu dramatické výchovy, která se zaměřuje především na vztahy v třídním…

Filip Horák, publikováno 7.3.2018 8:54, zhlédnuto 2753×, hodnocení: Hodnocení: 2

Živá knihovna aneb učení o rozmanitosti pomocí osobních příběhů

Živá knihovna je metoda, která umožňuje seznámit se s příběhy lidí, kteří se něčím odlišují, a jejich okolí tak o nich mívá různé představy, které často brání ve vzájemném poznávání. Článek popisuje, jak…

Zuzana Švajgrová, publikováno 12.2.2018 10:56, zhlédnuto 4147×

Jiný? Divný? Originální? Normální?

To, co je „normální“, a to, co je „jiné“, vnímáme z určitých důvodů každý jinak. Žáci se postupně zamýšlí nad připravenými výroky a přesouvají se v místnosti na základě toho, jak vnímají popisovanou…

Zuzana Švajgrová, publikováno 1.2.2018 8:50, zhlédnuto 4552×

Příklad výchovně-dramatické aktivity rozvíjející osobnost žáků a jejich vztahy

Dramatická výchova je vhodným prostředkem ke komplexnímu rozvoji osobnosti žáků. V rámci vybrané výchovně-dramatické aktivity „What are you doing?“ dochází k vývoji komunikativních a sociálních kompetencí. Aktivitu je…

Martina Strnadová, publikováno 17.1.2018 9:13, zhlédnuto 3759×, hodnocení: Hodnocení: 2

Osobnostní květina / květina identity

Identita každého z nás (= kdo jsem) se „skládá“ z mnoha částí. Některé z nich se navíc v průběhu našeho života mění a vyvíjí. Některé části naší identity jsou viditelnější než jiné (např. pohlaví, barva…

Zuzana Švajgrová, publikováno 11.1.2018 9:27, zhlédnuto 3503×

11 — 20 z celkem 229
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.6.2020 21:24
romne
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
3.7.2020 14:00
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
6.7.2020 13:20
Vážený pane Keršlágere, když jsem učil na fakultě měl jsem neustále dilema, jestli mám…
7.7.2020 11:02
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Předškolního vzdělávání, které se konalo v Bruntálu…
18.6.2020 21:29
Barbora
Dobrý den, stojím před volbou (pro mě celkem těžkou) výběru specializace. Chtěla bych si…
3.7.2020 13:39
Česká rozvojová agentura podporuje trojstranné projekty českých organizací. Jedním…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
7.7.2020 10:18
Skupina PPUČ
Ohlednutí za společenstvím praxe 1. stupně ZŠ, které se konalo 16.6.2020 v Odolene Vodě. …
17.6.2020 23:59
Stralitzia
Odesla bych tam, kde reditel(ka) cti ucitele-kolegy a je objektivni. Drzim palce! Karolina
2.7.2020 13:29
Sluníčko svítí, květiny kvetou a bazén volá. Ano vážení, léto je konečně tu.…
1.7.2020 20:23
MŠMT aktuálně zveřejnilo nový Standard studia ICT metodiků včetně samostatného…
30.6.2020 16:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 30. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…