RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 229

Paní učitelko, on mi…

Řešení každodenních drobných konfliktů lze využít k rozvoji klíčových kompetencí.

Jana Nováčková, publikováno 12.12.2005 0:00, zhlédnuto 16022×

2. kapitola - Tematické okruhy Osobnostní a sociální výchovy

V předchozí kapitole jsme sledovali vztah priorit RVP a OSV a stručně charakterizovali OSV a cíl tohoto textu.V této kapitole pojednáme o tématech pro lekce osobnostní a sociální výchovy rozdělených do tří skupin.

Josef Valenta, publikováno 23.3.2005 0:00, zhlédnuto 6653×

Učit se být

Metodiky a praktické aktivity k poznání sebe sama a kolektivu. Použití konkrétních aktivit není omezeno pouze na školní prostředí či věk školou povinných dětí. Své zde jistě naleznou i dospělí.

Josef Valenta, publikováno 23.3.2005 0:00, zhlédnuto 14196×

Úvodní poznámka

České všeobecně vzdělávací i odborné školství nabízí žákům a studentům velmi solidní vzdělání v mnoha oborech lidského poznání a lidské činnosti. Mezi učiteli různých stupňů a typů škol (na škále od škol…

Josef Valenta, publikováno 23.3.2005 0:00, zhlédnuto 3537×

3. kapitola - Některé důležité otázky didaktiky/metodiky osobnostní a sociální výchovy

V této kapitole pojednáme o základních principech didaktiky/metodiky OSV, která má ve srovnání s metodikou jiných předmětů svá specifika zejména daná tím, že učivem jsou sami žáci a současně pojednáme též o…

Josef Valenta, publikováno 23.3.2005 0:00, zhlédnuto 4185×

4. kapitola - Ukázky metod ve vazbě na tématické okruhy osobnostní a sociální výchovy a odkazy na literaturu

V předchozí kapitole jsme definovali některá východiska specifické metodiky OSV, formulovali nároky na učitele a předložili další, podle našeho názoru, důležité informace. V této kapitole nabídneme ukázky metod (v podobě…

Josef Valenta, publikováno 23.3.2005 0:00, zhlédnuto 8365×

Základní obecná východiska – 1. kapitola

V této kapitole nejprve nabídneme přehled základních cílově-obsahových akcentů rámcového vzdělávacího programu a vyložíme jejich vztah k osobnostní a sociální výchově. Dále budeme stručně charakterizovat OSV, jak o ní…

Josef Valenta, publikováno 23.3.2005 0:00, zhlédnuto 4429×

Pedagogické systémy jako odpovědi na různé situace lidské existence

Autor poskytuje přehled různých pedagogických systémů, které v duchu osobnostní a sociální výchovy reagují na různé situace a oblasti lidské existence.

Josef Valenta, publikováno 16.2.2005 0:00, zhlédnuto 13165×

Škola dobrého života

Co člověk potřebuje k dobrému životu a co žákům může Osobnostní a sociální výchova poskytnout.

Josef Valenta, publikováno 16.2.2005 0:00, zhlédnuto 7202×

221 — 229 z celkem 229


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.9.2020 10:05
Olga Svátavská
Dobrý den, obracím se na vás jelikož už jsem zoufalá a nevím si rady. Na internetu ani…
28.9.2020 9:00
Článek představuje inspiraci, jak zapojit téma osobností do výuky o sociálně…
27.9.2020 7:09
Nejnovější vývoj popisuje osobně Musk: Neuralink Progress Update, Summer 2020. Přesto, že…
25.9.2020 10:42
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 22. 9. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
25.9.2020 22:30
Jan Maršák
Zde je vysvětlení od pana docenta Josefa Hubeňáka z University Hradec Králové: Paralyzér…
28.9.2020 8:00
Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou…
24.9.2020 15:26
Hybridní vzdělávání je technicky v našich možnostech. Vyžadovalo by to ale úplné…
18.9.2020 12:13
Skupina PPUČ
Společenství praxe tvoří komunity učitelů, odborníků či zástupců neziskového sekturou…
22.9.2020 11:29
zúza
Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak to chodí u vás na škole. My poslední dva roky máme…
27.9.2020 9:00
Rádi bychom pozvali odbornou veřejnost na online konferenci s názvem Vzdělávání…
24.9.2020 8:54
Za normálních časů budeme učit hybridně a plně přitom využívat všech výhod osobního…
14.9.2020 9:29
Skupina PPUČ
Ohlédnutí za společenství praxe Umění a kultura, které se konalo 17.6.2020 a jako…