RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 106

Procházka Prahou. Několik zastavení k moderním dějinám

V článku popisuji vycházku po několika pražských místech spjatých s moderními dějinami. Realizovala jsem ji s tercií a kvartou víceletého gymnázia, kdy studenti provázeli studenty. Protože jsme se tematicky dotkli obou…

Marcela Svejkovská, publikováno 26.2.2019 9:21, zhlédnuto 1644×, hodnocení: Hodnocení: 3

Aktivity s kartičkami – důležité dny

Státní (a jiné) svátky, významné dny – tři náměty na výuku i procvičení v hodinách vlastivědy. Kartičky obsahují data a popisky důležitých dnů z kalendáře.

Pavlína Hublová, publikováno 17.12.2018 9:33, zhlédnuto 3065×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – nouzové přežití

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 11.12.2018 9:25, zhlédnuto 1741×

Rok 1968 pohledem školních pramenů

Článek se zamýšlí nad možným využitím školních pramenů v dějepisné výuce o roce 1968. Na konkrétních příkladech ilustruje možné postupy při práci se školními kronikami a dobovými učebnicemi dějepisu. Argumentuje ve…

Mgr. Kamil Činátl Ph.D., publikováno 26.9.2018 9:33, zhlédnuto 1762×

Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?

Na základě konkrétních příběhů žáci analyzují, jak stát upravuje, kdo a za jakých podmínek může překročit státní hranice a pobývat a pracovat na jeho území. Žáci také zjišťují, jak funguje volný pohyb osob v…

Zuzana Švajgrová, publikováno 10.1.2018 10:15, zhlédnuto 2804×

Důvody a dopady migrace

Žáci zkoumají migraci jako součást procesu globalizace – její příčiny, negativní dopady (ohrožení) i pozitivní dopady (příležitosti). Navrhují možnosti, jak negativní dopady zmírnit a pozitivní dopady podpořit,…

Zuzana Švajgrová, publikováno 9.1.2018 12:01, zhlédnuto 6734×

Výchova demokratického občana - konkretizace tematického okruhu Občan, občanská společnost a stát

Obsahová podpora pro průřezové téma Výchova demokratického občana konkretizuje a tematizuje tematický okruh Občan, občanská společnost a stát. Konkrétní témata jsou rozpracováním doporučených očekávaných výstupů…

Mgr. Petra Slámová, publikováno 14.12.2016 1:55, zhlédnuto 2395×, hodnocení: Hodnocení: 3

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Terry Fox začal svůj Maratón naděje

Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s životem Terryho Foxe, se způsobem, jak se vyrovnával s těžkou nemocí. Budují si postoj k jeho činům, diskutují o způsobu vyrovnávání se s vlastními problémy. Vysvětlují si…

Tereza Vodičková, publikováno 26.4.2016 9:30, zhlédnuto 3291×

Výzkumná zpráva: Žákovské parlamenty v ČR

Zpráva prezentuje výsledky šetření o stavu žákovských parlamentů na základních školách v České republice, které v roce 2014 realizovalo CEDU – Centrum pro demokratické učení, o. p. s.

E. Bucvanová, T. Protivínský, publikováno 23.7.2015 9:28, zhlédnuto 3373×, 1 komentář

Jak na internet: eDemocracy

Oblastí lidského života, které Internet za posledních 20 let proměnil, je celá řada. Jednou z nich je i možnost zapojení do veřejného života. Obzvlášť to platí pro demokratické společnosti, kde spoluúčast občanů na…

Akademie CZ.NIC, publikováno 4.12.2014 11:05, zhlédnuto 4007×

1 — 10 z celkem 106
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV