RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 106

Procházka Prahou. Několik zastavení k moderním dějinám

V článku popisuji vycházku po několika pražských místech spjatých s moderními dějinami. Realizovala jsem ji s tercií a kvartou víceletého gymnázia, kdy studenti provázeli studenty. Protože jsme se tematicky dotkli obou…

Marcela Svejkovská, publikováno 26.2.2019 9:21, zhlédnuto 2586×, hodnocení: Hodnocení: 3

Aktivity s kartičkami – důležité dny

Státní (a jiné) svátky, významné dny – tři náměty na výuku i procvičení v hodinách vlastivědy. Kartičky obsahují data a popisky důležitých dnů z kalendáře.

Pavlína Hublová, publikováno 17.12.2018 9:33, zhlédnuto 4233×, 1 komentář, hodnocení: Hodnocení: 4

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – nouzové přežití

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 11.12.2018 9:25, zhlédnuto 2291×

Rok 1968 pohledem školních pramenů

Článek se zamýšlí nad možným využitím školních pramenů v dějepisné výuce o roce 1968. Na konkrétních příkladech ilustruje možné postupy při práci se školními kronikami a dobovými učebnicemi dějepisu. Argumentuje ve…

Mgr. Kamil Činátl Ph.D., publikováno 26.9.2018 9:33, zhlédnuto 2584×

Migrace – kdo a za jakých podmínek může vstoupit a pobývat na území ČR?

Na základě konkrétních příběhů žáci analyzují, jak stát upravuje, kdo a za jakých podmínek může překročit státní hranice a pobývat a pracovat na jeho území. Žáci také zjišťují, jak funguje volný pohyb osob v…

Zuzana Švajgrová, publikováno 10.1.2018 10:15, zhlédnuto 3791×

Důvody a dopady migrace

Žáci zkoumají migraci jako součást procesu globalizace – její příčiny, negativní dopady (ohrožení) i pozitivní dopady (příležitosti). Navrhují možnosti, jak negativní dopady zmírnit a pozitivní dopady podpořit,…

Zuzana Švajgrová, publikováno 9.1.2018 12:01, zhlédnuto 10287×

Výchova demokratického občana - konkretizace tematického okruhu Občan, občanská společnost a stát

Obsahová podpora pro průřezové téma Výchova demokratického občana konkretizuje a tematizuje tematický okruh Občan, občanská společnost a stát. Konkrétní témata jsou rozpracováním doporučených očekávaných výstupů…

Mgr. Petra Slámová, publikováno 14.12.2016 1:55, zhlédnuto 2754×, hodnocení: Hodnocení: 3

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Terry Fox začal svůj Maratón naděje

Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s životem Terryho Foxe, se způsobem, jak se vyrovnával s těžkou nemocí. Budují si postoj k jeho činům, diskutují o způsobu vyrovnávání se s vlastními problémy. Vysvětlují si…

Tereza Vodičková, publikováno 26.4.2016 9:30, zhlédnuto 3632×

Výzkumná zpráva: Žákovské parlamenty v ČR

Zpráva prezentuje výsledky šetření o stavu žákovských parlamentů na základních školách v České republice, které v roce 2014 realizovalo CEDU – Centrum pro demokratické učení, o. p. s.

E. Bucvanová, T. Protivínský, publikováno 23.7.2015 9:28, zhlédnuto 3882×, 1 komentář

Jak na internet: eDemocracy

Oblastí lidského života, které Internet za posledních 20 let proměnil, je celá řada. Jednou z nich je i možnost zapojení do veřejného života. Obzvlášť to platí pro demokratické společnosti, kde spoluúčast občanů na…

Akademie CZ.NIC, publikováno 4.12.2014 11:05, zhlédnuto 4371×

1 — 10 z celkem 106
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…