RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 68

Arif Hossein - integrace průřezových témat do práce s dokumentárním filmem

Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) nebo materiál na samostatný projekt s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Popis aktivit může…

Lenka M. Pekařová, publikováno 3.11.2006 0:00, zhlédnuto 11313×

Novodobé otroctví

Druhy moderního otroctví a možnosti, jak tomuto jevu čelit. Uvedeny jsou i konkrétní příklady zneužitých lidí a žáci sami se mohou pokusit navrhnout řešení jejich situace.

Petra Kutálková, publikováno 2.11.2006 0:00, zhlédnuto 23990×

Bohoušovy džíny

Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.

Petr Chára, publikováno 8.9.2006 0:00, zhlédnuto 13947×

Bohatí chudí, chudí bohatí

Odvození různých definic chudoby na základě shrnutých faktů z textu. Skupinová práce a prezentace.

Petr Chára, publikováno 30.8.2006 0:00, zhlédnuto 8577×

Otevřené hranice

Diskusní aktivita s tematikou imigrace do ČR a Evropy. Žáci jsou vedeni k vyjádření názorů na politickou a ekonomickou migraci. Pedagog má k dispozici diskusní scénář - zásobník argumentů k tématu.

Jan Buryánek, publikováno 18.7.2006 0:00, zhlédnuto 15692×

Smysl průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS)

Několik podnětů, jak uplatnit výše zmíněné průřezové téma ve výuce tak, aby dalo žákům návod, jak se vyrovnat se současnými globalními problémy, tykajícími se migrace obyvatelstva, a utvořit si neskreslené názory…

Ondřej Nádvorník, publikováno 27.6.2006 0:00, zhlédnuto 7422×

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – I. část

První ze série článků k Výchově k myšlení v evropských a globálních souvislostech, který se zaobírá politickými a pedagogickými východisky tohoto průřezového tématu.

Eliška Walterová, publikováno 27.10.2005 0:00, zhlédnuto 10889×

Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – II

Článek objasňuje, jak pracovat se základními pojmy při realizaci Výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Navazuje na text, který se věnoval politickým a pedagogickým východiskům tohoto průřezového tématu.

Eliška Walterová, publikováno 27.10.2005 0:00, zhlédnuto 12490×

61 — 68 z celkem 68
«« « 1 2 3 4 5 6 7


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
18.2.2020 11:32
fórum Aktuality
- online setkání - středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství a jeho „druhý život“,…
19.2.2020 10:41
ak přistupovat k naší historii, aby byla výuka dějepisu zajímavá a aktuální? Již…
16.2.2020 21:01
Kreacionismus a české školy:…
18.2.2020 21:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo v úterý 18. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.2.2020 11:27
Středa 26. 2. 2020, 20:00 Husitství, „druhý život“ a paměťová výuka dějepisu Jak…
18.2.2020 14:35
Globální rozvojové vzdělávání je i o aktivním zapojení žáků a my jsme velmi rádi,…
14.2.2020 12:28
Zdravíme, prezentaci naleznete zde. Děkujeme za Váš zájem. Tým Metodického portálu RVP.CZ
12.2.2020 18:54
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 12. 2. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
13.2.2020 14:29
Jak je to s mobilními telefony ve škole? Názor A: „Neřízené používání mobilů a…
14.2.2020 15:35
Na tuto otázku určitě přikyvují v září učitelé prvních tříd základní školy, ale…
14.2.2020 9:50
Dobrý den, je možné najít ještě někde prezentaci ke stažení? Děkuji :)
9.2.2020 21:21
Srdečně vás zveme na 17. ročník konference Počít ač ve škole, která se koná od 2.…