- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
My a oni - koncept univerza závazků
V této hodině se žáci zamýšlí nad způsoby, jakými se tvoří skupinové identity (resp. jak se definují skupiny), seznámí se s konceptem „univerza závazků“ Helen Feinové a poznávají, jak tento koncept může ovlivňovat…
Hodnocení průřezových témat
Co jsou průřezová témata a jaký je jejich smysl. Jak přistupovat k hodnocení průřezových témat. Forma realizace a přístup k hodnocení.
Předsudky – Já jsem ...
Multikulturní výchova je komplexní a dlouhodobý proces, který probíhá v období celé školní docházky. Nabízíme jeden z mnoha možných přístupů a také námět na jednu dílnu, kterou můžete realizovat třeba v rámci výuky…
Jak pracovat s romskými žáky
V rámci realizace projektu Internetové kluby ČH@VE, který je financován prostřednictvím Evropského sociálního fondu, vznikla originální příručka pro učitele a asistenty pedagogů zabývající se vzděláváním romských…
Několik poznámek k ekonomickým aspektům násilí
Stať se zabývá ekonomickými aspekty násilí. Je v ní konstatováno, že násilí není bezprostředně předmětem zkoumání ekonomické teorie, a to přes to, že i ekonom je konfrontován s projevy násilí. Právě tam, kde začne…
Hra na etnologa
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí,…
První dojem
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Aktivita umožňuje prozkoumat,…
Cesta z ghetta - desková hra přibližující život v sociálním vyloučení
Společnosti Tady a teď a Člověk v tísni vydaly v rámci projektu Polis deskovou hru Cesta z ghetta přibližující žákům aktuální a závažné téma sociálního vyloučení. Hra je určena především žákům gymnázií a…
Navigace podle mapy
Prožitková aktivita, která umožňuje procvičit orientaci v mapě a komunikační dovednost zadávat instrukce. Vedle toho vede k pochopení, že výchova, zkušenosti a kultura vytvářejí v našich myslích mapy, podle kterých se…
Otevřené hranice
Diskusní aktivita s tematikou imigrace do ČR a Evropy. Žáci jsou vedeni k vyjádření názorů na politickou a ekonomickou migraci. Pedagog má k dispozici diskusní scénář - zásobník argumentů k tématu.
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
26.1.2021 8:26
Petr Koubek
Z evaluačního dotazníku 8. minikonference OP ČG z listopadu 2020 vybíráme nejčastější…
|
25.1.2021 11:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Zveme vás na 8. minikonferenci digitální gramotnosti která se bude konat 8. 2. 2021 od…
|
22.1.2021 17:14
Pane Tišle,vše, co píšete, je pravda a já naprosto souhlasím. Jen mě udivuje, že teď, v…
|
15.1.2021 19:37
Skupina PPUČ
Dne 8. 12. 2020 se konalo online setkání společenství praxe projektu PPUČ, zaměřené na…
|
|
24.1.2021 21:57
Ivulínek
No, my také u nás v MŠ budeme dělat kompletně nová plastová okna a tak mě napadlo, že…
|
25.1.2021 8:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Využíváte a tvoříte ve své výuce se žáky videa? Možná se vám bude hodit článek…
|
22.1.2021 15:52
Digitální optimismus pana Brdičky je bezbřehý. Ale pokud jsme ochotní vzdát se i tak…
|
15.1.2021 10:44
Skupina PPUČ
1. 12. 2020 se konalo online společenství praxe Umění a kultura. Setkáním nás provázel…
|
|
24.1.2021 15:43
Kamilka
Ahoj, já sama se připravuji na přijímačky na vysokou školu a zároveň na maturitu. Je to…
|
23.1.2021 18:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Gramotnosti s UčíTelkou Možná jste na jaře zaznamenali projekt UčíTelka. Jeho cílem bylo…
|
18.1.2021 16:34
Tak s tímhle tedy rozhodně nemohu souhlasit! Já jsem velkým fanouškem různých výletů a…
|
14.1.2021 14:30
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, text programu, metodiku a přílohy vzdělávacího…
|
|