RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 131

Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima

Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 19.12.2019 10:49, zhlédnuto 817×, hodnocení: Hodnocení: 3

Riskuj – podmínky života na Zemi

Oblíbená hra slouží k procvičení učiva o základních podmínkách života na Zemi. Lze použít ve 4. a 5. ročníku.

Mgr. Petra Cemerková Golová, publikováno 18.12.2019 9:48, zhlédnuto 728×, hodnocení: Hodnocení: 3

Den Země jako příležitost pro aktivity environmentální výchovy

V úvodu článku se autor zamýšlí nad koncepcí environmentální výchovy a ukazuje, že by neměla být „výchovou katastrofami“, ale měla by hledat cestu, jak při zachování adekvátního obsahu předcházet stresu, který mohou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 5.11.2019 9:34, zhlédnuto 892×, hodnocení: Hodnocení: 4

Fyzika a environmentální výchova 2 – energie Slunce

Článek seznamuje čtenáře s možnostmi, jak pracovat ve vyučování fyziky s učivem Obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie, konkrétně s tématem solární energie. Po obecnějším úvodu do problematiky se autor zaměřuje na…

Zdeněk Hromádka, publikováno 10.9.2019 9:46, zhlédnuto 931×, hodnocení: Hodnocení: 3

Fyzika a environmentální výchova 1 – energie a doprava

Článek pojednává o způsobu, jakým lze začlenit položku „doprava a životní prostředí“ z tematického okruhu „lidské aktivity a problémy životního prostředí“ průřezového tématu Environmentální výchova do…

Zdeněk Hromádka, publikováno 3.9.2019 9:56, zhlédnuto 1161×, hodnocení: Hodnocení: 4

Environmentální vzdělávání a výuka venku

Článek reflektuje současný trend v oblasti environmentálního vzdělávání „učení venku“. Po teoretickém úvodu seznamuje čtenáře s některými prvky učení venku, a to na základě zkušeností z praxe.

Zdeněk Hromádka, publikováno 13.3.2019 9:45, zhlédnuto 1833×, hodnocení: Hodnocení: 3

Komplementární přístup k environmentálnímu vzdělávání

Článek v první části shrnuje několik teoretických východisek environmentálního vzdělávání, ze kterých autor vychází ve své vlastní koncepci. V další části článku reflektuje svoji osobní zkušenost s realizací…

Zdeněk Hromádka, publikováno 14.11.2018 9:39, zhlédnuto 1717×, hodnocení: Hodnocení: 3

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – varování

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 11.10.2018 9:37, zhlédnuto 1184×

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – radiační havárie

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 5.10.2018 9:53, zhlédnuto 2122×

Taxonomie a demografický model podle spirálového kurikula v 6. a v 9. ročníku

Článek je zařazen do seriálu Demografický model, spirálové kurikulum a SOLO taxonomie. V tomto textu se zaměřím na konkrétní využívání tématu demografický model s využitím SOLO taxonomie a revidované Bloomovy taxonomie…

Jaroslav Vávra, publikováno 7.6.2018 9:26, zhlédnuto 3034×, hodnocení: Hodnocení: 4

1 — 10 z celkem 131
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…