RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 131

Fyzika a environmentální výchova 3 – atmosféra a klima

Článek volně navazuje na mé předchozí články věnované vztahu mezi předmětem fyzika a průřezovým tématem environmentální výchova. Tentokrát se zabývá závažnými environmentálními problémy spojenými s atmosférou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 19.12.2019 10:49, zhlédnuto 589×, hodnocení: Hodnocení: 3

Riskuj – podmínky života na Zemi

Oblíbená hra slouží k procvičení učiva o základních podmínkách života na Zemi. Lze použít ve 4. a 5. ročníku.

Mgr. Petra Cemerková Golová, publikováno 18.12.2019 9:48, zhlédnuto 547×, hodnocení: Hodnocení: 3

Den Země jako příležitost pro aktivity environmentální výchovy

V úvodu článku se autor zamýšlí nad koncepcí environmentální výchovy a ukazuje, že by neměla být „výchovou katastrofami“, ale měla by hledat cestu, jak při zachování adekvátního obsahu předcházet stresu, který mohou…

Zdeněk Hromádka, publikováno 5.11.2019 9:34, zhlédnuto 687×, hodnocení: Hodnocení: 4

Fyzika a environmentální výchova 2 – energie Slunce

Článek seznamuje čtenáře s možnostmi, jak pracovat ve vyučování fyziky s učivem Obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie, konkrétně s tématem solární energie. Po obecnějším úvodu do problematiky se autor zaměřuje na…

Zdeněk Hromádka, publikováno 10.9.2019 9:46, zhlédnuto 803×, hodnocení: Hodnocení: 3

Fyzika a environmentální výchova 1 – energie a doprava

Článek pojednává o způsobu, jakým lze začlenit položku „doprava a životní prostředí“ z tematického okruhu „lidské aktivity a problémy životního prostředí“ průřezového tématu Environmentální výchova do…

Zdeněk Hromádka, publikováno 3.9.2019 9:56, zhlédnuto 1009×, hodnocení: Hodnocení: 4

Environmentální vzdělávání a výuka venku

Článek reflektuje současný trend v oblasti environmentálního vzdělávání „učení venku“. Po teoretickém úvodu seznamuje čtenáře s některými prvky učení venku, a to na základě zkušeností z praxe.

Zdeněk Hromádka, publikováno 13.3.2019 9:45, zhlédnuto 1635×, hodnocení: Hodnocení: 3

Komplementární přístup k environmentálnímu vzdělávání

Článek v první části shrnuje několik teoretických východisek environmentálního vzdělávání, ze kterých autor vychází ve své vlastní koncepci. V další části článku reflektuje svoji osobní zkušenost s realizací…

Zdeněk Hromádka, publikováno 14.11.2018 9:39, zhlédnuto 1584×, hodnocení: Hodnocení: 3

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – varování

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 11.10.2018 9:37, zhlédnuto 1108×

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – radiační havárie

Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci…

Martina Talichová, publikováno 5.10.2018 9:53, zhlédnuto 1975×

Taxonomie a demografický model podle spirálového kurikula v 6. a v 9. ročníku

Článek je zařazen do seriálu Demografický model, spirálové kurikulum a SOLO taxonomie. V tomto textu se zaměřím na konkrétní využívání tématu demografický model s využitím SOLO taxonomie a revidované Bloomovy taxonomie…

Jaroslav Vávra, publikováno 7.6.2018 9:26, zhlédnuto 2857×, hodnocení: Hodnocení: 4

1 — 10 z celkem 131
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.1.2020 20:08
Dominik Raška
Milí lídři, toto fórum je určené pro sdílení Vašich zkušeností s využíváním…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV