RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 143

Gutenberg by se divil

Využití školního rozhlasového vysílání při tvorbě ankety jako součást jazykové výchovy.

Zuzana Zejdová, publikováno 8.9.2008 0:00, zhlédnuto 10204×

Maminka vždy ví

Cílem aktivity je uvědomění si různých rovin, které jsou obsažené v mediálním sdělení. Aktivita nabízí otázky, které si lze klást při rozboru jakékoli televizní reklamy.

PhDr. Marek Mičienka, publikováno 28.7.2008 0:00, zhlédnuto 17220×

Jednotný systém klasifikace audiovizuálních produktů

O tom, že by bylo užitečné mít předem informace o věkové i obsahové přiměřenosti audiovizuálního díla, se hovoří už dlouho.

Karel Tomek, publikováno 25.7.2008 9:00, zhlédnuto 8000×

Nevěřte všemu, co se píše

Hlavním tématem příspěvku je vznik fámy a její život. Žáci by si měli uvědomit, jak fáma vzniká a jak je třeba přijímat sdělení, která se k nám dostanou, abych tzv. nenaletěli a nepomáhali šířit poplašné zprávy.

Zuzana Zejdová, publikováno 16.6.2008 0:00, zhlédnuto 15726×

Vyhodnocení I. etapy diskuse k filmové výchově

Od října loňského roku probíhá na stránkách Metodického portálu diskuse na téma Filmová výchova www.rvp.cz/clanek/1654. Vzhledem k tomu, že v současné době obsahuje 19 podnětných příspěvků od lidí, kteří se touto…

VÚP Praha, publikováno 26.5.2008 0:00, zhlédnuto 6636×

Reklama pro děti – rádce, či manipulátor?

Článek se zamýšlí nad vlivem televizní reklamy na dětskou populaci. V příspěvku jsou popsány výsledky výzkumu Grantové agentury České republiky, který na toto téma proběhl.

Hana Srpová, publikováno 23.5.2008 0:00, zhlédnuto 11097×

Redaktoři

Žáci se stanou na chvíli redaktory smyšlených časopisů. Východiskem pro práci jsou čtyři slova – názvy časopisů (seriózní, bulvární, pro náctileté, pro kutily). Pokusí se sestavit mediální sdělení. Pracovní listy…

Svatopluk Mareš, publikováno 28.4.2008 23:25, zhlédnuto 13100×, hodnocení: Hodnocení: 4

Není zpráva jako zpráva

Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a mediálních zákonů,…

Zuzana Zejdová, publikováno 28.4.2008 0:00, zhlédnuto 14714×

Trója padla aneb Mediální výchova v dějepise

Ukázka zařazení mediální výchovy do dějepisu. Na příbězích o trojské válce a Odysseových cestách se žáci učí, co musí obsahovat zpráva, jak se zpráva liší od vypravování a jak správně zprávu napsat.

Zdeněk Sotolář, publikováno 21.4.2008 0:00, zhlédnuto 8674×

Reklama aneb Nekupte to... (2)

Nekupte to za tu cenu… Pracovní listy, ve kterých žáci řeší, jak nepodlehnout lákavému reklamnímu sdělení a "nekoupit zajíce v pytli". Sami si také vytvoří "pravdivou" reklamu a navrhnou vlastní leták. (Mobilní telefon)

Svatopluk Mareš, publikováno 18.4.2008 15:34, zhlédnuto 5950×, hodnocení: Hodnocení: 3

101 — 110 z celkem 143


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
17.1.2020 11:30
Díky za skvělý článek, mám zcela stejný názor.
18.1.2020 0:18
Projekt Kolegiální podpora se zaměřuje na učitele základ ní ch i mateřských škol a…
6.1.2020 21:12
Fórum je uzavřené, je určeno pouze pro ředitele a vedoucí pedagogické pracovníky škol a…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
16.1.2020 18:29
Vážená paní Karvaiová. Opět i v tomto případě musím upozornit na body v komentáří…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV
 
10.12.2019 22:23
canyla
Dobrý den, mám problém s interaktivní tabulí, ukazatel myši na tabuli se mění v jakoby…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
16.1.2020 18:01
Vážený pane Wagnere. Lépe si přečtěte, co jsem napsal (už podruhé na sebe narážíme,…
15.1.2020 12:28
Skupina Průvodce upraveným RVP ZV