- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Reklama aneb Nekupte to...
Nekupte to za tu cenu... Pracovní listy, ve kterých žáci řeší, jak nepodlehnout lákavému reklamnímu sdělení a "nekoupit zajíce v pytli". Sami si také vytvoří "pravdivou" reklamu a navrhnou vlastní leták.
Mediální výchova – ukázka zpracování
Příspěvek popisuje příklad začlenění průřezového tématu Mediální výchova do ŠVP. Ukázky byly získány z ŠVP pilotních základních škol, které se účastnily projektu ESF Pilot Z.
Všudypřítomná média
Aktivita umožňuje představit volební kampaň jako specifický typ reklamního sdělení. Při hře na PR agenturu žáci navrhují volební kampaň a aplikují své zkušenosti s komerční reklamou a jejími přesvědčovacími…
Řeč novinových titulků
Většina z nás celkem spolehlivě dokáže rozlišit sdělení pocházející ze seriózních nebo bulvárních médií. Dokážeme však pojmenovat, čím se tato sdělení liší a jaké mají charakteristické znaky? Víme, co se od…
Hodnocení průřezových témat
Co jsou průřezová témata a jaký je jejich smysl. Jak přistupovat k hodnocení průřezových témat. Forma realizace a přístup k hodnocení.
Fyzika v novinách
Scénář jedné vyučovací hodiny fyziky, ve které se využívá denní tisk a která má dovést žáky k poznání, že o fyzice se píše i v novinách a je tedy potřebná pro život.
Co se stalo 19. ledna
Vzorová hodina si klade za cíl přivést žáky ke zjištění, že zpravodajství je výsledkem vysoce selektivní a rutinní práce a že o zveřejnění zprávy rozhodují takové parametry, jako je negativita, jednoznačnost,…
Arif Hossein - integrace průřezových témat do práce s dokumentárním filmem
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) nebo materiál na samostatný projekt s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Popis aktivit může…
Mediální technologie - Film
První pokusy zobrazit pohybující se objekt. Objevy v oblasti fyziky a optiky. První projektory pohyblivých obrázků. Celuloid. Kinematograf. První snímky. Od němého ke zvukovému filmu. Filmový průmysl.
Přístupy ke studiu médií
Faktory ovlivňující rozvoj studia médií a jejich fungování a působení; média jako sociální a kulturní jev; myšlenkové směry a koncepce -osobnosti; mediální teorie
Nejnovější příspěvky ve wiki | Nejnovější diskuze | Nejnovější blogy | Nejnovější komentáře | Nejnovější digifolia |
---|---|---|---|---|
6.12.2019 18:34
Vanesa
Zdravím, chtěla bych se zeptat kam mám jít po základní škole, když bych v budoucnu…
|
6.12.2019 12:00
v blogu Gramotnosti v praxi
Spoustu zajímavých nápadů týkajících se digitálních technologií lze načerpat na…
|
4.12.2019 9:29
Pokračování: Středa 11. 12. 2019, 20:00 - Škola bez poražených II.
|
8.12.2019 17:03
Skupina PPUČ
Byl pátek 22. listopadu 2019 a v odpoledních hodinách se sešli v ZŠ a MŠ Besednice lidé se…
|
|
4.12.2019 19:46
fórum Aktuality
- online setkání - středa 11. 12. 2019, 20:00 Ochutnávka kurzu Školy bez poražených –…
|
5.12.2019 13:28
v blogu Referát Metodického portálu
Respektující komunikace je pro mě základním stavebním kamenem jakýchkoliv aktivit ve…
|
28.11.2019 20:13
Jestli můžu něco vytknout, tak použití QR kódu. V principu QR kód může spustit téměř…
|
8.12.2019 16:16
Skupina PPUČ
V pátek 15.11. 2019 se kromě společenství praxe v oblasti Cizí jazyky konalo v ZŠ a MŠ…
|
|
4.12.2019 19:40
fórum Online setkávání
Středa 11. 12. 2019, 20:00 Škola bez poražených II. Respektující komunikace je pro mě…
|
5.12.2019 13:22
v blogu Referát Metodického portálu
Jak lze pracovat na různých úrovních předškolního vzdělávání s tématem nestereotypní…
|
28.11.2019 18:45
Pěkný článek. Pokud má ale splnit svůj účel, pak by měl nabízet víc. Napsat vzávěru…
|
8.12.2019 13:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…
|
|