Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 405

Pasco v Ratibořické aneb Digitální gramotnost v hodinách fyziky

Příspěvek je věnován využití měřicího systému Pasco a dalších digitálních technologií nejen v hodinách fyziky, ale také v rámci fyzikálního kroužku, školních projektů, tandemové výuky apod. Popisuje také způsoby…

Hana Burešová, publikováno 6.11.2018 9:22, zhlédnuto 1331×

Zápis do 1. třídy – ano, ne, jak a proč?

Článek se zabývá procesem vstupu dítěte do 1. třídy základní školy a poukazuje na některé nežádoucí momenty, které se odehrávají ve školských zařízeních, tedy v mateřské škole a na základní škole. Článek byl…

RNDr. Hana Lišková, publikováno 1.11.2018 9:56, zhlédnuto 4047×

Žíznivé úspory

Aktivita Žíznivé úspory je příkladem propojení rozvoje čtenářské, digitální a matematické gramotnosti prostřednictvím velmi aktuálního tématu – spotřeba vody. Pro pochopení všech souvislostí je určena pro žáky…

RNDr. Eva Zelendová, publikováno 17.10.2018 12:10, zhlédnuto 3140×

Čtenářské strategie od prvních školních dní

Rozvíjení čtenářské gramotnosti je oblastí, kde se vzájemně prolínají a překrývají otázky co, jak a proč žáky učíme. Učitelé v 1. ročníku vědí, že cílem není pouze zvládnutí techniky čtení a psaní na určité…

PhDr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno 11.10.2018 9:42, zhlédnuto 4326×

Zábava při vyučování fyziky

Článek v první části rozpracovává téma možností a mezí zábavy ve vyučování. Vhodná zábava ve vyučování je zde interpretována jako jedna z možných cest k vnitřní motivaci žáků. V druhé části článku se autor…

Zdeněk Hromádka, publikováno 9.10.2018 10:03, zhlédnuto 3114×, hodnocení: Hodnocení: 3

Uvolněné úlohy PISA 2015 pro rozvoj nejen přírodovědné gramotnosti

Úlohy PISA pro hodnocení přírodovědné gramotnosti žáků 9. ročníků ZŠ vyžadují porozumění textům a matematické myšlení. Úlohy jsou zaměřené na řešení reálných problémů a situací, při nichž kromě vlastní…

Jakub Holec, publikováno 9.10.2018 9:49, zhlédnuto 2867×, 1 komentář

„To byl rok 1968“

Cílem aktivity je představit žákům rok 1968 z různých pohledů v rámci „osudových osmiček“, které si v roce 2018 připomínáme, zároveň poukázat na aktuálnost těchto událostí a na jejich vliv na minulost i budoucnost a…

Mgr. Václava Korcová, publikováno 20.9.2018 8:40, zhlédnuto 2843×

Na vyjmenovaná slova zvesela – 2. díl

Příspěvek nabízí netradiční aktivity, které ulehčí osvojení si pravidel psaní správného i/y po vyjmenovaných a příbuzných slovech po M. Žáky čeká pexeso, hra Na co myslím? či černý Petr.

Petra Pšeničková, publikováno 12.9.2018 9:20, zhlédnuto 4004×, hodnocení: Hodnocení: 3

Analýza kazuistiky a hospitační videostudie tématu Teplá a studená fronta

V následujícím textu analyzuji kazuistiku a hospitační videostudii, kterou publikovali Janík, a další (2013). V blogovém příspěvku Oborová didaktika/oborové vzdělávání „mezi“ se zamýšlím nad vztahem oborově…

Jaroslav Vávra, publikováno 11.9.2018 9:02, zhlédnuto 2331×, hodnocení: Hodnocení: 5

Kognitivní mapa oborově vzdělávacího tématu Teplá a studená fronta a rešerše vybraných učebnic

Vzdělávací téma Teplá a studená fronta vychází z oborově vzdělávacího obsahu, který vychází z přírodní sféry a z její části atmosféry. Pro učitele a následně i pro žáky je důležité rozumět důsledkům pohybu…

Jaroslav Vávra, publikováno 6.9.2018 9:02, zhlédnuto 2172×, hodnocení: Hodnocení: 5

161 — 170 z celkem 405


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
4.12.2020 8:30
Pojďte se společně s námi ohlédnout za proběhlou minikonferencí digitální gramotnosti. V…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
3.12.2020 16:28
Skupina NPI | Inspirace pro předškolní vzdělávání
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
2.12.2020 14:27
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
2.12.2020 19:09
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 2. 12. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
30.11.2020 8:30
„Cože? To jsem asi špatně slyšela. Tomu fakt nerozumím. Jak oddřít? A od čeho má…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
2.12.2020 18:58
Skupina PPUČ