RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 346

Zisk – symbol úspěchu a výchova k ekonomickému myšlení

Článek se zabývá klíčovými problémy, které vnáší do výchovy k ekonomickému myšlení a rozhodování úzké pojetí zisku jako symbolu úspěšnosti. Východisko vidí v interdisciplinárně koncipované výuce, umožňující…

Milena Tichá, publikováno 16.6.2010 12:41, zhlédnuto 9105×, hodnocení: Hodnocení: 3

Jednoduché a složené úročení

Článek vysvětluje podstatu jednoduchého a složeného úročení a upozorňuje na rozdíly mezi nimi. V článku jsou pro řešení motivačních úloh odvozeny vzorce pro jednorázové vklady v obou typech úročení. Tyto vzorce jsou…

Oldřich Odvárko, publikováno 15.6.2010 10:40, zhlédnuto 46925×, hodnocení: Hodnocení: 4

Finanční gramotnost – nový prvek ve výuce

Článek se týká problematiky finanční gramotnosti. Uvádí její definici, tematizuje ji v základních a středních školách. Rámcovým způsobem představuje všechny důležité dokumenty, které jsou s problematikou finanční…

Eva Rathouská Grmelová, publikováno 26.5.2010 13:19, zhlédnuto 8605×, hodnocení: Hodnocení: 4

Etické aspekty finančního vzdělávání

Článek ukazuje na některá možná úskalí výchovy k ekonomickému myšlení. Vyzdvihuje interdisciplinární přístup k finančnímu vzdělávání. Klade důraz na zohlednění etických kritérií hodnocení při výchově k…

Milena Tichá, publikováno 14.4.2010 14:47, zhlédnuto 7748×, hodnocení: Hodnocení: 3

Finanční gramotnost – 1. ročník celostátní soutěže

Posláním soutěže je posouzení úrovně znalostí žáků druhého stupně základních a středních škol ve finanční gramotnosti. Hlavním cílem je umožnit žákům zorientovat se v ekonomické a finanční oblasti – jak sestavit…

Jaroslav Froulík, publikováno 24.2.2010 12:44, zhlédnuto 8434×

Matematické úlohy v mezinárodním výzkumu PISA

Základní principy a popis výzkumu, jehož cílem je zjistit, jak matematicky gramotní jsou patnáctiletí žáci, čili zda a v jaké míře umějí používat matematiku kvalifikovaným způsobem, když jsou konfrontováni s problémy…

Eva Zelendová, publikováno 8.1.2010 11:39, zhlédnuto 7275×, hodnocení: Hodnocení: 3

Finanční gramotnost – úlohy a metodika

Publikace připravená Národním ústavem odborného vzdělávání v rámci resortního projektu MŠMT Finanční gramotnost – metodická příručka pro učitele.

Lukáš Hula, publikováno 8.1.2010 9:11, zhlédnuto 15022×, hodnocení: Hodnocení: 3

Finanční gramotnost v základní škole

Příspěvek poskytuje možný návod na začlenění tématu finanční gramotnosti na první a druhý stupeň základní školy.

Ivana Brožová, publikováno 16.11.2009 19:02, zhlédnuto 11384×

Ekonomická gramotnost jako součást všeobecného vzdělání v ČR

Příspěvek ukazuje na stav ekonomické gramotnosti jako složky všeobecného vzdělání v ČR – po stránce teoretické i praktické. Dále je poukázáno na možnosti a meze ekonomické gramotnosti v edukační realitě základních a…

Jana Smrčková, publikováno 16.11.2009 19:01, zhlédnuto 10289×

Budování finanční gramotnosti v matematice

Článek ukazuje na několika řešených příkladech z běžného života význam matematiky (a speciálně okruhu finanční matematiky) pro budování a rozvíjení finanční gramotnosti žáků základních škol. Upozorňuje na časté…

Oldřich Odvárko, publikováno 30.10.2009 17:00, zhlédnuto 10026×

281 — 290 z celkem 346


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
28.1.2020 14:25
Děkuji, kolegové, můžete "odpovídat"; ale můžete také upozornit na něco, co shledáte…
14.1.2020 14:12
Mobilní telefon se stal během poslední ch deseti let nedílnou součástí našeho života. A…
25.1.2020 19:11
Článek toho moc neřekne - anotace je skoro tak dlouhá (krátká) jako článek. 2 odkazy na…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
Digifolio sdružuje informace o Výchově k občanství, Občanském a společenskovědní m…
27.1.2020 20:08
Dominik Raška
Milí lídři, toto fórum je určené pro sdílení Vašich zkušeností s využíváním…
9.1.2020 13:36
Již téměř 20 let učím žáky základních a následně středních škol. Asi jako všichni…
21.1.2020 7:39
Je pravda, že rozporovat se dá opravdu všechno. Také se to stále ve větší míře děje.…
28.1.2020 15:35
Skupina Výchova k občanství/Občanský a společenskovědní základ
INFORMACE O NOVĚ VZNIKLÉ ASOCIACI UČITELŮ OBČANSKÉ VÝCHOVY A SPOLEČENSKÝCH VĚD.  TO, O…
7.1.2020 18:06
Jiří Kolátor
Dobrý den všem. Velice by mne zajímalo,kdy byla změněna písemná norma pro žáky první…
8.1.2020 11:26
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
20.1.2020 16:53
Mohl bych rozporovat každý druhý bod, za všechny jen ten poslední: \"Očekávané výsledky…
28.1.2020 13:53
Skupina Finanční gramotnost
Cílem pohledu je podat základní informace o dostupném neformálním vzdělávání ve…