Pozor! Jste na staveništi. Vice informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se


RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 401

Hyperlinkové psaní

Článek poukazuje na odlišnosti v psaní na papír a v psaní na blogy a webové stránky. Popisuje jeden z charakteristických znaků, tj. odkazy umisťované přímo v textu.

Ludmila Kovaříková, publikováno 26.3.2020 0:00, zhlédnuto 1283×, 6 komentářů

Chytré aplikace k poznávání přírody kolem nás

Článek se zaměřuje na využívání volně dostupných aplikací k určování rostlin, živočichů a hub včetně sdílení vlastního pozorování přírody s odbornou komunitou. Obsahem článku jsou vybrané aplikace a webové…

Jakub Holec, publikováno 19.3.2020 11:38, zhlédnuto 4087×

Jaké místo mají digitální technologie v primárním vzdělávání?

Text je zamyšlením nad smyslem a významem zapojení digitálních technologií do výuky na 1. stupni základní školy. Nastíněny jsou příležitosti, které s sebou charakter primárního vzdělávání pro rozvoj digitální…

PhDr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno 19.3.2020 11:37, zhlédnuto 2468×

Digitální technologie ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

Vhodné uplatnění digitálních technologií ve výuce fyziky přispívá k rozvoji informatického myšlení a digitální kompetence žáků a stejně tak přispívá k pozitivním změnám postojů žáků k fyzikálnímu vzdělávání.…

Miroslav Bartošek, publikováno 17.3.2020 9:43, zhlédnuto 2581×

Stanovení kyseliny octové v octu

Laboratorní cvičení použitelné ve výuce chemie na základních i středních školách, které rozvíjí zejména matematickou, ale i čtenářskou a digitální gramotnost. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a…

Mgr. Zuzana Bobková, publikováno 16.3.2020 9:56, zhlédnuto 1548×, 1 komentář

Možnosti uplatnění digitálních technologií ve výuce přírodopisu

Článek se zaměřuje na možnosti uplatňování digitálních technologií ve výuce přírodopisu a biologie. Hlavní částí textu jsou náměty na učební činnosti žáků v rámci různých fází badatelsky orientované výuky. Ta…

Jakub Holec, publikováno 10.3.2020 11:08, zhlédnuto 2709×

František Ferdinand

Rozvoj čtenářské gramotnosti na tématu z historie. Žáci hrají roli historika badatele, který musí dohledat různé informace k danému tématu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů,…

Eva Šidelková, publikováno 2.3.2020 12:04, zhlédnuto 1139×, hodnocení: Hodnocení: 2

Viktoriánská Anglie

Příspěvek je popisem vyučovací hodiny, která předchází tématu Viktoriánská Anglie. Ukazuje žákům, kde všude se dají využít znalosti z hodin dějepisu (proč se učit dějepis). Článek tak rozvíjí čtenářskou…

Eva Šidelková, publikováno 28.2.2020 10:34, zhlédnuto 1918×, hodnocení: Hodnocení: 2

Laterální čtení

Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení vertikálního.

Ludmila Kovaříková, publikováno 27.2.2020 0:00, zhlédnuto 1959×, 2 komentáře

Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 4. část

Text je čtvrtým a posledním ze série příspěvků věnovaných problematice kritického myšlení (Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole, 1.–4. část). Článek se tentokrát věnuje…

Zdeněk Hromádka, publikováno 25.2.2020 12:12, zhlédnuto 1174×, hodnocení: Hodnocení: 5

41 — 50 z celkem 401
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…