RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 78

Gravitační síla – tíhové zrychlení

Námět do výuky předmětu Fyzika, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Cílem aktivity je prohloubení zájmu o fyziku badatelskou formou, při které si žáci ověří a porovnají své znalosti o…

Mgr. Vendula Hráčková, publikováno 2.11.2020 18:06, zhlédnuto 586×

Kyseliny a zásady v kuchyni

Námět do výuky chemie, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Jedním z cílů aktivity je prohloubení zájmu o chemii zážitkovou formou, kdy si žáci sami ověří praktický význam chemie a jejích…

PhDr. Martina Černá, publikováno 22.10.2020 11:08, zhlédnuto 870×

Podporujeme rozvíjení matematické gramotnosti nejen v matematice – 7. minikonference odborného panelu matematické gramotnosti

Článek přináší ohlédnutí za sedmou minikonferencí odborného panelu pro matematickou gramotnost projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), která se konala 26. srpna 2020 v Praze. Setkání se zúčastnili zástupci větších i…

Mgr. Petr Polívka, publikováno 21.9.2020 13:41, zhlédnuto 984×

Jan Amos Komenský v digitální éře

Text reflektuje společenství praxe Českého jazyka a literatury, které proběhlo online v květnu 2020 ve spolupráci se Základní školou Maltézských rytířů – Křesťanskou ZŠ v Kladně Kročehlavech. Tématem odborného…

Petr Koubek, publikováno 23.6.2020 9:32, zhlédnuto 2060×

Výuková aktivita 5 proti 5

5 proti 5 je aktivita, která čerpá svůj námět ze známé televizní soutěže (dříve 5 proti 5 – TV Prima, v repertoáru TV Nova jako Co na to Češi). S drobnou modifikací pravidel představuji aktivitu jako vhodnou pro naplnění…

Adam Cvik, publikováno 21.4.2020 15:12, zhlédnuto 1608×, hodnocení: Hodnocení: 5

Různé způsoby odhadování výsledků početní operace se zlomky, s ohledem na přesnost odhadu a na problémy, kterým žáci při vzdělávání čelí

Matematickou gramotnost v tematické oblasti „Číslo a proměnná“ se zaměřením na provádění odhadu výsledku součtu a rozdílu zlomků s různými jmenovateli lze procvičovat tím, že žáci za pomoci vlastní na 3D tiskárně…

Radek Novotný, publikováno 30.3.2020 12:28, zhlédnuto 1377×, hodnocení: Hodnocení: 4

Čtení slabik s Bee-botem

Článek ukazuje, jak učitel s využitím robotické hračky může rutinní nácvik čtení slabik proměnit v poutavou činnost, do které se žáci aktivně zapojují. Kromě oborového cíle českého jazyka, tedy nácviku techniky…

Mgr. Lucie Sencovici, publikováno 8.1.2020 9:29, zhlédnuto 1826×

Podporujeme rozvíjení matematické gramotnosti nejen v matematice – 6. minikonference odborného panelu matematické gramotnosti

Článek přináší ohlédnutí za šestou minikonferencí odborného panelu pro matematickou gramotnost projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), která se konala 11. listopadu 2019 v Praze. Setkání se zúčastnili učitelé 2. stupně…

PhDr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno 2.12.2019 10:26, zhlédnuto 3170×

Využití mapových podkladů a jednoduchá statistická analýza ve výuce reg. zeměpisu

Možný netradiční přístup výuky RG s využitím map ze školních atlasů se skupinovým zapojením žáků a následnou moderací jejich prací za účelem zápisu výsledných zjištění (místo výkladu a zápisu). Projekt PPUČ,…

Kamil Bujárek, publikováno 18.7.2019 10:39, zhlédnuto 2207×, hodnocení: Hodnocení: 4

Matematika trochu jinak

Příspěvek (digitální učební materiál / praktický příspěvek s náměty) reflektuje očekávané výsledky učení u žáků na 2. stupni základních škol a obsahuje blok učebních činností, úloh a metod aplikovatelných v…

Zuzana Cieslarová, publikováno 28.5.2019 9:45, zhlédnuto 3431×, hodnocení: Hodnocení: 4

1 — 10 z celkem 78
1 2 3 4 5 6 7 8 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
23.11.2020 10:14
EMA je především skvělý KATALOG, shromažďující informace o otevřených materiálech,…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…