RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 61

Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole

Text článku je zaměřen na vyučování metodou CLIL v rámci předmětu fyzika. V první části článku je čtenář seznámen s tím, co znamená výuková metoda CLIL, jaké jsou její přednosti a jaká může přinášet úskalí. V…

Zdeněk Hromádka, publikováno 7.5.2019 9:32, zhlédnuto 2041×, hodnocení: Hodnocení: 3

Evropské asociaci učitelů geografie (EUROGEO) je 40 roků

Účastníci výroční konference EUROGEO si v Paříži připomněli 40 let trvání této asociace. Dosavadní prezident Karl Donert v krátkém projevu poukázal na to, že asociace byla založena v roce 1979 v Belgii. V současné době…

Jaroslav Vávra, publikováno 26.3.2019 9:04, zhlédnuto 1402×

Teorie relativity na základní škole?

Článek se zabývá tématem, do jaké míry je možné aplikovat některé aspekty speciální teorie relativity na základní škole. Ukazuje, že některé fyzikální vztahy ze speciální teorie relativity, které se zdají příliš…

Zdeněk Hromádka, publikováno 18.12.2018 9:28, zhlédnuto 2888×, hodnocení: Hodnocení: 4

Zeměpis a matematická gramotnost

Rozvíjení matematické gramotnosti ve vzdělávacím oboru Zeměpis (Geografie) sehrává významnou roli jak při vlastní prezentaci zeměpisného učiva, tak při řešení zeměpisných úloh. Příspěvek se věnuje využití…

Mgr. Pavel Červený, publikováno 6.11.2018 9:58, zhlédnuto 2309×

Zábava při vyučování fyziky

Článek v první části rozpracovává téma možností a mezí zábavy ve vyučování. Vhodná zábava ve vyučování je zde interpretována jako jedna z možných cest k vnitřní motivaci žáků. V druhé části článku se autor…

Zdeněk Hromádka, publikováno 9.10.2018 10:03, zhlédnuto 2493×, hodnocení: Hodnocení: 3

Uvolněné úlohy PISA 2015 pro rozvoj nejen přírodovědné gramotnosti

Úlohy PISA pro hodnocení přírodovědné gramotnosti žáků 9. ročníků ZŠ vyžadují porozumění textům a matematické myšlení. Úlohy jsou zaměřené na řešení reálných problémů a situací, při nichž kromě vlastní…

Jakub Holec, publikováno 9.10.2018 9:49, zhlédnuto 2373×, 1 komentář

Analýza kazuistiky a hospitační videostudie tématu Teplá a studená fronta

V následujícím textu analyzuji kazuistiku a hospitační videostudii, kterou publikovali Janík, a další (2013). V blogovém příspěvku Oborová didaktika/oborové vzdělávání „mezi“ se zamýšlím nad vztahem oborově…

Jaroslav Vávra, publikováno 11.9.2018 9:02, zhlédnuto 1736×, hodnocení: Hodnocení: 5

Kognitivní mapa oborově vzdělávacího tématu Teplá a studená fronta a rešerše vybraných učebnic

Vzdělávací téma Teplá a studená fronta vychází z oborově vzdělávacího obsahu, který vychází z přírodní sféry a z její části atmosféry. Pro učitele a následně i pro žáky je důležité rozumět důsledkům pohybu…

Jaroslav Vávra, publikováno 6.9.2018 9:02, zhlédnuto 1735×, hodnocení: Hodnocení: 5

Oborově vzdělávací téma „Teplá a studená fronta“

Stav a dynamika atmosféry v oblasti polární fronty nad Evropou, to jsou rychlé změny počasí, které nastávají při přechodu teplé nebo studené fronty v tlakové níži (angl. wave cyclone) (Strahler & Strahler, 1996, s. 138).…

Jaroslav Vávra, publikováno 4.9.2018 9:53, zhlédnuto 3918×, 2 komentáře, hodnocení: Hodnocení: 5

Digitální technologie a výuka přírodních věd – na co se zaměřuje světový výzkum

Článek se věnuje možnostem rozvoje digitálních kompetencí žáků v rámci výuky přírodních věd. Předkládané informace jsou výsledkem analýzy odborných článků publikovaných na téma digitální kompetence v…

Martin Rusek, publikováno 17.5.2018 10:46, zhlédnuto 3179×

21 — 30 z celkem 61
«« « 1 2 3 4 5 6 7 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
26.6.2020 21:24
romne
Dobrý den, dovoluji si Vás poprosit o vyplnění dotazníku k mé bakalářské práci s…
3.7.2020 14:00
Podívejte se na výběr nejnovějších/n ej za jímavějších příspěvků Metodického portálu…
4.7.2020 20:08
Dobrý den, pod obrázkem mluvíte o percentilu (když se umístí na 70. percentilu, je lepší…
30.6.2020 16:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo v úterý 30. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
18.6.2020 21:29
Barbora
Dobrý den, stojím před volbou (pro mě celkem těžkou) výběru specializace. Chtěla bych si…
3.7.2020 13:39
Česká rozvojová agentura podporuje trojstranné projekty českých organizací. Jedním…
1.7.2020 20:23
MŠMT aktuálně zveřejnilo nový Standard studia ICT metodiků včetně samostatného…
24.6.2020 9:31
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Rada Evropy zveřejnila dotazník k digitálnímu vzdělávání, který je určen pro rodiče…
17.6.2020 23:59
Stralitzia
Odesla bych tam, kde reditel(ka) cti ucitele-kolegy a je objektivni. Drzim palce! Karolina
2.7.2020 13:29
Sluníčko svítí, květiny kvetou a bazén volá. Ano vážení, léto je konečně tu.…
29.6.2020 22:32
Článek obsahuje podnětné aktivity na základě zajímavého a atraktivného tématu.…
17.6.2020 16:17
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 17. 6. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…