RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 61

Na stopě přírodě

Článek popisuje venkovní výukovou aktivitu zaměřenou na podporu schopnosti žáků prvního stupně základní školy vyhledávat a rozpoznávat přírodniny v jejich bezprostředním okolí podle charakteristických znaků a vzájemně…

Jakub Holec, publikováno 26.4.2018 9:33, zhlédnuto 3882×, hodnocení: Hodnocení: 4

Určování rostlin s využitím chytrých aplikací

Článek seznamuje čtenáře s možnostmi využití digitálních technologií v přírodovědné výuce. Konkrétně se jedná o volně dostupné aplikace umožňující snadno a rychle určovat rostliny. Jako příklad slouží aplikace…

Jakub Holec, publikováno 29.3.2018 9:35, zhlédnuto 3153×, 3 komentáře

Kognitivní dimenze s použitím slovesa KRESLIT v tématu Desková tektonika a Kontinentální drift

Pro vzdělávání je důležitý nejen obsah (znalosti), ale také jeho nabývání (poznávání), kterým se jedinec dostává ke znalostem. Mluvíme o kognitivní dimenzi. Pro účely tématu Deskové tektoniky a Kontinentálního driftu…

Jaroslav Vávra, publikováno 4.7.2017 11:10, zhlédnuto 5536×, hodnocení: Hodnocení: 4

Transfer/Zprostředkování odborného tématu Tektonické desky a Kontinentální drift do tématu vzdělávacího

Článek je součástí souboru textů Litosférické desky a Kontinentální drift v základním vzdělávání. Tento text navazuje na předchozí článek s názvem Stav a vývoj vědeckého poznání v tématu Desková tektonika a…

Jaroslav Vávra, publikováno 4.7.2017 11:07, zhlédnuto 5427×, hodnocení: Hodnocení: 4

Stav a vývoj vědeckého poznání v tématu Desková tektonika a Kontinentální drift

Tato kapitola je součástí souboru textů tématu Litosférické desky a Kontinentální drift v základním vzdělávání. Zaměříme se v ní na stav a vývoj vědeckého poznání v tomto tématu, abychom jej v následném článku…

Jaroslav Vávra, publikováno 3.7.2017 11:16, zhlédnuto 5942×, hodnocení: Hodnocení: 4

Litosférické desky a Kontinentální drift v základním vzdělávání. Zaměření na transfer vědeckých znalostí a kvalitativní hodnocení s ověřením některých poznatků v 6. ročníku zeměpisu

Předložený soubor textů představuje rámec znalostí, vědomostí, dovedností a poznávání v geografickém základním vzdělávání na příkladu litosférických desek a kontinentálního driftu. Téma je založené na vědomostech…

Jaroslav Vávra, publikováno 3.7.2017 11:13, zhlédnuto 4803×, hodnocení: Hodnocení: 4

Digitální technologie v didaktice přírodních věd

Článek se v teoretické rovině zabývá potenciálem využívání digitálních technologií v přírodovědné výuce. Uvádí možné přínosy využívání digitálních technologií vzhledem k podpoře kvality přírodovědné výuky…

Jakub Holec, publikováno 16.11.2015 9:39, zhlédnuto 5301×, 1 komentář

Inspirace z přírody - metodická příručka

Přinášíme úvodní kapitolu z metodické příručky k zážitkové pedagogice pro pedagogy předškolního vzdělávání. Seriál bude dále nabízet ukázky praktických námětů z této příručky, která vznikla jako jeden z…

Mgr. Šárka Gabrielová, publikováno 30.12.2014 13:49, zhlédnuto 6519×

Úlohy pro rozvoj dovedností

Metodická publikace pro učitele základních škol a víceletých gymnázií k rozvoji čtenářské, přírodovědné a matematické gramotnosti.

ČŠI, publikováno 28.3.2014 10:27, zhlédnuto 7647×

Česká školní inspekce představuje výsledky mezinárodního šetření PISA 2012

Spolu s dalšími 64 zeměmi světa se Česká republika také v roce 2012 zapojila do mezinárodního šetření dovedností patnáctiletých žáků v klíčových gramotnostech - PISA. V tomto šetření byla hlavní testovanou oblastí…

ČŠI, publikováno 3.12.2013 19:58, zhlédnuto 4621×

31 — 40 z celkem 61
«« « 1 2 3 4 5 6 7 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…