RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 70

Měření spotřebované elektrické energie a platba za ni

Prakticky zaměřená úloha, při jejímž řešení si žáci uvědomí souvislost mezi naměřenou spotřebou elektrické energie a finančními výdaji za ni, hledají efektivní možnosti úspor při provozu spotřebičů a platbách za…

Petr Jakeš, publikováno 21.10.2008 15:06, zhlédnuto 6601×

Ztráty vlivem kapající vody z netěsnícího kohoutku

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci spočítají množství vody zbytečně odkapané z kohoutku, určí cenu takto odkapané vody a náklady na zbytečně kapající vodu, kterou je možno jednoduše ušetřit.

Petr Jakeš, publikováno 17.10.2008 14:03, zhlédnuto 7858×

Náklady na ohřev vody

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci určí množství energie vynaložené na ohřev určitého množství vody, vypočítají náklady na spotřebovanou energii, naleznou možnosti úspor a porovnají ekonomickou výhodnost…

Petr Jakeš, publikováno 15.10.2008 13:23, zhlédnuto 6800×

Náklady na topení

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci porovnají aktuální teplotu v místnosti s doporučenou hodnotou teploty pro daný typ prostory. Dále vypočítají finanční úspory v závislosti na snížení teploty pro různé druhy energie.

Petr Jakeš, publikováno 15.10.2008 12:55, zhlédnuto 6633×

Náklady na palivo v závislosti na spotřebě motoru

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci řeší průměrnou spotřebu paliva motoru automobilu. Dále na základě výpočtů porovnají náklady na palivo při různých spotřebách paliva při jízdě různými rychlostmi.

Petr Jakeš, publikováno 9.10.2008 13:49, zhlédnuto 8028×

Náklady na cestu, rozhodnutí pro použití dopravního prostředku

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci řeší výši nákladů na cestu automobilem po určité trase. Porovnají náklady na cestu s jinými dopravními prostředky a určí nejvýhodnější dopravní prostředek na danou trasu.

Petr Jakeš, publikováno 8.10.2008 16:57, zhlédnuto 6202×

Příručka pro učitele k rozvíjení finanční gramotnosti žáků

Článek podává základní informaci o příručce finanční gramotnosti pro učitele základních a středních škol, která si klade za cíl seznámit učitele a další zájemce z řad pedagogické veřejnosti se základními…

Viola Horská, publikováno 4.10.2008 0:02, zhlédnuto 9573×

Výchova k podnikání a podpora ducha podnikavosti

Junior Achievement se zabývá rozvíjením podnikavosti u žáků všech stupňů a typů škol. V příspěvku se čtenář seznámí s výukovými předměty a metodami, které organizace uplatňuje. Příspěvek nabízí i několik…

Kateřina Macková, publikováno 10.11.2006 0:00, zhlédnuto 10225×

Žákovské fiktivní firmy v České republice

Příspěvek popisuje situaci fiktivních žákovských firem v České republice a nabízí metodickou podporu pro založení žákovské fiktivní firmy (např. placení daní a pojištění, spolupráce se zahraničními fiktivními…

Zina Pávišová, publikováno 25.10.2006 0:00, zhlédnuto 10591×

Bohoušovy džíny

Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.

Petr Chára, publikováno 8.9.2006 0:00, zhlédnuto 14031×

61 — 70 z celkem 70
«« « 1 2 3 4 5 6 7


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
1.4.2020 11:45
Dolaďuji webinář, který přinesl podobné tipy od tří kolegů. Až bude finalizován i s…
30.3.2020 12:08
Jaké to asi je pracovat pro organickou společnost? Společnost, ve které každý nese…
1.4.2020 13:44
Toto považuji za optimální přístup k výuce tématu, pojednávajícího o buňce. Žáci…
1.4.2020 19:32
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NÚV
Online setkání se konalo ve středu 1. 4. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…
31.3.2020 19:19
Děkuji, ano takto jsem si to také přečetla.
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
1.4.2020 7:34
Vytvořte online kurz, ve kterém naučíte druhé ... Zatímco profesionálnímu učiteli trvá…
31.3.2020 12:53
Skupina Společné vzdělávání
31.3.2020 18:59
Dominik Raška
Milí kolegové, toto fórum rozšiřuje také o téma posledního úkolu, tedy Vaše rady a tipy…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
1.4.2020 7:20
Dobré jitro, paní Kovaříková. Předznamenávám, že posuzuji hyperlin ko vé psaní z…
30.3.2020 23:20
Skupina Čtenářská gramotnost
Podpora práce učitelů (PPUČ) Podpora budování kapacit pro rozvoj základních…