RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 70

Měření spotřebované elektrické energie a platba za ni

Prakticky zaměřená úloha, při jejímž řešení si žáci uvědomí souvislost mezi naměřenou spotřebou elektrické energie a finančními výdaji za ni, hledají efektivní možnosti úspor při provozu spotřebičů a platbách za…

Petr Jakeš, publikováno 21.10.2008 15:06, zhlédnuto 6599×

Ztráty vlivem kapající vody z netěsnícího kohoutku

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci spočítají množství vody zbytečně odkapané z kohoutku, určí cenu takto odkapané vody a náklady na zbytečně kapající vodu, kterou je možno jednoduše ušetřit.

Petr Jakeš, publikováno 17.10.2008 14:03, zhlédnuto 7857×

Náklady na ohřev vody

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci určí množství energie vynaložené na ohřev určitého množství vody, vypočítají náklady na spotřebovanou energii, naleznou možnosti úspor a porovnají ekonomickou výhodnost…

Petr Jakeš, publikováno 15.10.2008 13:23, zhlédnuto 6799×

Náklady na topení

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci porovnají aktuální teplotu v místnosti s doporučenou hodnotou teploty pro daný typ prostory. Dále vypočítají finanční úspory v závislosti na snížení teploty pro různé druhy energie.

Petr Jakeš, publikováno 15.10.2008 12:55, zhlédnuto 6633×

Náklady na palivo v závislosti na spotřebě motoru

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci řeší průměrnou spotřebu paliva motoru automobilu. Dále na základě výpočtů porovnají náklady na palivo při různých spotřebách paliva při jízdě různými rychlostmi.

Petr Jakeš, publikováno 9.10.2008 13:49, zhlédnuto 8024×

Náklady na cestu, rozhodnutí pro použití dopravního prostředku

Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci řeší výši nákladů na cestu automobilem po určité trase. Porovnají náklady na cestu s jinými dopravními prostředky a určí nejvýhodnější dopravní prostředek na danou trasu.

Petr Jakeš, publikováno 8.10.2008 16:57, zhlédnuto 6200×

Příručka pro učitele k rozvíjení finanční gramotnosti žáků

Článek podává základní informaci o příručce finanční gramotnosti pro učitele základních a středních škol, která si klade za cíl seznámit učitele a další zájemce z řad pedagogické veřejnosti se základními…

Viola Horská, publikováno 4.10.2008 0:02, zhlédnuto 9571×

Výchova k podnikání a podpora ducha podnikavosti

Junior Achievement se zabývá rozvíjením podnikavosti u žáků všech stupňů a typů škol. V příspěvku se čtenář seznámí s výukovými předměty a metodami, které organizace uplatňuje. Příspěvek nabízí i několik…

Kateřina Macková, publikováno 10.11.2006 0:00, zhlédnuto 10217×

Žákovské fiktivní firmy v České republice

Příspěvek popisuje situaci fiktivních žákovských firem v České republice a nabízí metodickou podporu pro založení žákovské fiktivní firmy (např. placení daní a pojištění, spolupráce se zahraničními fiktivními…

Zina Pávišová, publikováno 25.10.2006 0:00, zhlédnuto 10587×

Bohoušovy džíny

Žáci na populárním produktu odhalí propojenost a závislosti ve světovém obchodě.

Petr Chára, publikováno 8.9.2006 0:00, zhlédnuto 14021×

61 — 70 z celkem 70
«« « 1 2 3 4 5 6 7


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.3.2020 13:31
Maminka
Dobrý den, přečetla jsem si příspěvky učitelů, a konečně pochopila, proč teď, během…
28.3.2020 11:10
Umí mé děti psát výpisky? Tato otázka se objevila na sociální síti a posléze v jedné…
28.3.2020 18:39
Wiki se v článku vyskytuje jen jednou. Pravděpodobně bychom mohli tento fenomén doby…
26.3.2020 17:40
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Chceme podpořit žáky, studenty a učitele v této nelehké situaci, a proto jsme se rozhodli…
26.3.2020 7:19
Ano, vedení může určit, kde nepřímá činnost bude prováděná, pracovní doba je 8 hodin…
27.3.2020 18:37
Vážení kolegové, vážené kolegyně, milí učitelé a učitelky z mateřských i…
28.3.2020 6:53
Téma je velice zajímavé. Některá doporučení a tvrzení jsou přinejmenším diskutabilní.…
26.3.2020 12:23
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Pomoc při organizaci zápisů do 1. ročníků ZŠ (nebo zápisů do MŠ).
25.3.2020 21:21
fórum Aktuality
v systému inkluzivního vzdělávání - online setkání - středa 1. 4. 2020, 20:00…
26.3.2020 16:55
Víte, jaký je rozdíl mezi předmětem speciálně pedagogické péče a pedagogickou…
25.3.2020 22:04
To jestli zvolit vývoj v nativním jazyce či hybridu je dobře popsáno zde v tomto…
26.3.2020 12:16
Skupina Metodický portál RVP.CZ
Už více než 10 let vyvíjíme metody výuky moderních dějin založené na digitálních…