RSS kanál aktuálního výběru

Zobrazit:
Celkový počet příspěvků: 103

Jaké místo mají digitální technologie v primárním vzdělávání?

Text je zamyšlením nad smyslem a významem zapojení digitálních technologií do výuky na 1. stupni základní školy. Nastíněny jsou příležitosti, které s sebou charakter primárního vzdělávání pro rozvoj digitální…

PhDr. Hana Havlínová, Ph.D., publikováno 19.3.2020 11:37, zhlédnuto 2467×

Digitální technologie ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ

Vhodné uplatnění digitálních technologií ve výuce fyziky přispívá k rozvoji informatického myšlení a digitální kompetence žáků a stejně tak přispívá k pozitivním změnám postojů žáků k fyzikálnímu vzdělávání.…

Miroslav Bartošek, publikováno 17.3.2020 9:43, zhlédnuto 2578×

Stanovení kyseliny octové v octu

Laboratorní cvičení použitelné ve výuce chemie na základních i středních školách, které rozvíjí zejména matematickou, ale i čtenářskou a digitální gramotnost. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a…

Mgr. Zuzana Bobková, publikováno 16.3.2020 9:56, zhlédnuto 1542×, 1 komentář

Člověk a společnost a digitální technologie

Příspěvek se věnuje tomu, jak lze využívat digitální technologie ve výuce oboru Výchova k občanství na 2. stupni základní školy a jaký je jejich přínos pro tento obor. Materiál přináší inspiraci pro pedagogické a…

Mgr. Alena Hesová, publikováno 14.2.2020 9:32, zhlédnuto 3996×, 1 komentář

Rozvoj kritického myšlení

V současné době se děti nejpozději na druhém stupni základní školy setkávají s různými informacemi na internetu, sociálních sítích, v knihách, časopisech, nebo předáváním informací mezi přáteli. Kritické myšlení…

Šárka Sukopová, publikováno 5.2.2020 12:33, zhlédnuto 2547×, hodnocení: Hodnocení: 3

Vyhledávání informací pro pokročilé I.: kde vyhledávat

Vyhledávání informací patří mezi základní činnosti, které člověk musí v dnešní společnosti dělat. Zdálo by se, že s příchodem Google jako by bylo snadné nalézt libovolnou informaci. Jako by dovednosti vyhledávat a…

Michal Černý, publikováno 27.1.2020 12:29, zhlédnuto 1898×

Zahraniční inspirace (2. část)

Článek navazuje na předchozí díl zahraniční inspirace a opět přináší několik tipů na využití různých technologií ve výuce.

Ludmila Kovaříková, publikováno 23.1.2020 0:00, zhlédnuto 1563×

Čtení slabik s Bee-botem

Článek ukazuje, jak učitel s využitím robotické hračky může rutinní nácvik čtení slabik proměnit v poutavou činnost, do které se žáci aktivně zapojují. Kromě oborového cíle českého jazyka, tedy nácviku techniky…

Mgr. Lucie Sencovici, publikováno 8.1.2020 9:29, zhlédnuto 1836×

Šestá minikonference odborného panelu digitální gramotnosti a informatického myšlení

Národní ústav pro vzdělávání (NÚV) v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ) uspořádal 14. listopadu 2019 šestou minikonferenci odborného panelu pro rozvíjení digitální gramotnosti a informatického myšlení.…

Ing. Eva Fanfulová, publikováno 18.12.2019 10:03, zhlédnuto 2274×

O Šípkové Růžence s Ozobotem

Článek ukazuje možnosti, jak může učitel pracovat se známým pohádkovým textem na počátku 1. ročníku, tedy v období, kdy si žáci teprve osvojují techniku čtení, a pokládají se základy čtenářské gramotnosti. Hlavním…

Mgr. Veronika Celnarová, publikováno 16.12.2019 13:37, zhlédnuto 2433×

31 — 40 z celkem 103
«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » »»


         
Nejnovější příspěvky ve wiki Nejnovější diskuze Nejnovější blogy Nejnovější komentáře Nejnovější digifolia
27.11.2020 12:23
Zdravíme, záznam webináře je k dispozici zde: https://audiovide o. rv p. cz/video/4381/ON ...…
29.11.2020 10:51
V listopadu jsme se od PhDr. Martiny Černé dozvěděli, jak se může učitel podílet na…
27.11.2020 9:43
Paní Chmelařová, děkuji za pokus ukázat, jak může vypadat současná výuková aplikace.…
26.11.2020 11:49
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje souhrnný soubor vzdělávacího programu projektu Cesta k…
25.11.2020 20:04
coufalova
Dobrý den, moc jsem se těšila na webinář "Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím…
27.11.2020 8:30
Článek se zabývá tvorbou interaktivního herbáře, který tvořili žáci 4. tříd…
27.11.2020 8:14
Děkuji Vám za tuto snahu vnést do covid- terminologického chaosu světlo a ráda bych…
26.11.2020 10:06
Skupina Cesta k výjimečnosti
Webová stránka obsahuje základní sylabus, metodiku a přílohy vzdělávacího modulu…
22.11.2020 9:51
Dagmar El-Hmoudová
Dobrý den, připravuje se (neboji existuje) webinář na téma maturitní zkouška (ústní…
25.11.2020 19:08
Jak rozlišovat vzdělávací potřeby žáků v heterogenní třídě a jak je zohledňovat při…
23.11.2020 8:31
Prosím, všimněte si té skutečnosti, že v angličtině má jiný význam „emergency remote…
25.11.2020 11:00
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR
Online setkání se konalo ve středu 25. 11. 2020.   Metodický portál RVP.CZ využívá…