Newsletter – 07/2011
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků |
Newsletter Metodického portálu RVP.CZ
|
|
Co se děje v obsahové části portálu? |
Vybíráme z komunity |
|
DUM opět přibývají
Od 1. 9. jsme na Metodickém portálu znovu otevřeli modul DUM pro příjem do sekcí základního, gymnaziálního, speciálního Hledáme recenzenty pro interaktivní tabuleV průběhu srpna a na začátku září mnoho z vás vyslyšelo naši výzvu ke spolupráci při recenzování článků a DUM pro Metodický portál. Za vaši iniciativu vám velmi děkujeme. Stále ovšem postrádáme recenzenty, kteří umějí pracovat s formáty interaktivních tabulí, jako jsou InterWrite, ActivBoard a další. Zájemci o recenzování tohoto druhu digitálních učebních materiálů se mohou obracet na adresu: sperl@rvp.cz. Připravil Petr Valenta |
Začal školní rok!Začal nám další školní rok a každý pedagog musí udělat některé stále se opakující činnosti, např. dozdobit třídu, připravit tematické plány, zjistit všechny potřebné údaje o žácích a vyplnit příslušné kolonky (ať už v papírové nebo v elektronické podobě), a třeba Na výzdobě vašich tříd a sboroven pracujeme pilně celé září – rozesíláme nástěnný kalendář všem, kteří s námi dlouhodobě spolupracují nebo si o něj napíší. Podle počtů, které jsme rozeslali, to vypadá, že bude kalendář viset téměř v každé třídě. Děkujeme za váš zájem. Tvorba tematických plánů patří mnohdy k nezáživným činnostem. Kdybyste ji ale propojili s vytvořením tematických kolekcí materiálů z Metodického portálu, během roku byste měli přípravu Víte například, že vznikla nová sekce v Kabinetě modulu Wiki Jen samé příjemné učitelské zážitky v novém školním roce vám přeje Pavlína Hublová, manažerka aktivity Komunita. |
|
Jednou větou |
Něco navíc |
|
V září se zapojte na stránkách Metodického portálu do dotazníkového šetření, které zjišťuje kvalitu služeb Metodického portálu. Sledujte s námi každým den očekávaný 1000. jubilejní příspěvek |
Nový modul již brzo!Nový audiovideo modul otevřeme již velmi brzo. Pro nedočkavé představujeme jeho maskota – pana Klapku. |
Tip na měsíc záříVyzkoušejte Tematické vstupy Metodického portálu. Je to složka se zajímavými pedagogickými tématy, kterou naleznete i na titulní straně Metodického portálu, mezi modrými bannery vpravo. Jedná se o soubor digifolií, které integrují odkazy na veškeré informace k daným tématům z portálu i mimo něj.
|
Kurikulum G |
VÚP informuje |
|
Národní konference projektu KURIKULUM GProjekt KURIKULUM G připravuje závěrečnou Národní konferenci, která se uskuteční 30. listopadu 2011 v Praze. Konference bude ohlédnutím za třemi roky realizace projektu na podporu učitelů gymnázií. Seznámí účastníky s výstupy výzkumné aktivity Kvalitní škola, která sleduje zavádění kurikulární reformy na gymnáziích, prezentovány budou i výstupy projektu z oblasti metodické podpory určené pro učitele gymnázií a zkušenosti pedagogů, kteří se do projektu zapojili. Více o programu a přihlášku najdete zde. |
Připravili jsme novou publikaciKlíčové kompetence ve výuce na ZŠ a gymnáziu Seznamte se s novou metodickou příručkou, zaměřenou na metodickou podporu v oblasti klíčových kompetencí. Autoři nabízejí způsob, jak postupovat při plánování a rozvíjení klíčových kompetencí, a ilustrují jej na řadě výukových situací na 1. a 2. stupni základní školy i na gymnáziích. V příručce naleznete ukázky z českého jazyka a literatury, matematiky, přírodopisu/biologie, fyziky, chemie, výtvarné výchovy, |
|
|
||
Newsletter Metodického portálu vydává Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV); divize VÚP Senovážné nám. 4; 110 06 Praha1 www.vuppraha.rvp.cz, www.rvp.cz |
Portál www.rvp.cz je součástí projektu Metodika II. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
|
Tento email Vám byl zaslán na základě Vašeho souhlasu s odběrem newsletteru Metodického portálu www.rvp.cz.
Pokud nechcete nadále newsletter Metodického portálu www.rvp.cz odebírat, klikněte prosím na tento odkaz.