|
Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZčíslo 6, březen/2014 |
|||||
Zapište si do kalendáře |
||||||
|
||||||
Doporučujeme |
Novinky v modulu DUM (digitální učební materiály) |
Doporučujeme z diskuze |
||||
Obohacovat se zkušenostmi (nejen) o práci s literárními texty se mohou učitelé také vzájemně, např. ve skupině PLN pro čtenářskou gramotnost v modulu Digifolio. Podívejte se, co již vzniklo společnými silami a zapojte se do další tvorby inspirativních pohledů. K. H. Mácha. Prostor pro textovou interpretaci v hodinách literární výchovy autor: Petr Koubek Dva návrhy, jak dosahovat dovedností porozumění a interpretace textů v základním vzdělávání a na gymnáziu za pomoci klasikova literárního díla. Doktor Racek jede na dovolenou autor: Mgr. Irena Poláková Inspirace jedním dílem ze seriálu Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby, kdy žáci inspirovaní obrázky předvídají děj knihy a tvoří vlastní text dle obrázku. Jan Balabán - Hořící dítě autor: Marie Kotzurová Pracovní list s textem povídky slouží k rozvoji čtenářských dovedností žáků. Lekce zároveň rozvíjí představivost, komunikační schopnosti i samostatnou produkční činnost. | Jelikož je březen měsícem knihy, tedy čtení a práce s literárním textem, doporučujeme tyto DUMy: Rozvoj porozumění nesouvislému textu autor: Mgr. Jolana Ronková Zajímavá inspirace do hodin čtení pro žáky 4.–5. třídy. Žáci pracují s kopií stránky vánočního televizního programu, zopakují si digitální hodiny a jejich převody, učí se orientovat v typu nesouvislého textu, se kterým mají čeští žáci větší problémy než s texty souvislými. Přilož správné slovo autor: Mgr. Tereza Chaloupková Nápaditý materiál, na kterém si žáci procvičí čtení psacího písma. V materiálu naleznete 48 obrázků a k nim 48 + 48 psacích a tiskacích slov, která žáci mohou přikládat nebo třeba lepit. Pohádky z pařezové chaloupky autor: Monika Schejbalová Pěkný pracovní list je motivací ke čtení knížky V. Čtvrtka Pohádky z pařezové chaloupky Křemílka a Vochomůrky. List je zaměřen na čtení s porozuměním. | Fórum v sekci základního vzdělávání:Čtenářská gramotnost
Čtenářská gramotnost na gymnáziu: Co to vlastně je čtenářská gramotnost: porozumět, kriticky posoudit a použít. Co bychom měli dělat, aby naši studenti lépe zvládali čtenářskou gramotnost?
Čtenářský deník: Zakládáte s dětmi čtenářské deníky? Jakou mají podobu? Do jaké míry určujete žákům povinnou četbu? Jak ve vaší škole prezentujete knihy?
Čtení pro začínající čtenáře aneb Jaké knihy byste doporučili?
Metody čtení a psaní - vyučuje se i podle globální metody?
Jak přivést ke čtení dyslektické dítě?
Dostali jste pod stromeček něco hezkého ke čtení? aneb Povídáme si o knihách i jen tak.
Tradice Roku české hudby započala od velkých oslav výročí B. Smetany v r. 1924. Od té doby byly roky zakončené čtyřkou chápány u nás i v zahraničí jako Roky české hudby. Inspirujte se v modulu Digifolio >> |
||||
|
Newsletter Metodického portálu vydává NÚV v Praze
Weilova 1271/6, 102 00, Praha 10
www.nuv.cz, www.rvp.cz
ISSN: 1802-4785
|
Newsletter RÚ - 6/2014

Národní pedagogický institut České republiky