|
Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZčíslo 10, říjen/2018 |
|||||
Zapište si do kalendáře termíny online setkání od 20:00 |
||||||
|
||||||
Téma měsíce: Světový den pro rozvoj informací (24. 10.) |
||||||
Modul Články |
Modul DUM |
Z ostatních modulů |
||||
Paradox mediální výchovy podle Danah Boyd Článek shrnuje obsah přednášky šéfky výzkumu Microsoftu Danah Boyd, která se zabývá současným posunem v chápání cílů mediální výchovy, který je vyvolán vlivem online prostředí a sociálních sítí. Co učit v rámci digitální gramotnosti? Článek se na základě inspirace z ciziny snaží přiblížit obsah výuky směřující k budování obecné digitální gramotnosti. Jak vykouknout z informační bubliny Článek komplexně vysvětluje problematiku zkreslování, kterému je vystaveno naše vnímání informací přicházejících k nám online. Toto zkreslení začíná mít významný dopad na stav a vývoj světa. A bohužel se zvětšuje. Proto je nezbytné, abychom všichni věděli, jak vzniká, a uměli mu čelit. Výuka informační výchovy podle vědců ze Stanfordu Zpráva o studii založené na průzkumu, která přináší doporučení, jak učit informační gramotnost, s krátkým srovnáním s podobnou aktivitou u nás. Lži se po internetu šíří snadněji než pravda Zpráva o výsledcích seriózního výzkumu MIT realizovaného na skutečných velkých datech Twitteru. Ochrana súkromia študentov na sociálnych sieťach Zamyšlení nad tím, co pedagogům brání ve využití sociálních médií a jak by k nim měli přistupovat. |
Správná zpráva Žáci pracují s příklady různých informačních zdrojů, zaměřují se na důvěryhodnost zdrojů a nakonec se pokusí sestavit seriózní zprávu. Jak vytvořit dobrou prezentaci Shrnutí základních pravidel pro všechny, kdo chtějí vytvořit dobrou prezentaci na počítači. Redaktoři Žáci se stanou na chvíli redaktory smyšlených časopisů. Východiskem pro práci jsou čtyři slova – názvy časopisů (seriózní, bulvární, pro náctileté, pro kutily). Pokusí se sestavit mediální sdělení. Mnichovská krize očima fotoreportéra Úkolem žáků je seřadit snímky z průběhu tzv. mnichovské krize, přidat k nim výstižné novinové titulky a na druhou stranu pracovního listu napsat krátkou reportáž. Mohou si vybrat různé úrovně obtížnosti / úhly pohledu na celou krizi. Zpráva z pravěku Přes obrázkové písmo k hledání vlastního JÁ… Vhodné pro kreativní práci, nutný kooperativní způsob výuky; diskuse a spolupráce; vhodné pro všechny ročníky a stupně vzdělávání; využitelné v hodinách ČJ, OSV, VV a mediální výchovy. V knihovně – práce s daty Materiál obsahuje pracovní list k procvičení práce s daty (vyhledávání, třídění, zapisování). |
Modul Diskuze: Modul AudioVideo:
|
||||
Inovace RVP pro přírodopis/biologii a geologii |
||||||
Na Metodickém portálu RVP.CZ vzniklo nové diskuzní fórum Inovace RVP pro přírodopis/biologii a geologii (viz zde). Aktuálním tématem k diskuzi jsou východiska pro inovace biologického a geologického kurikula. Budeme rádi za vaše případné připomínky. |
||||||
Modul Obrázky a citace |
||||||
??? geralt. Pixabay.com: [online]. [cit. 2018-09-25]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: <https://pixabay.com/en/tree-structure-networks-internet-2647471/>. |
||||||
|
Newsletter Metodického portálu vydává NÚV
Weilova 1271/6, 102 00, Praha 10
www.nuv.cz, www.rvp.cz ISSN: 1802-4785
|
vedoucí resortního úkolu
Mgr. Ivo Krobot
ivo.krobot@nuv.cz
+420 274 022 614
|