Newsletter 11/2020

?


Nový newsletter Metodického portálu RVP.CZ

číslo 11, listopad 2020

Zapište si do kalendáře termíny online setkání

kalendar

4. 11. 2020 od 20:00 – Jak se může učitel podílet na rozvoji řeči žáků na 1. stupni?

Učitel na 1. stupni ZŠ není sice logoped, ale i tak by mohl pomoci dětem, které mají problémy s řečí. Jak? PhDr. Martina Černá nám poradí.

11. 11. 2020 od 20:00 – Dítě s poruchou pozornosti (ADHD, ADD) ve škole i doma

Mgr. Jana Divoká se zabývá komplexní podporou dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich rodičů a pedagogických pracovníků, kteří s nimi ve školách pracují. Proto si nenechte ujít její druhý webinář.

18. 11. 2020 od 20:00 – Poruchy řeči u dětí v předškolním a mladším školním věku

Klinická logopedka Mgr. Eva Kolesová se zaměřuje na široké spektrum obtíží poruch výslovnosti. Jaké rady a zkušenosti bude pro nás mít ohledně výslovnosti a vývoje řeči dětí předškolního a mladšího školního věku?

25. 11. 2020 od 20:00 – Jak podpořit třídu, aby byla fungujícím týmem?

Mgr. Jiří Hruška nás již provedl formativním hodnocením, skupinovou prací, motivací. Jaké rady má přichystané pro tvorbu třídy jako týmu?

Online setkání projektu APIV A

3. 11. 2020 od 16:00 – Syndrom vyhoření v pedagogické profesi

Webinář nabízí seznámení se specifiky syndromu vyhoření ve školském prostředí. Na příbězích konkrétních lidí nabízí vysvětlení toho, proč některé učitelky a učitelé za stejných pracovních podmínek vyhoří a jiní nikoliv. Lektor: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová Ph.D.

10. 11. 2020 od 13:00 – Práce s heterogenní třídou
Webinář seznámí zájemce s formami a postupy práce učitele s heterogenní třídou / skupinou žáků s důrazem na možnosti využití individuálních odlišností a aktuálních vývojových možností žáků pro vzájemnou spolupráci. Lektoři: PhDr. Renata Votavová a Mgr. Alice Kourkzi.

10. 11. 2020 od 17:00 – Péče o nadání v běžné škole

Webinář bude věnován těmto tématům: význam péče o nadání, identifikace nadání, speciální vzdělávací potřeby nadaných dětí a žáků, formy práce s nadanými dětmi a žáky, nabídka subjektů, institucí a projektů podporujících nadání a nadané, kazuistiky a příklady inspirativní praxe. Lektor: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph. D.

24. 11. 2020 od 15:00 – Realizace vzdělávání dvouletých dětí

Jak vhodně připravit vzdělávací nabídku? Co by mělo být hlavním obsahem činností dvouletých dětí? Webinář zaměříme na pohyb a jemnou motoriku dvouletých dětí. Lektor: Mgr. Hana Splavcová.

Služba pro vás: Chcete být informováni o aktuálním online setkání? Nechte si zasílat upozornění na webináře e-mailem. Stačí pouze zadat vaši e-mailovou adresu. Zasílání upozornění můžete kdykoli zrušit.

Přihlásit se k odběru upozornění »

Výběr aktuálních příspěvků

 

Modul Články

Modul DUM

Z ostatních aktivit

Čeští politici na sociálních sítích
autor: Autor: Adam Cvik, spoluautor: Mgr. Vanda Vaníčková Ph.D.

Aktivita Čeští politici na sociálních sítích pracuje s tématy, jako je politický pluralismus a mediální výchova. Vede žáky k analýze mediálního obsahu, jeho rozboru a porozumění. Tedy témat, se kterými jsou žáci dnes a denně konfrontováni, a to hlavně mimo školní prostředí. Při aktivitě žáci prohlubují schopnost spolupracovat ve skupině.

Tvoříme vlastní květináč pomocí videonávodu
Autor: Lucie Tůmová

Článek se zaměřuje na tvorbu vlastního květináče prostřednictvím digitálních technologií v podobě videonávodu na internetovém serveru youtube.com. Podle tohoto návodu dokáží pracovat i žáci 1. stupně ZŠ, jelikož je video natočeno dvěma youtuberkami a hovoří k žákům jazykem, který jim je blízký.

10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty
autor: Jaroslav Mašek

Digitální minimalismus lze zcela bez nadsázky považovat za základní pilíř digitální gramotnosti. Co znamená digitální minimalismus, jak se stát digitálním minimalistou a především, jak udělat digitální minimalisty ze žáků, se dozvíte v tomto článku.

Věková struktura obyvatelstva
autor: Mgr. Markéta Pravdová

Prezentace je určena pro studenty gymnázia, je zaměřena na práci se statistickými daty, na vyhledávání informací na internetu a na práci se základními kartografickými metodami.

Archimédův zákon pro ZŠ
autor: Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.

Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky vztlaková síla a Archimédův zákon. Excelový soubor slouží k procvičování učiva prostřednictvím úloh a kvízu.

Zvířata v QR kódech
autor: Mgr. Tereza Chaloupková

Materiál obsahuje 8 obrázků zvířat a k nim 8 vět o zvířatech zašifrovaných v QR kódu. Děti mají za pomocí čtečky, mobilu či tabletu přiřadit k obrázku zvířete správný QR kód.

Napěťové děliče, frekvenčně nezávislé a závislé – interaktivní webová stránka
Autor: Ing. Jitka Vlčková

Materiál obsahuje schéma odporového děliče a RC článku typu dolní propust jako příklad frekvenčně nezávislého a frekvenčně závislého děliče. Změnou parametrů dojde k přepočítání výstupního napětí, vše je interaktivní.

PPUČ

Mapa gramotností
V měsíci září se nám podařilo s pomocí veřejnosti vložit do mapy gramotností 460 míst, kde se rozvíjí matematická, čtenářská nebo digitální gramotnost. Do mapy je stále možné vkládat další tipy na školy nebo organizace, ve kterých se rozšiřuje jedna z uvedených gramotností. Naším cílem je mapu zaplnit co nejvíce místy a vizualizovat tak, kde všude se s gramotnostmi pracuje.

Společenství praxe – podzim 2020
Zveme vás na Společenství praxe. Čeká vás celkem 9 online inspirativních setkání. Dlouhodobým cílem Společenství praxe je vytvářet komunity, kde si učitelé, odborníci, akademici a zástupci neziskového sektoru budou navzájem poskytovat podporu pro konkrétní vzdělávací oblast. Přihlaste se na tomto odkazu

LoboStudioHamburg. Pixabay.com: [online]. [cit. 2020-10-26]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: <https://pixabay.com/photos/twitter-facebook-together-292994/>.

logo 3

Newsletter Metodického portálu RVP.CZ vydává Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR)

Weilova 1271/6, 102 00 Praha 10
www.npicr.cz, www.rvp.cz
ISSN: 1802-4785